2012-03-17, 15:56
Medlem
UnEasys avatar
Hjälp! Middagsgästerna på ingång om 2 timmar. Hade tänkt göra klart förrätt och huvudrätt innan de kommer så man kan lägga tiden på att vara social istället.
Funderar på om jag kan göra min Biff Rydberg och hålla den varm i ugnen i någon timme utan att den blir förstörd. Hur varmt är isf lagom? Gör på oxfile så lite trist om bitarna är genomgrillade när man tar ut den.
Citera
2012-03-17, 16:09
Medlem
Eller så kan du göra som alla andra och se matlagningen som en social sak ni gör tillsammans.
Citera
2012-03-17, 16:31
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kustlol
Eller så kan du göra som alla andra och se matlagningen som en social sak ni gör tillsammans.

Mycket konstruktivt men det var inte riktigt det svaret jag var ute efter.
Citera
2012-03-17, 16:42
Medlem
65 grader ungefär
Citera
2012-03-17, 16:53
Medlem
Eller så värmer du på det precis när dom kommer ?
Citera
2012-03-17, 17:16
Medlem
Jag brukar hålla mat varm i ugnen på 70 graders värme...
Citera
2012-03-17, 17:16
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Jag hade gjort den nästan klar och sedan värmt den färdigt innan den skall serveras.
För lång tid i ugnen på låg temperatur riskerar att torka köttet.

Rullkragen
Citera
2012-03-17, 17:35
Medlem
En aning sent svar, men till Rydbergen kan du göra färdigt potatis och lök och hålla varm i ugn på 70 grader. Oxfilén kör du a la minute, det tar ju ändå bara några minuter.
Citera
2012-03-17, 23:56
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
En aning sent svar, men till Rydbergen kan du göra färdigt potatis och lök och hålla varm i ugn på 70 grader. Oxfilén kör du a la minute, det tar ju ändå bara några minuter.

Tack för svaren! Det var så jag gjorde tillslut. Potatisen och löken fick stå på varmluft 100º i en knapp timme sen slängde jag oxfilén ner i pannan en sväng sen servera! Fungerade utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in