Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-18, 18:48
Medlem
Jag tycker helt klart det borde vara lättare att navigera sig omkring för att kunna läsa och diskutera just de yrken man vill diskutera i delforumet Arbetsliv och arbetsmarknad. Är det dags?
Hur kan man som medlem föra fram åsikter likt dessa så att de faktiskt ses av de som kan göra något åt saken?
Citera
2012-03-18, 18:54
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nav
Jag tycker helt klart det borde vara lättare att navigera sig omkring för att kunna läsa och diskutera just de yrken man vill diskutera i delforumet Arbetsliv och arbetsmarknad.

Hur menar du då? Att varje yrke skulle få ett eget underforum? Kom gärna med förslag på vad du anser bör göras för att det ska bli lättare att navigera.

Citat:
Hur kan man som medlem föra fram åsikter likt dessa så att de faktiskt ses av de som kan göra något åt saken?

Det har du precis gjort.
Citera
2012-03-18, 19:25
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Jag tycker helt klart det borde vara lättare att navigera sig omkring för att kunna läsa och diskutera just de yrken man vill diskutera i delforumet Arbetsliv och arbetsmarknad. Är det dags?
Vi som kan göra något åt saken läser här.

Dock bör du nog förtydliga lite vad du menar. Det blir ganska många underforum om vi ska ha ett för varje yrke. Enligt SCB finns det 8417 yrkeskoder i Sverige och det är nog lite i överkant.

admin4
Citera
2012-03-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi som kan göra något åt saken läser här.

Dock bör du nog förtydliga lite vad du menar. Det blir ganska många underforum om vi ska ha ett för varje yrke. Enligt SCB finns det 8417 yrkeskoder i Sverige och det är nog lite i överkant.

admin4

Jo, 8417 yrken känns givetvis lite överdrivet. Vad jag menade var så klart att i grova drag kategorisera , lite som man gör på exempelvis allastudier.se, även om det handlar om utbildningar.

Bygg och anläggning
Data och IT
Ekonomi, marknadsföring, administration
Frisk- och skönhetsvård
Hantverk
Hotell, restaurang och turism
Medicin och vård
Juridik
Språk
Säkerhet och räddningstjänst
Tillverkning och underhåll
Transport

Det skulle städa upp forumet och göra det väldigt mycket mer användarvänligt.
Citera
2012-03-18, 21:01
Medlem
najass avatar
Citat:
Jo, 8417 yrken känns givetvis lite överdrivet. Vad jag menade var så klart att i grova drag kategorisera , lite som man gör på exempelvis allastudier.se, även om det handlar om utbildningar.

Bygg och anläggning
Data och IT
Ekonomi, marknadsföring, administration
Frisk- och skönhetsvård
Hantverk
Hotell, restaurang och turism
Medicin och vård
Juridik
Språk
Säkerhet och räddningstjänst
Tillverkning och underhåll
Transport

Det skulle städa upp forumet och göra det väldigt mycket mer användarvänligt.

Kan du hitta 25-30 aktuella (dvs postade i under senaste veckan) trådar för varje delämne så kan diskussionen fortsätta på allvar. Annars är det kört tror jag.
Citera
2012-03-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Kan du hitta 25-30 aktuella (dvs postade i under senaste veckan) trådar för varje delämne så kan diskussionen fortsätta på allvar. Annars är det kört tror jag.

Varför så motstridigt?

Det är ett väldigt märkligt sätt att utveckla en sida vars innehåll skapas av användarna. Det är dessutom en väldigt simpel justering jag pratar om, rent tekniskt.
Citera
2012-03-19, 03:59
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Varför så motstridigt?

Det är ett väldigt märkligt sätt att utveckla en sida vars innehåll skapas av användarna. Det är dessutom en väldigt simpel justering jag pratar om, rent tekniskt.

Skulle vi göra en sådan uppdelning av alla delforum så skulle vi hamna med ca 1000 olika delforum, och det är varesig praktiskt för användare eller överskådligt för moderatorer.

Dessutom behöver en forumdel ett visst antal poster/dag och aktiva trådar för att inte helt dö ut.
Citera
2012-03-19, 08:04
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Varför så motstridigt?

Varje gång ett nytt underforum kommer på tal ber vi om en form av bevis på att det faktiskt finns behov och intresse för det, annars är det bara en massa jobb i onödan.
Citera
2012-03-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Skulle vi göra en sådan uppdelning av alla delforum så skulle vi hamna med ca 1000 olika delforum, och det är varesig praktiskt för användare eller överskådligt för moderatorer.

Dessutom behöver en forumdel ett visst antal poster/dag och aktiva trådar för att inte helt dö ut.

Jo, det förstår jag mycket väl. Jag förstår också att det är en viss skillnad på att gör så här med alla delforum och att göra det med just vad det handlar om i det här fallet, ett(1) delforum.

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Varje gång ett nytt underforum kommer på tal ber vi om en form av bevis på att det faktiskt finns behov och intresse för det, annars är det bara en massa jobb i onödan.

Okej. Jag ska försöka ta mig an den tiden när jag har mindre att göra, med det lär ju ta ett par år.
Synd, när man verkligen sitter och vill lusläsa om sina kollegor, så får man sitta och bläddra bland massa annat. Men tack för hjälpen eller något.
Citera
2012-03-19, 18:59
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Jo, det förstår jag mycket väl. Jag förstår också att det är en viss skillnad på att gör så här med alla delforum och att göra det med just vad det handlar om i det här fallet, ett(1) delforum.

Ska man göra en forumuppdelning så fort någon ber om det, så lär det inte ta lång tills det blir så som jag beskrivit.

Om du nu inte mot förmodan har en väldigt speciell anledning att just
Arbetsliv & Arbetsmarknad och inget annat ska delas upp, förstås, men då antar jag att du hade lagt fram den anledningen redan.
Citera
2012-03-19, 20:28
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Okej. Jag ska försöka ta mig an den tiden när jag har mindre att göra, med det lär ju ta ett par år.
Synd, när man verkligen sitter och vill lusläsa om sina kollegor, så får man sitta och bläddra bland massa annat. Men tack för hjälpen eller något.
Du vet att du kan använda sökfunktionen själv om du vill läsa om någon viss yrkesgrupp?

Du skrev också att detta bara gäller ett enda delforum, men du; det finns de i alla delforum som tycker att just det är det intressantaste och borde särbehandlas eller delas upp på ett annat sätt osv. Du är långt ifrån ensam om att önska hur det skulle se ut så även om du bara föreslagit ändringar om ett enda forum så finns det andra som gör det om alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in