Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-16, 20:42
Medlem
Passion-pits avatar
Jag tycker det är lite tråkigt att man inte får söka sig vänner när det gäller att man har fotografi som gemensamt, vad är det för fel på detta?

Jag tycker det är tråkigt! Jag fick ett svar från en person och jag tycker att det är jätte kul ! Det är en grej man ska få göra på ett forum ..
Jag förstår inte att de ska överväga att banna mig bara för att jag öppnade en tråd för att träffa människor med samma intresse, helt absurt! Alla fotointresserade hänger ju på fotoforumet, vart ska jag annars ha öppnat tråden ?

:O
Citera
2012-03-16, 20:50
Medlem
epost72s avatar
Tja om man läser 1.01 så är det rätt självklart att kontaktannonser inte är tillåtna.
Like it or not.
Citera
2012-03-16, 21:08
Medlem
Passion-pits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tja om man läser 1.01 så är det rätt självklart att kontaktannonser inte är tillåtna.
Like it or not.

Jag ogillar det och det är ett forum - ett ställe för att säga vad man tycker och träffa människor.

Allt kan förändras om många vill det.
Jag förstår om kanske dejtinganonser eller reklamer inte passar in här men ser inget alls fel med mitt meddelande.
Det ända som gjorde det till en kontakt annons var att jag frågade om någon som känner som jag vill prata, om jag bara hade skrivit "är det någon som känner likadant?" och sen så skulle folk ta kontakt med mig ändå men det skulle fortfarande inte anses som en kontaktannons. Det är bara trams och löjligt.
Citera
2012-03-16, 21:10
Medlem
Passion-pits avatar
trodde att flaskback var ett öppet sinnat forum men det tvivlar jag på nu.
Citera
2012-03-16, 21:16
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passion-pit

Det är det?

Det är dock inte en:

Datingsida.
Citera
2012-03-16, 21:17
Medlem
pang olufsens avatar
http://www.fotosidan.se/forum/index.php
Citera
2012-03-16, 21:28
Medlem
najass avatar
Citat:
Jag ogillar det och det är ett forum - ett ställe för att säga vad man tycker och träffa människor. .

Nej, det är ett diskussionsforum, ett ställe där man kan diskutera vad som helst

Citat:
Jag förstår om kanske dejtinganonser eller reklamer inte passar in här men ser inget alls fel med mitt meddelande.
Det ända som gjorde det till en kontakt annons var att jag frågade om någon som känner som jag vill prata, om jag bara hade skrivit "är det någon som känner likadant?" och sen så skulle folk ta kontakt med mig ändå men det skulle fortfarande inte anses som en kontaktannons. ....

Ja, det är ju för fasen hela vitsen. Hade du valt att göra en trådstart som inbjöd till diskussion hade det så klart varit OK. Att du skriver ett inlägg och annonserar om att träffa människor inbjuder inte särskilt mycket till diskussion. Det spelar ingen som helst roll vad du annonserar för; dejting eller annan reklam eller dina kontaktannonser, allt är lika illa eftersom det tar fokus från syftet med FB; att diskutera på forumet.

Citat:

Tvivla på du. Om du på allvar trodde att "Yttrandefrihet på riktigt" innebär att du skulle få använda FB som annonsplank är du bara att beklaga.
Citera
2012-03-17, 03:02
Medlem
Citat:

Nu tänker du inte...
Om du lägger upp trådstarten rätt, tror jag du kommer få den dit du vill.

Att Forumet har dessa regler tror jag du förstår, om du tänker efter.
Citera
2012-03-17, 08:29
Medlem
lendrygghs avatar
Det där med "kontaktannonser" är knepiga fall. Ibland tillåts dom, ibland inte, men jag antar att för att vara på den mer säkra sidan bör man åtminstone inkorporera antingen en frågeställning och/eller ett diskussionsunderlag i sin trådstart. Att bara efterfråga polare hit och dit håller näppeligen ur regelverkssynpunkt, och då får man räkna med repressalier.

