Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-10-28, 09:56
Medlem
Denoms avatar
Jag fick upp något om att jag behövde installera .NET framework för att få några saker att fungera, sökte efter programmet och tar hem det, väl nedladdat så tar det jävligt lång tid då den verkade ta ner det en gång till från microsoft i jävligt seg takt. När den är klar och installationen är klar och jag vill trycka på close så står det "är du säker på att du vill avbryta installationen".

Var hittar jag .NET framework 3.5 med simpel installation (om det finns...)?
Citera
2008-10-28, 10:02
Medlem
kvints avatar
Jag vill också minnas att det tog en stund att få ner det(använder dock Vista), bara låt det stå och tugga tills det är klart...
Citera
2008-10-28, 10:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Jag vill också minnas att det tog en stund att få ner det(använder dock Vista), bara låt det stå och tugga tills det är klart...

Jag försöker mig på det nu, får se hur det går denna gång.

EDIT: Fick tillslut skiten att gå ihop.
Senast redigerad av Denom 2008-10-28 kl. 10:17.
Citera
2009-07-02, 14:49
Medlem
Akdrs avatar
väcker den här tråden, har samma problem, hur löste du det?
Citera
2009-07-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akdr
väcker den här tråden, har samma problem, hur löste du det?
Gå via Windowsupdate, tankar du det manuellt är det inte samma komponenter och riskerar att bli fel då inte samma kontroll utförs. MS hade problem med ngn uppdatering till .NET-frameworks som är orsaken till den rekommendationen.
Citera
2009-07-02, 21:16
Medlem
hasenfrasens avatar
Enkla lösningen om man får problem är att avinstallera all vad .NET framework heter samt köra .NET Framework Cleanup Tool som man hämtar från http://blogs.msdn.com/astebner/pages/8904493.aspx innan man börjar om från början igen.

Värst problem verkar MS har med språkpaketen till 3.0 och 3.5, stört omöjligt på en del maskiner.
Citera
2009-07-03, 06:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2010-02-11, 14:46
Medlem
.net framework 3.5 omöjligt att installera!

Snälla hjälp! har suttit i två timmar nu och försökt installera .net framework 3.5 för att kunna använda programmet curse client men varje gång jag provar så kommer det upp ett meddelande som säger

'' Det uppstod ett problem under installationen av Microsoft .NET Framework 3.5. Installationsprogrammet slutfördes inte korrekt.''

jag har provat med massor av olika filer och jag har avinstallerat alla andra .net framework på datorn men inget funkar!

alla tipps uppskattas snälla hjälp

kör win xp home edition och norton antivirus 2010
Senast redigerad av sebbeterek 2010-02-11 kl. 15:00.
Citera
2010-02-11, 15:07
Medlem
sommarlovs avatar
Se till att installera den via Windows update, och att du har en "äkta" Windows...
Citera
2010-02-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Se till att installera den via Windows update, och att du har en "äkta" Windows...

problemet löste sig jag hittade den här artickeln
http://cybernetnews.com/remove-or-reinstall-net-framework/
Citera
2010-06-29, 15:18
Medlem
.NET Framework 4

Hej!

Är det någon som vet något om problem med att installera .NET Framework 4 i en 4.5 Citrix miljö?

Tacksam för hjälp!
Citera
2010-09-25, 23:14
Medlem
Klantus-Pantuss avatar
Problem med .NET Framework win 7 (x64)

Hejsan,

sitter här med min flickväns dator. Efter att nyss ha installerat ATI Catalyst Control Center, så vägrar datorn köra flertalet helskärmsprogram och spel. Jag får upp ett meddelande som säger något i stil med ".NET Framework v.2.0....bla bla bla behövs för att starta programmet". Jag blir hänvisad till Microsoft download center och ska ladda ner den .NET Framework-versionen som programmet helt plötsligt kräver...

Då säger datorn ifrån och hävdar att .NET Framework 2.0*** versionen redan är installerad. Så jag har fastnat mittemellan, har ingen som helst aning om hur jag tar bort skiten för att ev. installera om det igen.

Skulle någon vänlig själ kunna komma med något råd/tips på vad jag ska ta mig till, innan jag sliter loss det lilla hår jag har på huvet?

Tack på förhand!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in