2012-03-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El.Bundy
Nu när ni ändå är inne på Gothia Cup så tänkte jag på Brommapojkarna 92or, som när jag lira själv är 91a hörde man alltid att BPs 91or och 92or var bäst i Sverige. Bland annat i videointervju hemma hos Guidetti visar han upp att han vunnit guld, silver och brons i Gothia cup och även varit turneringens bästa spelare.

Vet ju att BP är europas största klubb med 240 lag eller något sånt och Guidetti spelade såklart för antingen BPs bästa 92or eller deras bästa 91or. Någon som vet mer om det laget eftersom de tog 3 pallplatser i Gothia måste de ju varit riktigt bra eller? Finns ju tyvärr inga videos eftersom detta förmodligen var runt 2005-2006.

BP brukar ju alltid ha bra förstalag. Men när de vann Gothia så var la det på 7-manna?
Vilken inte säger sådär extremt mycket. Oftast så spelar de bra lagen i pojkar 16, de har även en elitklass i Gothia nu, p17. Tror att BP bästa årgångar var 89orna och 90orna, Albin Ekdal kommer ju fårn 89orna.

Men jag såg BP i elitklassen, de var inte mycket bättre än varken Gais, AIK eller Elfsborg. Tror att Elfsborg är starkare än BP när dte kommer till 11-manna, BP utmärker sig bara på 7-manna.

Cruzeiro var dock betydliget bättre än samtliga svenska lag, spelade ut de bästa Sverige när de var med i p17 klassen. Fast då ska man komma ihåg att Cruzeiros lag även slog lag som Barcelona(inte i gothia), ett klipp på det:
http://www.youtube.com/watch?v=V-BfBmJeFTE
Citera
2012-09-07, 17:59
Medlem
Öisar´ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snow.jackson
Nej, de var med på under 2000 talet också, såg ju de med egna ögon.

Har de ens spelat mot göteborgs stadslag? Din info är väldigt tveksma..
Och tvek på om de skulle ligga under med 3-0.
De spelar ut Venezuelas landslag, är nästan lika bra som Brasiliens ungdomslandslag.. Göteborgs stadslag är inte allt för bra, men möjligtvis var de kanske vassa under de åren, just den åldersklassen..

Jag var på matchen, domaren tillät riktigt vårdslöst spel från "göteborgskombon", många i publiken var vansinniga för att han inte blåste... därför la dom ner i halvlek, fullt förståeligt... de skulle ju vidare på turne.

Jag med fler var riktigt förbannad på domaren/domarna... riktig skitbedömning var det, ovärdigt svenska domare... men det är ju historia nu.

Men fan vad jag skulle vilja sett hela matchen med "riktiga domare"... thats it!
Citera
2013-06-20, 21:54
Medlem
Ett klipp där Tahuichi leker med Cruz Azul från Mexiko, Cruz Azul är en av Sydamerikas största klubbar.

Pojklaget jag spelar i vann över Cruz Azul för något år sen med 1-0 och vi är ingen stor klubb precis
Citera
2013-06-20, 23:21
Medlem
Om vi ändå är inne på BP lite så va deras 90or riktigt vassa, spelade Nike Cup (tyyyp SM då de olika DM-mästarna är med från de bästa distrikten) när de var med och de fick lite motstånd mot "FC Malmö" som även de va riktigt vassa. Annars så körde de över de flesta andra lagen, de vann sedan även den Europeiska turneringen där många bra lag va med. I Världsfinalen där 20 lag (några storlag verkar va direktkvalificerade) va med så kom de 10a men hamnade i samma grupp som PSG och Fluminese som senare möttes i finalen där Fluminese vann. De spelade jämt mot båda de lagen och CSKA Moskva som de slog i Europafinalen slutade på en 4e plats, så man kan ju lätt säga att de hade ett bra gäng. Den som blev bäst ifrån det laget var väll Albornoz som spelar i Malmö, men då va han innermitt om jag inte minns helt fel.

De mötte fö Arsenal i matchen om 9e plats, i Arsenal spelade Lansbury och Hoyte. PSG hade Sakho i sitt lag och Fluminese hade tvillingarna Fabio och Rafel.

Edit: La till lite info, färdignördat för idag..
Senast redigerad av Breezyy 2013-06-20 kl. 23:36.
Citera
2013-06-21, 01:31
Medlem
Untouchables avatar
Jag har för mig att offside skrev ett längre reportage om Tahuichi för några år sedan. Vill minnas att klubbens grundare hävdade att anledningen till att deras teknik var så bra var att planen de spelade på var så ojämn att de var tvungna att hålla bollen i luften hela tiden.
Citera
2013-06-21, 12:30
Medlem
Gubbskems avatar
Har hört teorier om att deras framgångar i mångt och mycket bygger på att man just kommer från Bolivia och får en sorts naturlig höghöjdsträning hela tiden. För att när de sedan kommer till turneringar på lägre nivå över havsytan så har man en stor fördel i sin överlägsna syreupptagningsförmåga. På ungdomsnivå spelar fysiken stor roll. Inget man kommer ifrån. Av klippen att dömma ser dom rejält mycket speedigare ut än sina motståndare och det skvallrar lite om att dom är betydligt piggare i både benen och beslutsfattandet därmed.

Alla känner väl även till vilken mardröm det är att möta Bolivia borta för vilket lag som än kommer på besök även i A-landslagssammanhang.

Hur väl detta stämmer vet jag inte riktigt. Men tyckte det fanns poänger i vad jag fick beskrivet för mig.
Citera
2013-07-14, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Har hört teorier om att deras framgångar i mångt och mycket bygger på att man just kommer från Bolivia och får en sorts naturlig höghöjdsträning hela tiden. För att när de sedan kommer till turneringar på lägre nivå över havsytan så har man en stor fördel i sin överlägsna syreupptagningsförmåga. På ungdomsnivå spelar fysiken stor roll. Inget man kommer ifrån. Av klippen att dömma ser dom rejält mycket speedigare ut än sina motståndare och det skvallrar lite om att dom är betydligt piggare i både benen och beslutsfattandet därmed.

Alla känner väl även till vilken mardröm det är att möta Bolivia borta för vilket lag som än kommer på besök även i A-landslagssammanhang.

Hur väl detta stämmer vet jag inte riktigt. Men tyckte det fanns poänger i vad jag fick beskrivet för mig.

Det stämmer inte. Tahuichi är från Santa Cruz som ligger 416 meter över havet. Kan jämföras med Madrid som ligger 665 meter över havet. Bolivias a-lag spelar sina hemmamatcher i La Paz, La Paz ligger 3 600 meter över havet och det är högt! Så där kan det va en fördel. Dock inte för Tahuichi som är från Santa Cruz.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in