Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Vad gör man med äppeljuicen sen? Äter man de uppmjukade havregrynen i äppeljuicen som flingor eller häller man av dem och äter med frukt? Jag fattar inte riktigt.
Nej det äts exakt som det blir när det stått över natten, kanske att du får röra om lite. Sen är det ju en smaksak om du vill tillsätta något i kryddväg: socker, kanel, kardemumma, saffran tex. Det blir en slags gröt av det, är havren fortfarande hel får du röra om tills det mesta är finfördelat. Den ska bli ungefär dubbelt så tunn som havregröt, ganska rinnig och ska lätt lossna från skeden om du tippar den åt sidan, så jag skulle tippa dubbel mängd juice jämfört med havre, minst. Jag kan inte de exakta måtten eftersom enda gången jag ätit det var på ett hippiecamp, men fan så gott det var! Äts rumstempererad eller kall, och avnjutes bäst på en filt i solen med olika skålar med torkad frukt, nötter etc och gärna ett glas lingondricka eller liknande till.
Ska stå ute över natten med plastfolie på. Gärna i en träskål för den rätta feelingen.

Skulle tro att det går någorlunda bra att ha det i kylen också. Men det är absolut inget farligt att låta den stå ute.