2014-06-28, 19:44
Medlem
Gummianka500s avatar
Någon som vet vart man kan hitta Alfred Hitchcoks film "Dial M For Murder" med Svensk text?
Citera
2014-06-28, 19:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummianka500
Någon som vet vart man kan hitta Alfred Hitchcoks film "Dial M For Murder" med Svensk text?

Den har utgått och är OOP (Out of Print), så det är begagnat som gäller, kolla på Tradera, Blocket eller så. Hittade den själv i en secondhandbutik i Stockholm förra året, den finns med i en box såg jag på Discshop och då får du ett par andra (bra) filmer på köpet.
Citera
2014-06-29, 22:24
Medlem
Gummianka500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den har utgått och är OOP (Out of Print), så det är begagnat som gäller, kolla på Tradera, Blocket eller så. Hittade den själv i en secondhandbutik i Stockholm förra året, den finns med i en box såg jag på Discshop och då får du ett par andra (bra) filmer på köpet.

Tack för svar. Du har möjligtvis inte hittat på säsong 4 utav Alfred Hitchcock Presents? Tycker att dom 3 första säsongerna är helgrymma
Citera
2014-07-24, 09:28
Medlem
Godseyes avatar
Hej! Jag leter efter anime på blu-ray, närmare bestämt Neon Genesis Evangelion 2.22. Jag vet att den finns på Amazon men helst skulle jag beställa från nån trygg leverantör i sverige. Endast den engelska produktionen är av intresse. Tack!
Citera
2014-07-27, 15:30
Någon som vet vad jag kan hitta filmen nasty boys från 1989.

Tack på förhand
Citera
2014-08-08, 17:01
Medlem
Scarecrow87s avatar
Kan någon svara på om detta verkligen är den helt oklippta utgåvan av "Cannibal Holocaust":
http://www.discshop.se/filmer/dvd/ca...t_uncut/P55975

Det står att det är det men samtidigt så ligger speltiden på 92 min och vad jag vet så ska den oklippta vara ca 95/96 minuter lång.
Tacksam för svar!
Citera
2014-08-08, 17:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow87
Kan någon svara på om detta verkligen är den helt oklippta utgåvan av "Cannibal Holocaust":
http://www.discshop.se/filmer/dvd/ca...t_uncut/P55975

Det står att det är det men samtidigt så ligger speltiden på 92 min och vad jag vet så ska den oklippta vara ca 95/96 minuter lång.
Tacksam för svar!

Det är en oklippta versionen, anledningen till att den är kortare är att europeiska filmer har en annan uppspelningshastighet jämfört med den amerikanska marknaden och därav är den kortare i speltid.
Citera
2014-08-08, 19:16
Medlem
Scarecrow87s avatar
Citat:
Det är en oklippta versionen, anledningen till att den är kortare är att europeiska filmer har en annan uppspelningshastighet jämfört med den amerikanska marknaden och därav är den kortare i speltid.
Tack så mycket!
Är det en utgåva värd att köpa i övrigt?
Är det inte även så att uppspelningstiden skiljer mellan DVD & BD? Jag har vissa filmer i båda formaten och blu ray versionen är alltid lite längre.
Citera
2014-08-08, 19:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow87
Tack så mycket!
Är det en utgåva värd att köpa i övrigt?
Är det inte även så att uppspelningstiden skiljer mellan DVD & BD? Jag har vissa filmer i båda formaten och blu ray versionen är alltid lite längre.

Kan faktiskt inte svara på det då det kommer till DVD och BD-formaten, tyvärr, men den utgåvan är billig och värd att investera i, har den själv faktiskt!
Citera
2014-08-08, 19:58
Citat:

Stämmer detta?!

I så fall det sjukaste och intressantaste jag hört på säkert 13 månader.
Citera
2014-08-08, 19:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Stämmer detta?!

I så fall det sjukaste och intressantaste jag hört på säkert 13 månader.

Det ska stämma, läst det tidigare av en välinformerad yngre herre på forumet.
Citera
2014-08-18, 17:50
Medlem
VSVPs avatar
Någon som vet var jag hittar Ruben Östlunds film "Turist"? Helst på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in