Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-16, 05:25
Medlem
Gringubbens avatar
Ts, som du märker finns många här i tråden som känner med dig och vill vara stöd. Somliga har till och med insikt i din diagnos. De ville ju att du skulle pm:a dem, hoppas du gör/har gjort det.
Kan inte tänka mig annat än att hur illa man än mår, så hjälper det att ha någon att bolla tankar med.
Citera
2012-03-16, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JallaJallaKompis
Jag lever fortfarande dock vet jag inte hur natten blir för det är så jag får som mest panik
Så vad händer? hoppas innerligt att du tog dig samman under gårdagen .
Citera
2012-03-16, 08:09
Medlem
DukeNukem1s avatar
det finns ingen psykisk sjukdom, det finns bara reaktioner på ett sjukt samhälle
Citera
2012-03-16, 10:08
Medlem
Jag misstänker att TS är död. Jag prata med henne på msn till kl 11 på kvällen och då hade hon tagit massa tabletter. Ringde till polisen men TS var inte hemma vet inte vart hon var. Idag när jag öppna datorn efter att jag sovit (hade lämnat som inte vid datorn på msn) så stod det "Tack för ditt stöd ikväll men när du läser detta finns jag inte mer" Någon annan som var i kontakt med TS som vet om hon lever?
Citera
2012-03-16, 10:15
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19Oaut
Jag misstänker att TS är död. Jag prata med henne på msn till kl 11 på kvällen och då hade hon tagit massa tabletter. Ringde till polisen men TS var inte hemma vet inte vart hon var. Idag när jag öppna datorn efter att jag sovit (hade lämnat som inte vid datorn på msn) så stod det "Tack för ditt stöd ikväll men när du läser detta finns jag inte mer" Någon annan som var i kontakt med TS som vet om hon lever?

Med tanke på att ts precis har varit inloggad på sitt konto här så drar jag slutsatsen att hon lever.
Citera
2012-03-16, 11:00
Medlem
Meditation fungerar. Så skönt när det det blir lugnt i huvudet.
Citera
2012-03-16, 11:33
Medlem
Hej!

Jag PM:ade dig i smått panik igår och vill/skall göra allt i min makt att förhindra denna hemska handling som kommer att drabba så många andra omkring dig i resten av deras liv, och att du bara skulle försvinna genom ett självmord är bara en djupt tragisk tanke som inte får ske !

Jag har "tyvärr" god insikt i bland annat skitsjukdomen ( har tyvärr inte kommit till 100% acceptans ännu ) Borderline, jag är helt övertygad om att du skulle tänka på ett helt annat sätt inför just självmord om du bara vill tala med mig och förhoppningsvis få delvis hjälp.

Jag skickade dig mitt mobilnummer ( väntade väntade och ingen ringde/messade ) och låg faktiskt vaken en stor del av natten och tänkte på dig och hur tragiskt det vore om hon verkligen gjort denna hemska handling.
Du ser att till och med en mänska som inte ens känner dig bryr sig om dig och låg inatt och grubblade.
Att du fanns i mina orostankar inatt fick mitt och mina inre djupa problem att lindras en aning då det helt plötsligt fanns någon annan därute att oroa sig för...

Min glädje idag då jag nyss gick in på FB var att se att ditt konto varit aktivt imorse vilket innebar att du levt genom natten i alla fall.
LOVA MIG ATT KONTAKTA MIG PÅ ETT ELLER ANNAT SÄTT.

Anton
Senast redigerad av SuperAnton80 2012-03-16 kl. 11:36.
Citera
2012-03-16, 11:42
Medlem
BullzeyePrOs avatar
TS skrev ju själv någonstans i tråden att hon ville "klara detta själv" och inte hamna på psyket, detta kan väl tolkas på flera olika sätt, men det låter som hon är villig att kämpa.
Citera
2012-03-16, 11:57
Medlem
Jag lever. Klara natten bra men nu när jag vakna i morse har jag samma tankar
Citera
2012-03-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JallaJallaKompis
Jag lever. Klara natten bra men nu när jag vakna i morse har jag samma tankar

Läs mitt PM och läs mitt inlägg och kontakta mig nu så att du kan få lite lättnad i detta helvete...
Citera
2012-03-16, 12:03
Medlem
nyckelpiga13s avatar
Det måste väl finnas något i ditt liv som du uppskattar och som gör dig glad? Kan du inte försöka fokusera på det istället och därifrån få styrkan till att klara av det som är tufft just nu.. Livet kan verka mörkt många gånger men det brukar bli bättre..

Lyssna inte på alla okänsliga idioter i tråden, dom tror att dom är tuffa för att dom sitter bakom en skärm och hetsar en människa som mår dåligt till självmord. Patetiska as är vad ni är..
Citera
2012-03-16, 13:53
Medlem
Gringubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelpiga13
Det måste väl finnas något i ditt liv som du uppskattar och som gör dig glad? Kan du inte försöka fokusera på det istället och därifrån få styrkan till att klara av det som är tufft just nu.. Livet kan verka mörkt många gånger men det brukar bli bättre..

Lyssna inte på alla okänsliga idioter i tråden, dom tror att dom är tuffa för att dom sitter bakom en skärm och hetsar en människa som mår dåligt till självmord. Patetiska as är vad ni är..
Njaä, du. När man är i det läget så har man oftast en ganska omfattande tanke med det egna livet och hela världen. Inklusive hela historien och ens egen plats där.

Är man riktigt deprimerad finns inget som gör en glad. Så enkelt är det. Jag har varit där. Inte ens "Torsk på Tallinn" fick mig att dra på smilbanden då.

Däremot har du rätt i att allt går i cykler och att saker har en tendens att rätta upp sig med tiden.
Jag är ärligt glad över att det finns folk i tråden med insikt som kan hjälpa ts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in