2012-03-19, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Nä, alltså. Seriöst. Inga som helst värderingar i det. Hade jag varit i er situation hade jag gjort det. Varför springa och smälla sjuka pengar varje helg på att bara bli frustrerad?

Någon gång kan man väl göra det. Jag tänder psykogiskt på det, men kan ibland ha svårt sen i den verkliga situationen att komma i en hora. Jag har bara varit med typ 5 horor. En hämtade jag rattfull en gång på hemvägen till centrala staden, fick bara en nyck. De andra utomlands.

Nä, så det är inget bra tips alls generellt sett - annat än undantagsvis. Jag tycker varje riktig man ska ha tagit en hora. Det finns nästan inget manligare. Det skiljer sig inte mycket alls eftersom 50% av alla ändå spelar teater i säng (och jag märker det om någon).

Sen är det ju inte bara sexen man går ut för. Det är bara en del, kompisarna, ruset, äventyret och de änskliga mötena är lika viktiga. Att sexa med någon 05.30 efter en sjuttis vodka totalt och allt snurr under kvällen är det inte så där jätteviktigt alltid.
Citera
2012-03-19, 18:24
Medlem
Citat:
Det var ett jävla gnäll. Klart som fan att det är en barnlek för en brud att få knulla om hon vill det! Den som påstår något annat ljuger. Och ni killar som tycker det är så förbannat orättvist, och uppenbarligen upplever varenda utgång som en plågsam, misslyckad jakt på sex - köp ett luder. I slutänden blir det säkert bättre för er att knulla en svinhet brud för ett par tusen någon gång i månaden än att smälla samma pengar på att bli nobbad av svenssonbrudar.

Problemet är att jag måste åka till Tyskland för att göra detta eftersom svenska kvinnor, speciellt dom i den här tråden vill inte legalisera prostitution eftersom att det sänker deras värde och sexuella makt.
Citera
2012-03-19, 19:00
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the new Cookie
I så fall är ju den ekvationen olösbar. Jag kan ju inte bjuda ut mig till killar till höger och vänster för att de kanske kan bli kära i mig efter att vi haft sex, eller hur? det finns ingen uppsida i det för mig alls. Eftersom jag ändå inte är attraherade av dem så har jag inget intresse av att de skall bli kära i mig.

Precis och det är lite av detta som skapar oförståelsen mellan killar och tjejer. Vi killar vill börja med att ligga. Om det verkar bra kommer kärleken. Ni tjejer vill göra det i omvänd ordning. Det är våran biologi som ställer till det för oss. Ekvationen är på så vis svår att lösa men i praktiken brukar den lösas av jämkning.
Citera
2012-03-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
Right on the spot
Nädå..men vadå..är det så himla svårt att få tag i tjejer på krogen egentligen?? Ok..det är lite svårare för den unge random killen än för den unga random tjejen.. men att det ska vara så himla svårt som vissa av er gör gällande tvivlar jag på. Det är en myt att alla tjejer föredrar "badboys", titta på vad det är för dumma brudar som generellt gillar den typen av killar så fattar ni att ni inte missat nåt...Min fördom är också att de ofta har blonderat hår, har eller drömmer om plastbröst, och inte är de smartaste tjejerna. ..
Stå inte i passiva ett hörn, var mer aktiv, visa stolthet över att du är MAN, var trevlig, flirta och prata med tjejerna och var inte för "desperat", för full och uppenbart sexinriktad..ett tips till er killar: LÄR ER DANSA!!!!! så ni se att det lättar

Hm ja om man är kille å inte fixar hela den där dansa lr flirt grejen utan att vara rejält tankad
kan det vara svårt.
Sen är det ju lätt å säga men sluta vara blyg kör på lalaalalalalalala
så jävla lätt är det inte när man är den som är blyg.
Citera
2012-03-19, 20:28
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Precis och det är lite av detta som skapar oförståelsen mellan killar och tjejer. Vi killar vill börja med att ligga. Om det verkar bra kommer kärleken. Ni tjejer vill göra det i omvänd ordning. Det är våran biologi som ställer till det för oss. Ekvationen är på så vis svår att lösa men i praktiken brukar den lösas av jämkning.

