2012-03-19, 13:41
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstFreut
Här ser man ganska tydligt: http://www.youtube.com/watch?v=pdUPYm06gVc&feature=related

Likheterna kan man väl säga är: stort avstånd mellan ögonen, framträdande käke, haka, kinder osv.

Skillnaderna är ofta: italienaren har smalare ögon, inte lika framträdande panna, köttigare näsa, är mörkare, har större läppar osv.

Sedan skiljer det sig naturligtvis mycket från individ till individ och vissa italienare är läskigt lika nordmän. Jag kände t.ex. en kille i 5 år utan att ana att båda hans föräldrar var italienare, han såg så nordisk ut och var så ljus.

En intressant detalj är ju att Rom blev invaderat av germaner, har haft flera germanska kejsare.

Vissa italienare är mindre rasblandade än andra vilket är anledningen de ser vitare ut än andra svartmuskiga landsmän. Men faktumet att du blev förvånad att din polare var italiensk då han såg så nordisk och ljus ut säger allt. Det är min poäng, de såg inte ut som halvaraber innan de mixades.

http://www.youtube.com/watch?v=HxZ4wcTQrx4&feature=related

Se på flickan. Hon var arisk. Se sedan på professorn som ser svartmuskig ut. Det är dagens "greker". Det antika folket är bortmixade.
Senast redigerad av Excultum 2012-03-19 kl. 13:46.
Citera
2012-03-19, 13:58
Medlem
epic-norrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn999
Exakt, sådär betedde Svenskar sig för ca 1 000 år sen. Kolla på hur dom beter sig idag och du ser det finns Inga större liknelser. Därimot så beter sig Muslimer i stort sett likadant som för 1 000 år sedan. Enda du gjort är ju är att visa att vi utvecklats och inte dom.

Jag antar du vill lyfta fram hur Svenskar har lyckats med sin utveckling i ditt inlägg medans Muslimen står stilla o trampar vatten? För den dära texten gör ju en bara lite stolt som Svensk, inget att skämmas över, tvärtom.
Någon som borde skämmas är ju Muslimerna som somsagt knappt utvecklats sitt betende/intelligens på 1 000 år.

Här har du fel!
Muslimer är renare än germaner.
Pedofildyrkare från Mellanöstern parar sig med somalier.
I vissa fall skär dem till och med av av fittan på sina kvinnor.
Renare än så kan det väl knappast bli?
Citera
2012-03-19, 16:12
Medlem
Antika romare:
Citera
2012-03-19, 19:10
Medlem
Excultums avatar
"When you mix with other races, you are destroying your own bloodline. Therefore when you die, your genes die with you.

That is the cause for the decline of civilization. This is why the Jew-controlled establishment encourages and even forces racial integration and mixing.

It is to destroy civilization so the Jews will 'inherit' the earth."

http://www.youtube.com/watch?v=1oL_g07jn2g
Citera
2012-03-19, 20:18
Medlem
ambisckos avatar
Det stämmer att vitt befolkningsutbyte inte är något nytt fenomen men om antikens romare var lika vita som dagens nordeuropéer och skiljde sig så mycket från dagens italienare låter jag vara osagt eftersom jag inte sett något övertygande bevis som styrker den uppfattningen. Jag är minst sagt skeptisk, vilket även TS borde vara med tanke på det tunna källmaterial som presenterats. Känns lite som att agendan går före förnuftet här, vilket är synd eftersom det förtar trovärdigheten från huvudpoängen.

Det är nog bättre att fokusera på egypterna:

http://www.friatider.se/historia-egyptens-faraoner-var-europeer
Citat:
Egyptens faraoner var européer

Publicerat 25 september 2011 kl 23:55

VETENSKAP. Egyptiska genforskare upptäckte 2009 något som de inte ville upptäcka - mumierna efter den egyptiska högkulturens faraoner är fulla av europeiska gener. Informationen publicerades sedan av misstag.

[...]

Det schweiziska genforskningsföretaget iGenea offentliggjorde idag sin bedömning att både Tutank-Amon, hans far Akhenaten och hans farfar Amenhotep III tillhörde haplogrupen R1b1a2 – en genetisk profil som de tre egyptiska kungligheterna delar med 50% av idag levande europeiska män.

[...]
Citera
2012-03-19, 21:25
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Det stämmer att vitt befolkningsutbyte inte är något nytt fenomen men om antikens romare var lika vita som dagens nordeuropéer och skiljde sig så mycket från dagens italienare låter jag vara osagt eftersom jag inte sett något övertygande bevis som styrker den uppfattningen. Jag är minst sagt skeptisk, vilket även TS borde vara med tanke på det tunna källmaterial som presenterats. Känns lite som att agendan går före förnuftet här, vilket är synd eftersom det förtar trovärdigheten från huvudpoängen.

