2012-03-16, 13:43
Medlem
Hej!

Fick igår ett rekommenderat brev som jag skulle hämta ut hos närmaste OKQ8. Det var från polisen vilka hade hittat min moped som blivit stulen för ganska längesen.

Idag fick jag ett till rekommenderat brev som jag skall hämta ut. Då jag generellt ogillar rekommenderade brev då man inte får reda på avsändaren förrän brevet är hämtat, undrar jag om det kan handla om mopeden? Någon som vet om dom skickar ut ytterliggare brev om den saken eller handlar det nu om något helt annat?

Ska hämta det sen ändå men ogillar att inte ha någon aning om vad det kan vara tills jag hämtar ut det.

Tack på förhand.
Citera
2012-03-16, 13:47
Medlem
Du kan gå in på postens hemsida och där söka reda på det nummer som står på brevet. Annars är det bara att ringa ner till OK/Q8.

Det som är det sköna med rek. och paket, du kan Alltid få reda på avsändaren om det nu finns någon dvs.
Citera
2012-03-16, 13:53
Medlem
Jo, jag vet. Men på postens hemsida stog ingen avsändare. Dock upptäckte jag nu att brevet skickats från kina. Antar att det då inte handlar om något från polisen, då jag aldrig ens vart i Asien. Köper rätt mkt grejjer från tradera så antar att det kan handla om något jag köpt därifrån.

Men varför skulle de skicka i form av rek. brev?
Citera
2012-03-16, 14:20
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piru0001
Jo, jag vet. Men på postens hemsida stog ingen avsändare. Dock upptäckte jag nu att brevet skickats från kina. Antar att det då inte handlar om något från polisen, då jag aldrig ens vart i Asien. Köper rätt mkt grejjer från tradera så antar att det kan handla om något jag köpt därifrån.

Ska vi sitta och gissa varför Du har fått ett rek. brev? Då är det väl enklare att Du bara går dit och hämtar det!?
Citera
2012-03-16, 14:33
Medlem
hatchets avatar
Citat:

Det kan vara:
1. Myndighet som vill ge dig någonting som bara du får lov att hämta ut (t.ex. ett körkort).
2. Din gamla faster som vill vara säker på att du får de där 10 000 i kontanter hon lovade dig på din födelsedag (rek är väl försäkrade till skillnad från vanliga brev)..
3. Ett företag som vill vara säker på att du får deras betalningskrav.
4. En paranoid kompis som vill vara säker på att du och ingen annan läser ett brev.
Citera
2012-03-16, 16:02
Medlem
Citat:
Hej!

Fick igår ett rekommenderat brev som jag skulle hämta ut hos närmaste OKQ8. Det var från polisen vilka hade hittat min moped som blivit stulen för ganska längesen.

Idag fick jag ett till rekommenderat brev som jag skall hämta ut. Då jag generellt ogillar rekommenderade brev då man inte får reda på avsändaren förrän brevet är hämtat, undrar jag om det kan handla om mopeden? Någon som vet om dom skickar ut ytterliggare brev om den saken eller handlar det nu om något helt annat?

Ska hämta det sen ändå men ogillar att inte ha någon aning om vad det kan vara tills jag hämtar ut det.

Tack på förhand.

O hur i hela *"#!¤ ska vi veta vad det är som någon annan har skickat till dig i ett brev? det är lönlöst att ens spekulera.
Citera
2012-03-16, 16:06
Medlem
Neroxxs avatar
Ifall det är ett rek som inte det inte står avsändare på postens hemsida så måste du uppvisa legitimation ifall du vill få reda på avsändaren.
Citera
2012-03-16, 17:06
Medlem
Ifall det är ett REK från Kina och du har handlat från tradera känns svaret självklart.
Har fått REK därifrån flera gånger utan att jag har beställt det, och inte fan klagar man, det är ju mycket större chans att sakerna kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in