Rent teoretiskt... Vad tycker du själv känns mest rimligt och lämpligt; att någon som vill ha sex får vänta lite med att ha det, eller att någon som inte vill ska ha det mot sin egentliga vilja?
Citera
2012-03-19, 20:38
Medlem
Sichtis avatar
Lyckade sexuella kontakter även fast de inte leder till ett förhållande(oftast i unga år) är enligt mig kopplade på ett helt annat plan är enbart naturlig fysisk och psykisk attraktion.

Jag har fått uppfattningen att vissa människor omedvetet är länkade till varandra och att denna länk av energier som uppstår när man t.ex. i tonåren är kär i en annan kille eller tjej uppenbarar sig och realiseras många gånger och många gånger inte är på ett dimensionellt annat plan än vad vi förstår som levande människor.

Detta omedvetna länkande av mänskliga organismer är inget man medvetet kan påverka. Men att tro och tänka mycket på människor man inte känner utan bara känner till leder ofta till att en riktig relation kan uppstå. Detta är det mest fascinerade jag upplevt som levande människa.

Kanske jag kan få ett svar på denna fråga när jag slutligen dör. En annan märklig sak jag märkt är att de man inte tror man ska få, får man och de man tror man ska få, får man inte. Ännu en gång vill jag påpeka att särskilda relationer med det andra könet är något vi oftast inte kan påverka. Det bara blir, men ändå på ett sådant specifikt sätt att man ofta kan utesluta slumpen!
Senast redigerad av Sichti 2012-03-19 kl. 20:45.
Citera
2012-03-19, 20:50
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Det var ett jävla gnäll. Klart som fan att det är en barnlek för en brud att få knulla om hon vill det! Den som påstår något annat ljuger. Och ni killar som tycker det är så förbannat orättvist, och uppenbarligen upplever varenda utgång som en plågsam, misslyckad jakt på sex - köp ett luder. I slutänden blir det säkert bättre för er att knulla en svinhet brud för ett par tusen någon gång i månaden än att smälla samma pengar på att bli nobbad av svenssonbrudar.

Du satte huvet på spiken .

Håller med 100%! Men, samtidigt vill man inte spendera 1000 lappar på att köpa sex, det är ju inte billigt i längden. Det är därför jag försöker ragga på i hopp om att få det gratis nångång framöver. Hajar du?

Men klart, de som spenderar 1000 lappar på krogen borde köpa horor istället.
Citera
2012-03-19, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gradoz
Du satte huvet på spiken .

Håller med 100%! Men, samtidigt vill man inte spendera 1000 lappar på att köpa sex, det är ju inte billigt i längden. Det är därför jag försöker ragga på i hopp om att få det gratis nångång framöver. Hajar du?

Men klart, de som spenderar 1000 lappar på krogen borde köpa horor istället.

Man behöver inte ens bränna 1000 lappar på krogen för att det ska vara värt det. En vanlig kväll kan lätt gå på 500kr med inträde och några drinkar. Kanske behöver man också handla någon ny skjorta eller nåt och då blir det mer. För 2500kr får man en timmes garanterat knull så valet är inte svårt.
Citera
2012-03-19, 21:34
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Rent teoretiskt... Vad tycker du själv känns mest rimligt och lämpligt; att någon som vill ha sex får vänta lite med att ha det, eller att någon som inte vill ska ha det mot sin egentliga vilja?

Det beror på hur länge "att vänta lite" betyder. Killar vet inte den viktigaste pusselbiten för hur intresserade de är av tjejen innan de haft sex med henne. Det innebär att killar som har valmöjligheter inte väntar hur länge som helst. Då prövar de lyckan med någon annan istället. Killar med mindre valmöjligheter kan naturligtvis vänta mycket längre. Därav vad jag menar med jämkning.