Det är nog bättre att fokusera på egypterna:

http://www.friatider.se/historia-egyptens-faraoner-var-europeer

Well poängen har aldrig varit att romarna var genetiska kopior av oss nordbor, vilket jag aldrig har påstått, utan att de var ett ariskt folk som mixades bort och deras civilisation gick under som följd. Precis som andra vita civilisationer som forntida Persien, Babylon, Grekland, Egypten etc.

Nu håller även vi på att bli mixade och vi möter samma hot om undergång.
Citera
2012-03-20, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epic-norrman
Här har du fel!
Muslimer är renare än germaner.
Pedofildyrkare från Mellanöstern parar sig med somalier.
I vissa fall skär dem till och med av av fittan på sina kvinnor.
Renare än så kan det väl knappast bli?
Vad är ditt fel? Klarar du inte att förstå mitt budskap eller?
Ska göra det enkelt för dig; Vi har avancerat, dom står stilla = Bevis nog för vilka som är smuttsiga efterblivna idioter.
Citera
2012-03-20, 18:00
Medlem
Excultums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solely
Definiera vita.
Har för mig att romare brukade blondera håret.

Under antiken var blond gudarnas hårfärg. De romerska kvinnorna blekte sitt hår eller använde peruker för att kunna konkurrera med de germanska kvinnorna.
http://www.google.se/#hl=sv&sugexp=frgbld&gs_nf=1&pq=h%C3%A5rf%C3%A4rgn ing%20i%20romarriket&cp=12&gs_id=17&xhr=t&q=h%C3%A 5rf%C3%A4rgning++romarriket&pf=p&sclient=psy-ab&oq=h%C3%A5rf%C3%A4rgning++romarriket&aq=f&aqi=& aql=&gs_sm=&gs_upl=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r _pw.r_qf.,cf.osb&fp=60867508d1476a68&biw=1440&bih= 683&bs=1

Och om fortplantingen ska ske i syfte att förbättra och utveckla människans gener tycker jag att ett urval borde göras obereonde av vilken ras man tillhör och istället bestämmas av biologiska undersökninar. Och de som klarar testen bäst borde få fortplanta sig medan de andra skickas till koncentrationsläger för att gasas ihjäl.

Vita är de som anklagas för att vara rasist och nazist om de vill stänga gränserna.

Ja vissa adelskvinnor använde peruker för att variera, men det fanns även de som var naturligt blonda i antika rom och grekland. De var arier trots allt.
Senast redigerad av Excultum 2012-03-20 kl. 18:03.
Citera
2012-03-20, 19:41
Medlem
Mickecojos avatar
Här är en video som visar gamla romare och antike greker http://www.youtube.com/watch?v=4D-S5Z1cV1s&feature=g-vrec&context=G2ba2e9cRVAAAAAAAAAA

Det ser ut som om de nästan var mörkare än dagens balkaneser, sydeuropeer etc. Om du kunde nått om historia så skulle du veta att germanska och slaviska migrationer från norr till söder ägde rum under tidig medeltid! Så sydeuropeer blev snarare ljusare! Du har rätt att både romare och barbarerna från norr tillhörde samma språkfamilj, indoeuropeiska familjen. Så ja Romarna var ''europeider''! Men varken araber eller germaner! Utan de var en latinsk folkgrupp som härstammade från samma grupp som germanerna gjorde.
Sen varför skulle araberna ha migrerat norr ut?? Ge mig källa på det! Europa efter Romarrikets fall var svåra tider. Det var snarare romare och greker som flyttade till arabiska halvön och norra Afrika.

Ta ditt huvud ut ur ditt nazistarsle och inse att du en nolla oavsett vad ditt folk gjort.Om du inte har åstadkommit någonting individuellt, samtidigt som en neger har skaffat sig en examen och ett jobb så är han mer värd än dig! Enligt min synpunkt.
Citera
2012-03-20, 23:08
Medlem
Forna Egypten

Citat:
Ursprungligen postat av Mickecojo
Här är en video som visar gamla romare och antike greker http://www.youtube.com/watch?v=4D-S5Z1cV1s&feature=g-vrec&context=G2ba2e9cRVAAAAAAAAAA
Helt fel! De flesta bilderna i videon var så kallade Fayyum-porträtt(Egyptier avbildade under romersk tid).

När vi väl kom in på ämnet Egypten
De forna Egyptierna såg ut så här:
Reserv huvuden - observera att de flesta av dessa är från det gamla riket, DÅ PYRAMIDERNA BYGGDES, 5000-4000 f.Kr.
Egyptisk prinsessas spegel - observera de blå ögonen.
Blå ögon: I, II, III, IIII, IIIII
Nefertiti
Fördynastisk tid

Tills Nubierna tillsammans med sjöfolk till slut blev för mycket för dem, cirka 1000 f.Kr.
Senast redigerad av hejloltja 2012-03-20 kl. 23:45.
Citera
2012-03-21, 00:47
Medlem
goseigens avatar
Det var intressant med lite blåa ögon från Egypten.

