2012-03-16, 09:14
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4095
Jag sökte runt lite och hittade det ni skrev, man behöver en am3 processor för att få datorn att funka.
Men jag funderar på att lämna tillbaka moderkortet, vilket jag troligtvis gör.

Vilket kort kan ni rekommendera? Det är min flickvän som ska ha datorn och hon är ingen supergamer, jag har ett Nvidia kort hemma så tänkt inte på grafikkort.

Tackar för hjälpen.
Fel. Du har rätt CPU och rätt moderkort dvs AM3+ (om det du skrev in på tredje inlägg)
Citera
2012-03-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Fel. Du har rätt CPU och rätt moderkort dvs AM3+ (om det du skrev in på tredje inlägg)

DU har fel, har läst recensioner på inet. Man behöver ha en AM3 processor för att först installera den nya BIOS uppdateringen. Sedan kan man använda FX processorn.
Citera
2012-03-16, 09:34
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Hmm konstig att själva MSI inte skriver DETTA på sin hemsida. Sedan att folk har skrivit recensioner betyder inte att de har inte fixat detta problem. Recensioner kan vara hur gamla som helst. Om du kollar på MSI cpu-support så är FX/serier inkluderat. Skulle det vara som du beskriver so 'r det fel marknadsf;rning *nu har keybord fuckuppat berurs'kt om det*

http://www.msi.com/product/mb/760GM-E51--FX-.html#/?div=CPUSupport

Edit: Jag finner detta jävligt märkligt att man måste första köpa ett am3 cpu till detta moderkort, uppdatera BIOS:et och sedan köpa FX-CPU. Snacka om kasta bort pengar på detta. Visst kunde jag förstå det när FX-serier kom ut men nu ?? kom igen. Det vi pratar om ser det ut som blåsning fråm MSI sidan
Senast redigerad av Nemesis(SM) 2012-03-16 kl. 09:40.
Citera
2012-03-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Hmm konstig att själva MSI inte skriver DETTA på sin hemsida. Sedan att folk har skrivit recensioner betyder inte att de har inte fixat detta problem. Recensioner kan vara hur gamla som helst. Om du kollar på MSI cpu-support så är FX/serier inkluderat. Skulle det vara som du beskriver so 'r det fel marknadsf;rning *nu har keybord fuckuppat berurs'kt om det*

http://www.msi.com/product/mb/760GM-E51--FX-.html#/?div=CPUSupport

Edit: Jag finner detta jävligt märkligt att man måste första köpa ett am3 cpu till detta moderkort, uppdatera BIOS:et och sedan köpa FX-CPU. Snacka om kasta bort pengar på detta. Visst kunde jag förstå det när FX-serier kom ut men nu ?? kom igen. Det vi pratar om ser det ut som blåsning fråm MSI sidan

Recensionerna är från 2012-02-25 och uppåt. Så bara lägg ner.
Citera
2012-03-16, 10:24
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4095
Recensionerna är från 2012-02-25 och uppåt. Så bara lägg ner.
okidoki
Citera
2012-03-16, 10:35
Medlem
JonasJRs avatar
Jag skaffade ett sånt här och är fett nöjd. Det är billigt och bra! Och sen om du hade ett gammalt grafikkort så kötta i det med! Inbyggda grafik i moderkort är typ alltid skit!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in