Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-15, 19:30
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av AMEX gold, hur går det till när man ska ansöka om ett sådant EXAKT, ska man skicka in bank uppgifter osv anställningsbevis eller är de som vanligt kreditkort man fyller i en ansökan och sedan får kortet med REK, NÅGON som kan förklara lite?
Citera
2012-03-15, 19:37
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFG-231
Är det någon som har erfarenhet av AMEX gold, hur går det till när man ska ansöka om ett sådant EXAKT, ska man skicka in bank uppgifter osv anställningsbevis eller är de som vanligt kreditkort man fyller i en ansökan och sedan får kortet med REK, NÅGON som kan förklara lite?

Har du provat söka? AMEX
Citera
2012-03-15, 19:48
Medlem
nej det är det jag icke gjort, och innan jag gör det vill jag veta tillvägagångssättet, är man ansöker hur det går till!
Citera
2012-03-15, 19:58
Bannlyst
men det står ju på den länkande sidan?
Citera
2012-03-15, 20:06
Medlem
kolla upp de, de vill ha namn på bank och hur länge man varit dess kund, min fråga är ringer de å kollar upp allt de där
Citera
2012-03-16, 23:07
Medlem
Snösparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFG-231
kolla upp de, de vill ha namn på bank och hur länge man varit dess kund, min fråga är ringer de å kollar upp allt de där

Nej, eftersom andra banker inte får dela med sig till varandra om en kunds förehavanden då det strider mot banksekretessen skulle AMEX aldrig kunna fråga exempelvis Swedbank vad du har på kontot.

Antagligen skriver dem så för att det avskräcker väl kanske alltid någon som inte ska ha kort.
Citera
2012-03-16, 23:26
Medlem
sucuks avatar
Amex verkar ha en kampanj just nu, fick ett kuvert i posten med löften om guld och gröna skogar plus fri årsavgift första året men... Vem är så dum att den betalar 1500 i årsavgift när det finns betydligt billigare alternativ som dessutom accepteras på fler ställen?

Det kuveret hamnade i pappersåtervinningen direkt.
Citera
2012-03-18, 18:12
Medlem
min fråga är vill de ha anställningsbevis o shit
Citera
2012-03-18, 20:12
Medlem
och vad är kreditgränsen på amex gold
Citera
2012-03-18, 21:56
Medlem
Vet inte hur det förhåller sig med just detta kort men gissar på att din kreditgräns baserar sig på din årsinkomst,ex. maximalt 20%. Vad gäller krav på anställningsbevis så beror det nog på hur hög inkomst du uppger tillsammans med vilken inkomst du senast deklarerat för...

Vad är du rädd för, tänker du maxa kortet och fly utomlands eller? :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in