Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Man kan naturligtvis ha delade meningar om reglerna.
Men det är ändå inte rätt väg att bryta mot reglerna och sedan bli besviken om det får påföljder.
Mer riktigt är då att ifrågasätta reglerna och argumentera för att få till en förändring.
Jag vet ju inte vad som skrevs men en kontaktannons är en kontaktannons oavsett vad man söker.
Problemet är att ju mer man flyttar gränserna ju luddigare blir det vad som är tillåtet.
(
Resekompisar är ett sådant exempel)
Jag tycker inte att reglerna blir luddigare. Precis som att det inte är tillåtet med köp och sälj på forumet så har vi RYS, där användare kan skänka bort produkter om de vill det. Samma sak är inte tillåtet i resten av forumet, utan endast i den avdelningen.
Detsamma gäller resekompisar. Det är kontaktannonser, ja, men de är tillåtna i ett specifikt underforum, och endast en typ av kontaktannonser.
Det är inte speciellt luddigt i mina ögon. Dessutom har vi numer väldigt bra förtydliganden av samtliga regler på
regelsidan som förklarar eventuella undantag utförligt.
Något som alltid gäller om man är osäker, och som många användare inte tänker på, är att det
alltid går bra att PMa valfri moderator (Förslagsvis en som modererar tilltänkt underforum) och fråga om ens trådstart är okej innan man postar iväg den. På så sätt slipper man dra på sig en onödig avstängning/varning om det är så att tråden bryter mot reglerna.