Egentligen säger jag som Anders och Måns - Mat, det ska serveras på tub. Nu är det ju dock så att priset på maten stiger med 500% så fort det är på tub och därför brukar jag köpa på pyts.
Mitt problem: Oavsett vad som i pytsen är, skinkost, messmör, leverpastej (dock inte smör) så kan man fan inte lämna det mer än några dagar i kylen innan det är täckt av ett smarrigt grönvitt mögelskikt. Och jag är inte den som bara hyvlar bort det gröna stinkmöglet och en sekund senare äter det resterande med god aptit.
Så hur fanken gör jag för att hålla möglet borta från mina pytsar?
Senast redigerad av von_S 2012-03-14 kl. 16:15.
Frågan är hur fan ditt kylskåp ser ut om det börjar sprida sig mögel i leverpastejen redan efter en dag. Aldrig varit med om det, och då har jag haft öppna förpackningar minst en vecka utan problem.
Frågan är hur fan ditt kylskåp ser ut om det börjar sprida sig mögel i leverpastejen redan efter en dag. Aldrig varit med om det, och då har jag haft öppna förpackningar minst en vecka utan problem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!