Citat:
Ursprungligen postat av El.Bundy
Nu när ni ändå är inne på Gothia Cup så tänkte jag på Brommapojkarna 92or, som när jag lira själv är 91a hörde man alltid att BPs 91or och 92or var bäst i Sverige. Bland annat i videointervju hemma hos Guidetti visar han upp att han vunnit guld, silver och brons i Gothia cup och även varit turneringens bästa spelare.
Vet ju att BP är europas största klubb med 240 lag eller något sånt och Guidetti spelade såklart för antingen BPs bästa 92or eller deras bästa 91or. Någon som vet mer om det laget eftersom de tog 3 pallplatser i Gothia måste de ju varit riktigt bra eller? Finns ju tyvärr inga videos eftersom detta förmodligen var runt 2005-2006.
Vet ju att BP är europas största klubb med 240 lag eller något sånt och Guidetti spelade såklart för antingen BPs bästa 92or eller deras bästa 91or. Någon som vet mer om det laget eftersom de tog 3 pallplatser i Gothia måste de ju varit riktigt bra eller? Finns ju tyvärr inga videos eftersom detta förmodligen var runt 2005-2006.
BP brukar ju alltid ha bra förstalag. Men när de vann Gothia så var la det på 7-manna?
Vilken inte säger sådär extremt mycket. Oftast så spelar de bra lagen i pojkar 16, de har även en elitklass i Gothia nu, p17. Tror att BP bästa årgångar var 89orna och 90orna, Albin Ekdal kommer ju fårn 89orna.
Men jag såg BP i elitklassen, de var inte mycket bättre än varken Gais, AIK eller Elfsborg. Tror att Elfsborg är starkare än BP när dte kommer till 11-manna, BP utmärker sig bara på 7-manna.
Cruzeiro var dock betydliget bättre än samtliga svenska lag, spelade ut de bästa Sverige när de var med i p17 klassen. Fast då ska man komma ihåg att Cruzeiros lag även slog lag som Barcelona(inte i gothia), ett klipp på det:
http://www.youtube.com/watch?v=V-BfBmJeFTE