(Dock ingen regel som inte har ett undantag. I det här fallet har undantaget 178 ämnen i sitt namn... *host*)
Citera
2012-03-17, 08:46
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag ogillar det och det är ett forum - ett ställe för att säga vad man tycker och träffa människor.

Det ända som gjorde det till en kontakt annons var att jag frågade om någon som känner som jag vill prata, om jag bara hade skrivit "är det någon som känner likadant?" och sen så skulle folk ta kontakt med mig ändå men det skulle fortfarande inte anses som en kontaktannons. Det är bara trams och löjligt.
Man kan naturligtvis ha delade meningar om reglerna.
Men det är ändå inte rätt väg att bryta mot reglerna och sedan bli besviken om det får påföljder.
Mer riktigt är då att ifrågasätta reglerna och argumentera för att få till en förändring.

Jag vet ju inte vad som skrevs men en kontaktannons är en kontaktannons oavsett vad man söker.

Problemet är att ju mer man flyttar gränserna ju luddigare blir det vad som är tillåtet.
(Resekompisar är ett sådant exempel)
Citera
2012-03-17, 12:35
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Man kan naturligtvis ha delade meningar om reglerna.
Men det är ändå inte rätt väg att bryta mot reglerna och sedan bli besviken om det får påföljder.
Mer riktigt är då att ifrågasätta reglerna och argumentera för att få till en förändring.

Jag vet ju inte vad som skrevs men en kontaktannons är en kontaktannons oavsett vad man söker.

Problemet är att ju mer man flyttar gränserna ju luddigare blir det vad som är tillåtet.
(Resekompisar är ett sådant exempel)
Jag tycker inte att reglerna blir luddigare. Precis som att det inte är tillåtet med köp och sälj på forumet så har vi RYS, där användare kan skänka bort produkter om de vill det. Samma sak är inte tillåtet i resten av forumet, utan endast i den avdelningen.

Detsamma gäller resekompisar. Det är kontaktannonser, ja, men de är tillåtna i ett specifikt underforum, och endast en typ av kontaktannonser.
Det är inte speciellt luddigt i mina ögon. Dessutom har vi numer väldigt bra förtydliganden av samtliga regler på regelsidan som förklarar eventuella undantag utförligt.

Något som alltid gäller om man är osäker, och som många användare inte tänker på, är att det alltid går bra att PMa valfri moderator (Förslagsvis en som modererar tilltänkt underforum) och fråga om ens trådstart är okej innan man postar iväg den. På så sätt slipper man dra på sig en onödig avstängning/varning om det är så att tråden bryter mot reglerna.
Citera
2012-03-17, 13:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Jag tycker inte att reglerna blir luddigare. Precis som att det inte är tillåtet med köp och sälj på forumet så har vi RYS, där användare kan skänka bort produkter om de vill det. Samma sak är inte tillåtet i resten av forumet, utan endast i den avdelningen.

Detsamma gäller resekompisar. Det är kontaktannonser, ja, men de är tillåtna i ett specifikt underforum, och endast en typ av kontaktannonser.
Det är inte speciellt luddigt i mina ögon. Dessutom har vi numer väldigt bra förtydliganden av samtliga regler på regelsidan som förklarar eventuella undantag utförligt.

Något som alltid gäller om man är osäker, och som många användare inte tänker på, är att det alltid går bra att PMa valfri moderator (Förslagsvis en som modererar tilltänkt underforum) och fråga om ens trådstart är okej innan man postar iväg den. På så sätt slipper man dra på sig en onödig avstängning/varning om det är så att tråden bryter mot reglerna.
Vad bra för dig då...
Jag menar att om reglerna innehåller en rad undantag så blir det lite förvirrande för en ovan när man ser något som är tillåtet i en del samtidigt som det är totalförbjudet och förenat med påföljd i en annan del.
Visst förstår jag att det är bättre att fråga.
Men samtidigt förstår jag om folk tar för givet att det är tillåtet eftersom man sett det i andra delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in