Citat:
Ursprungligen postat av SorcererSimon
Det beror på hur länge "att vänta lite" betyder. Killar vet inte den viktigaste pusselbiten för hur intresserade de är av tjejen innan de haft sex med henne. Det innebär att killar som har valmöjligheter inte väntar hur länge som helst. Då prövar de lyckan med någon annan istället. Killar med mindre valmöjligheter kan naturligtvis vänta mycket längre. Därav vad jag menar med jämkning.
Att påpeka vad som är rimligt baserat på logik i sammanhanget är ganska ologiskt lustigt nog. Hos båda könen baserar sig preferenserna med att vänta, sex direkt, på känslor och inte på abstrakt tänkande. Därför kommer detta inte att ändras hur mycket vi än vill.
Jag vet dock inte om jag köper det där du säger om att killar inte kan bli kära i en tjej utan att ha haft sex med henne. Jag har i alla fall hört måååånga killar berätta för mig om hur kära de varit i en tjej (eller i mig, för den delen) utan att så mycket som kysst henne. Mina ex var definitivt kära i mig långt innan vi haft sex och när vi väl var tillsammans så sa de alla att de gärna väntade tills jag kände mig redo att ha sex och gjorde inte ens några försök första nätterna vi sov tillsammans. De var helt enkelt lyckliga att bara ha mig i sina armar. Och nej, de var inga "töntar", inga oskulder, de hade många tjejer att välja på och var allmänt sociala och attraktiva killar. De var helt enkelt kära i mig. De kände mig, och såg mig inte som en utbytbar köttbit. De tyckte att jag var värd att vänta på.
Jag tror inte heller att de var några unika undantag. Jag tror att killar också kan bli kära på riktigt, även innan sex. Och, jag har tusen gånger hellre sex med en kille som ser på mig på det sättet som de såg på mig, än med någon som tänker och känner med sitt könsorgan. Jag är alltså hellre helt utan sex i väntan på någon som dem, än ligger runt med olika killar i förhoppningen om att de kanske möjligen ska utveckla känslor för mig (och därmed riskerande mina egna känslor varje gång) efter att jag gett mig till dem.
Det är både logiskt och känslomässigt förnuftigt, om du frågar mig.