Att påpeka vad som är rimligt baserat på logik i sammanhanget är ganska ologiskt lustigt nog. Hos båda könen baserar sig preferenserna med att vänta, sex direkt, på känslor och inte på abstrakt tänkande. Därför kommer detta inte att ändras hur mycket vi än vill.
Citera
2012-03-19, 22:17
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Det beror på hur länge "att vänta lite" betyder. Killar vet inte den viktigaste pusselbiten för hur intresserade de är av tjejen innan de haft sex med henne. Det innebär att killar som har valmöjligheter inte väntar hur länge som helst. Då prövar de lyckan med någon annan istället. Killar med mindre valmöjligheter kan naturligtvis vänta mycket längre. Därav vad jag menar med jämkning.

Att påpeka vad som är rimligt baserat på logik i sammanhanget är ganska ologiskt lustigt nog. Hos båda könen baserar sig preferenserna med att vänta, sex direkt, på känslor och inte på abstrakt tänkande. Därför kommer detta inte att ändras hur mycket vi än vill.

Jag vet dock inte om jag köper det där du säger om att killar inte kan bli kära i en tjej utan att ha haft sex med henne. Jag har i alla fall hört måååånga killar berätta för mig om hur kära de varit i en tjej (eller i mig, för den delen) utan att så mycket som kysst henne. Mina ex var definitivt kära i mig långt innan vi haft sex och när vi väl var tillsammans så sa de alla att de gärna väntade tills jag kände mig redo att ha sex och gjorde inte ens några försök första nätterna vi sov tillsammans. De var helt enkelt lyckliga att bara ha mig i sina armar. Och nej, de var inga "töntar", inga oskulder, de hade många tjejer att välja på och var allmänt sociala och attraktiva killar. De var helt enkelt kära i mig. De kände mig, och såg mig inte som en utbytbar köttbit. De tyckte att jag var värd att vänta på.

Jag tror inte heller att de var några unika undantag. Jag tror att killar också kan bli kära på riktigt, även innan sex. Och, jag har tusen gånger hellre sex med en kille som ser på mig på det sättet som de såg på mig, än med någon som tänker och känner med sitt könsorgan. Jag är alltså hellre helt utan sex i väntan på någon som dem, än ligger runt med olika killar i förhoppningen om att de kanske möjligen ska utveckla känslor för mig (och därmed riskerande mina egna känslor varje gång) efter att jag gett mig till dem.

Det är både logiskt och känslomässigt förnuftigt, om du frågar mig.
Citera
2012-03-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsDoubelina
Och? Skulle en obskyr nätundersökning vara en anledning för att jag skall ha sex med någon jag inte är det minsta attraherad av? Varför gör du inte själv det istället då, så är ditt problem löst?

Har ingen aning om vad "dark triad" är men det låter som mumbo jumbo från någon menlös raggninsmanual designad för att lura i osäkra småpojkar en massa kvasipsykologiskt dravel.
Men lilla gumman, har du glömt vad du skrivit?

Du skriver att det är orimligt att säga till kvinnor att de bör sänka sina krav. Om det sedan är så att kvinnor anser att 80% av männen är under medel innebär det att du har fel i dina fria fantasier. Det handlar inte heller om en obskyr "nätundersökning" utan om data från en av de större amerikanska dejtingsiterna. Hade du själv något annat än dina lösa tyckanden att bidra med?

Är inte kvasipsykologiskt ett lite för långt ord för någon som inte kan läsa innantill eller använda google? Jag förstår att det måste vara jobbigt med alla hormoner men en länk borde t.o.m. du kunna klicka på. Även om du så som i fallet med OKCupid förmodligen inte når ända fram genom att också läsa.
Citera
2012-03-19, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gragamel
Men lilla gumman, har du glömt vad du skrivit?

Har du komplex för kvinnor? Det verkar faktiskt så. Annars väljer man inte att strö såna flosker så plötsligt och oprovocerat. Men du är väl ingen riktig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in