Jag tror inte direkt att någon kommer övertyga någon annan i ett ämne som det här, så det känns inte direkt som att man behöver skälla på andra. Vi tycker vad vi tycker och så får det vara bra med det.

Om Italien - dna-jägarna har kanske någon information om området? Rent spontant kan man ju tänka sig att det är en salig blandning där jämfört med t. ex. Sverige. Romarna var ju ett italiskt folk och liksom grekerna före dem kom de väl vandrande ner på stöveln norrifrån? Samtidigt kan det väl tänkas att folk i syd kom dit med hjälp av båtar från sydöst? Ja, så jag tänker mig att det i Italien kan finnas lite av varje.

En konst som inte har nämnts är den man kan se på grekiska vaser. Jag har i princip aldrig sett någon blondie på dem Men om Grekland vet jag att de, liksom de flesta, högt uppskattade ljusa och blonda människor. Flera av deras mytologiska skönheter och gudar sägs ha varit blonda.
Citera
2012-03-21, 00:57
Medlem
Mickecojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejloltja
Helt fel! De flesta bilderna i videon var så kallade Fayyum-porträtt(Egyptier avbildade under romersk tid).

När vi väl kom in på ämnet Egypten
De forna Egyptierna såg ut så här:
Reserv huvuden - observera att de flesta av dessa är från det gamla riket, DÅ PYRAMIDERNA BYGGDES, 5000-4000 f.Kr.
Egyptisk prinsessas spegel - observera de blå ögonen.
Blå ögon: I, II, III, IIII, IIIII
Nefertiti
Fördynastisk tid

Tills Nubierna tillsammans med sjöfolk till slut blev för mycket för dem, cirka 1000 f.Kr.
Det är inte fel! i videon är Snarare cirka 20-40% egyptiska.. Men i vilket fall om romarna avbildade egyptierna på detta sätt så är det på grund av att de såg ut så.. Då egyptierna på den tiden inte hade arabifieras'' ännu. Jag orkar inte ens argumentera här ni är som två retarderade ungar som vägrar inse att ni har fel. Jag menar bilderna på de så kallade ''blåa ögonen'' är på majoriteten av bilderna svarta.. Det visar bara vad avskuren du är från verkligheten.. Du inbillar dig själv att tom ögonen på bilderna är blåa! Det e en klar fakta att faraonerna var inte detsamma som majoriteten av befolkningen i Egypten. Då faraonerna delvist härstammade från hellenerna. Att Egyptierna som befolkning var otroligt blandade med deras bruna pigment är fakta. Egypterna talade ett afro-asiatiskt språk, med andra ord långt ifrån det indo-europeiska språket vilket latin och grekiskan härstammar ifrån. Ett annat väldigt känt afro-asiatiskt språk är ARABISKA!
Svenska däremot härstammar från germanskan som har utvecklats från indo-europeiskan. På den tiden så var de som talade germanska språk barbarer som levde i mellersta till norra Europa långt ifrån civilisationerna.

Läs: The fact that the Mediterranean race is responsible for the most important of ancient western civilisations was a problem for the promoters of Nordic superiority. According to Giuseppe Sergi, the Mediterranean race was the "greatest race of the world" and was singularly responsible for the most accomplished civilisations of ancient times, including those of Persia, Egypt, Greece, Phoenicia, Carthage, and Rome. The Mediterranean race was also a major influence to the outside world in the modern era, the most significant being Spain and Portugal when they became global empires, influencing most of the Americas. Spain is also responsible for being one of the first nations in discovering and colonising the Americas by its conquistadors.

C. G. Seligman also stated that "it must, I think, be recognised that the Mediterranean race has actually more achievements to its credit than any other race, since it is responsible for by far the greater part of Mediterranean civilisation, certainly before 1000 BC (and probably much later), and so shaped not only the Aegean cultures, but those of Western as well as the greater part of Eastern Mediterranean lands, while the culture of their near relatives, the Hamitic pre-dynastic Egyptians, formed the basis of that of Egypt."[25]

The Nazis explained this away by claiming that the elite warriors of the aristocracy of Ancient Greece, of Ancient Rome, and of the Spanish Empire were Nordic Aryans who had migrated south. However, they did admit that those of the Mediterranean race in general and notably such geniuses of the Mediterranean race as Michaelangelo and Leonardo da Vinci tended to be more creative than Nordics.[2]

Länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Mediterranean_race
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in