2012-03-18, 22:08
Medlem
Som rubriken lyder så vill jag starta en frågeställning om att döda en invandrare.
Varför jag skriver detta är mitt starka hat för den gruppen av utomeuropeiska invandrare som nu finns i Sverige och jag är rent nyfiken på hur svårt det skulle vara.
Bör nämnas att tanken finns i mitt huvud att faktiskt begå något sådant.

Jag vill gärna ha tips om vilka tillvägagångssätt man bör använda och hur det skulle kännas ifall man faktiskt gick i genom med det.
En annan frågeställning jag har är den moraliska delen, vad tycker ni?
2012-03-18, 22:11
Medlem
logitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsGetRidOfNY
Som rubriken lyder så vill jag starta en frågeställning om att döda en invandrare.
En annan frågeställning jag har är den moraliska delen, vad tycker ni?

Jag tycker att du snarast möjligt ska söka psykiatrisk hjälp. Ring psykakuten och be dem hämta dig.
Du är en fara för allmänheten ...
2012-03-18, 22:15
Medlem
Cameltotems avatar
Ah men skärp dig

EDIT

Ta och döda någon känd bloggerska istället. Det kommer göra mer nytta
2012-03-18, 22:17
Medlem
endures avatar
Definiera gärna "en invandrare", för jag antar att du inte drar alla över en kam och menar att verkligen Alla utomeuropeiska invandrare förtjänar det? Räcker det med "en invandrare", en som sköter sig på alla sätt och vis, eller en som langar knark till kidsen?

Om du verkligen ska gå vidare med detta får du ta och titta på TV-serien Dexter, om du nu inte redan har gjort det. Tänk som Dexter, hitta ett motiv bakom det hela som kanske på något vis rättfärdigar det du gör. Det som gör Dexter, en kallblodig seriemördare, till någon publiken hejar på, är att han har sin egen kod, han dödar bara människor som, om de lämnas levande, hade dödat fler själv. Så på ett vis finns det en viss moral i det hela, men ingenting för en pliktetiker som jag själv.

Personligen tycker jag att det är dels moraliskt och etiskt förkastligt, dels lämnar det sällan något vettigt resultat, mer än att du har tagit ett liv från någon och förstört dess anhörigas liv för alltid.
Senast redigerad av endure 2012-03-18 kl. 22:21.
2012-03-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ah men skärp dig

EDIT

WORD!!

OnT, så bör du sätta dig i valfri taxibil och åka ut på landet. Du stryper honom när du är ute från tätbebygelsen, då bör du vara ganska säker på att ingen ser dig. Sen tar du bilen och dumpar den med offret i någon sjö eller dylikt.

Om det är moraliskt rätt? Absolut inte, ta och våldta istället. Vad har invandrare gjort dig för att förtjäna detta hat?
2012-03-18, 22:19
Medlem
Kritisk.s avatar
man dödar fan inte en oskyldig människa på gatan pga att de har ett annat ursprung...

vad kommer du göra för skillnad med dådet? du blir utmålad som en galen rasist utan vett och kommer bli hatad av hela världen. Vad skulle det vara bra för?
2012-03-18, 22:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Du tro det hjälper? Kanske bättre du går på "systemet" som ställer till det. Oftast är det inte invandrarna som det är fel på utan systemet..
2012-03-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ah men skärp dig

EDIT

Jo, jag kan förstå ditt tycke om mina hedniska tankar men jag ville bara få någon respons på vad jag gått runt och tänkt på ett tag antar jag.

Ja bloggare är ju då ett hemskt pack människor!
2012-03-18, 22:20
Medlem
Ni efterblivna moderatorer som rensar forumet från petitesser som "off topic"!!! Ska ni skicka den här länken till polisen eller ska jag det?
Senast redigerad av favxkvadrat 2012-03-18 kl. 22:25.
2012-03-18, 22:21
Bannlyst
SNÄLLA GÖR INTE DET! Du förstör livet för de anhöriga och för dig själv.
2012-03-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Ni efterblivna moderatorer som rensar forumet från petitesser som off topic!!! Ska ni skicka den här länken till polisen eller ska jag det?

Hehe

Jo ehhh....Jasså en tredje laserman?
2012-03-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du tro det hjälper? Kanske bättre du går på "systemet" som ställer till det. Oftast är det inte invandrarna som det är fel på utan systemet..

Citat:
Ursprungligen postat av endure
Definiera gärna "en invandrare", för jag antar att du inte drar alla över en kam och menar att verkligen Alla utomeuropeiska invandrare förtjänar det? Räcker det med "en invandrare", en som sköter sig på alla sätt och vis, eller en som langar knark till kidsen?

Om du verkligen ska gå vidare med detta får du ta och titta på TV-serien Dexter, om du nu inte redan har gjort det. Tänk som Dexter, hitta ett motiv bakom det hela som kanske på något vis rättfärdigar det du gör.

Personligen tycker jag att det är dels moraliskt och etiskt förkastligt, dels lämnar det sällan något vettigt resultat, mer än att du har tagit ett liv från någon och förstört dess anhörigas liv för alltid. Det som gör Dexter, en kallblodig seriemördare, till någon publiken hejar på, är att han har sin egen kod, han dödar bara människor som, om de lämnas levande, hade dödat fler själv. Så på ett vis finns det en viss moral i det hela, men ingenting för en pliktetiker som jag själv.

Jag märker nu att jag ställde frågan lite dåligt, jag tänkte egentligen mer på att det skulle vara någon invandrare som är ett svin och allmänt försämrar vårt samhälle.
Moral som du pratar om brukar alltid vara frågan för mig vilket gör att jag nog aldrig någonsin skulle klara av något så magstarkt som att faktiskt ta någons liv.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in