Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-15, 13:16
Medlem
Hej, jag har autogiro på internet, pengarna dras varje månad den 27e. Den 27e fanns det inga pengar på mitt konto och det finns fortfarande inga pengar, det är något strul jag inte vill gå in på men jag kommer få pengar igen den 26e.

Nu fick jag en påminnelse faktura på 50kr av Payex Inkasso. Datumet dom skickade ut fakturan är den 9e och sen fick jag hem den, den 12/13e.. Nu vill jag skjuta upp detta till den 26e, eftersom det är då jag får pengar, ska jag ignorera fakturan tills den 26e och sedan betala eller ringa dem?

Hur många fler påminnelser får jag? Har för mig att man ska minst en ytligare påminnelse på 100kr om de går för långt i mellan. Det är nu 11 dagar kvar, det borde väl inte vara så långt att skjuta upp om jag antingen ignorerar eller ringer dem?

Sedan undrar jag när de tjänsten stängs av? är de efter 2-3 påminnelser till? Rädd för att de kommer stängas av efter helgen eller redan nu i fredag och jag viktigt arbete som kräver internet. För övrigt så är mitt konto nollat just nu så jag hade inte kunnat betala den räkningen även om jag ville, men jag får in lite pengar idag som faktiskt räcker till exakt så jag betalar räkningen och har någon tia över men då har jag inget och leva på tills löning, men det är kanske smällen man får ta? eller vad säger ni?

Annars så har min tjänst blivit avstäng förut kanske 2-3 gånger men med långa mellanrum i mellan kanske 9 månader eller så, när de blir problem med pengar fast då så är jag väldigt snabb med att betala, så det är lite därför jag är osäker på att jag ska ringa dom, vill inte att de får för sig att jag ska skjuta upp på skiten och sedan stänger av tjänsten så jag ska skynda mig, vilket jag inte kan i mitt fall. 11 dagar ........
Citera
2012-03-15, 13:19
Medlem
Ring dem och be om uppskov, det är alltid bäst. Riktigt dumt att riskera extra avgifter, inkasso eller fogden för att man chansar.
Citera
2012-03-15, 13:19
Medlem
120311s avatar
Är du helt pantad? VARFÖR ringer du bara inte till din internetleverantör och ber om uppskov?
Citera
2012-03-15, 13:20
Medlem
NitGrits avatar
Du ringer till dem och förklarar din situation och säger att du kan betala den 26e. Konsekvenserna kommer när du ignorerar det.
Citera
2012-03-15, 13:25
Medlem
Skall ringa dem. Men jag trodde man endast fick uppskov om förfallodatumet inte hade gått ut, Den första autogiro räkningen har förfallit reda. Det står inte när den nya fakturan + 50kr avgiften går ut. Sedan har jag också hört att man måste ha en bra anledning om man vill få uppskov, och vilken bättre anledning kan de finnas än att man inte har pengar
Citera
2012-03-15, 13:25
Medlem
speedypeedys avatar
ring dom, går nästintill ALLTID att skjuta fram betalningen!
Citera
2012-03-15, 13:27
Medlem
Ring och prata med dem. Beroende på vad som står på fakturan så behöver de inte ens skicka påminnelser. Hyresrätten jag hade innan skickade allt som inte var betalt till Intrum Justitia direkt. Inga påminnelser. Så prata med dem istället, annars kan du verka ignorant.
Citera
2012-03-15, 13:33
Medlem
Jag ringde dem, och sa att jag inte hade pengar just nu och inte ville verka ignorant, och frågade om jag kunde få skjuta upp den till den 26e. Och det gick väldigt bra, tack för alla som pekade mig i den rätta riktningen
Citera
2012-03-15, 13:36
Medlem
fast, jag frågade aldrig om jag kommer få behålla tjänsten tills den 26e, jag ringde ju direkt till mitt bredbands inkasso, istället för att ringa till själva bredbandet, men de kanske stänger av tjänsten om de får en order från inkassot, så det går väl bra ändå skulle jag tro..
Citera
2012-03-15, 13:48
Medlem
120311s avatar
Ring till internetleverantören och fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in