Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-14, 19:42
Medlem
uluus avatar
Hej.

Jag träffade en mycket intressant ung man för några år sedan som talade om en drog som han kallade "The cure". Denna man hade en hel del erfarenhet i ämnet droger vilket jag senare har förstått och min uppfattning var att han var helt "ren" de senaste åren. Min uppfattning om honom var att han var en mycket sympatisk och vältalig man. Som namnet på min rubrik antyder så var detta en drog som skulle få en människa att sluta använda droger även vid ett beroende då denna drogs trip kunde pågå i 36 timmar i vissa fall och effekterna efteråt skulle med största sannolikhet vara en av två; Antingen blev du fri från ditt drogberoende då denna trip skulle göra att du aldrig mer ville vara på någon substans eller så blev du "fast" på denna drog ( I den bemärkelsen att du ville testa igen) men det beroendet skulle inte vara speciellt länge då det var alldeles för (livs)farligt att inta denna drog över en längre tid.

Jag skulle vilja läsa mer om denna drog då det lät väldigt intressant, jag själv tar inga droger alls men jag blev ändå nyfiken. Nu var detta några år sedan så detaljerna i min beskrivning är inte nödvändigtvis helt korrekta. Jag vill också starkt poängtera min uppfattning gällande att denna mannen inte skulle hittat på detta.

Någon som kan peka mig i rätt riktning? Ha en fin fortsatt kväll!

Mvh
Citera
2012-03-14, 19:48
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Minns att det ska finnas en drog som gör en fri från heroin beroende. Finns en klinik i Tyskland som sysslar med detta och jag minns inte namnet på själva drogen... Den kom från Afrika(?) någon sorts rot(?)

Annars kanske du menar Ayuwaska?
Citera
2012-03-14, 19:55
Medlem
trobots avatar
Ibogain är det du söker
Citera
2012-03-14, 20:00
Medlem
Murkelpurkels avatar
Tror knappast på ayahuasca då du inte trippar så länge på det.
Ibogain är nog det du letar efter, en intensiv lång jobbig tripp som på något sätt tänder av på alla substanser du är beroende av, dvs stor förminskning av abstinensbesvär och inget sug efter återfall.

Så som sagt är nog det du letar efter Ibogain, från ibogaträdet.
Citera
2012-03-14, 20:11
Medlem
uluus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Tror knappast på ayahuasca då du inte trippar så länge på det.
Ibogain är nog det du letar efter, en intensiv lång jobbig tripp som på något sätt tänder av på alla substanser du är beroende av, dvs stor förminskning av abstinensbesvär och inget sug efter återfall.

Så som sagt är nog det du letar efter Ibogain, från ibogaträdet.

Har undersökt detta och det låter sannerligen som att det är Ibogain. Tack för svar!
Citera
2012-03-17, 19:41
Medlem
anticuss avatar
Finns att få på behandlingshem i Tjeckien (gissar att de är billigare där) och har visat sig vara mycket effektivt.
Sen beror de på vad du vill sluta med? Behandlingarna är ju olika. Sen är det ju skillnad mellan fysisk och psykisk abstinens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in