• 1
  • 2
2005-02-08, 14:28
Bannlyst
Det vanligaste skulle jag tro, iallafall när man är över 20, är väl att snuten stoppar en mitt i natten när man är ute och tar en tur med bilen...

Och det har mig veterligen inte med oförsiktighet att göra, en risk man får räkna med helt enkelt...

Bor man hemma så är det nog också ganska lätt att föräldrarna blir misstänksamma.
Citera
2005-02-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Det vanligaste skulle jag tro, iallafall när man är över 20, är väl att snuten stoppar en mitt i natten när man är ute och tar en tur med bilen...

Och det har mig veterligen inte med oförsiktighet att göra, en risk man får räkna med helt enkelt...

Bor man hemma så är det nog också ganska lätt att föräldrarna blir misstänksamma.

Att köra bil sent på natten när man är märkbart påverkad är inte att vara försiktig i min mening, då får man skylla sig själv tycker jag.
Citera
2005-02-08, 16:44
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Detta är standardtestet dom använde på mitt urin under tiden jag gick tvångsbehandling.
http://www.hlscandinavia.se/pages/100306.html
Kokain tycks inte ge utslag på standardtester, kan ju alltid vara bra att veta...
Citera
2005-02-08, 17:01
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Dom använder sig av olika tester beroende på vad man tidigare har missbrukat m.m

Detta är standardtestet dom använde på mitt urin under tiden jag gick tvångsbehandling.
http://www.hlscandinavia.se/pages/100306.html

Sen finns det flera tester dom använder vid behov.
http://www.hlscandinavia.se/pages/100236.html

Jag har torskat på allt från hostmedicin till rostbiff.
(Rostbiffen klarade jag mig undan efter en del tjatande dock.)

Jag vill påstå att korsreaktionslistan var mycket användbar på deras sida:
http://www.hlscandinavia.se/pages/100224.html

Man kan aldrig veta för mycket.
Citera
2005-02-08, 17:33
Bannlyst
En sak som många inte vet innand e stöter på den där listan är att Ketogan inte syns på dogtester....
Citera
2005-02-08, 20:08
Medlem
drakflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beslutsångest
Att köra bil sent på natten när man är märkbart påverkad är inte att vara försiktig i min mening, då får man skylla sig själv tycker jag.
Ja skylla sej själv får man alltid, speciellt om man nu kör bil när man är MÄRKBART påverkad...

Men säg att jag tog väldigt lite tjack tidigt i morse (så lite så jag vet att det inte påverkar mej ett skit) innan jag gick till jobbet.
Sent på kvällen ska jag hämta min bil som står hos en kompis. Jag går dit och sätter mej i bilen för att köra hem. Jag är helt klar i huvudet och det amfetamin som finns i mitt blod påverkar inte körningen det minsta.

När jag kört 3km så blir jag stoppad av en konstapel, detta kan ske pga;
-rutinmässig kontroll (kan hända vem som helst, när som helst)
-dom vill anmärka på något på bilen( även det kan hända alla)
-du begår ett litet trafikbrott (självförvållat, men även mänskligt slarv,som dom gärna hakar upp sej på)......osv osv
-Kanske även polisen känner igen dej om du har otur, eller om du har någon med dej, som dom vet inte är något änglabarn....Eller så ser du kanske allmänt dåraktig ut i deras ögon?

Då det kanske är dåligt ljus ute så är det möjligt att dom lyser dej i ögonen...
Du är inte påverkad, och ser inte påtänd ut, men dina pupiller visar en aning annorlunda än normalt(du har trots allt en liten mängd narkotika i blodet)...
Dom ber dej spotta och säg att du precis rökt så är du ganska torr i munnen...

Nu får du kliva ur din bil för att åka pling-plong taxi till närmaste sjukhus för provtagning(som kanske visar på något annat gammalt oxå som inte heller påverkade din körning)
till följd av detta får du såsmåningom pissa ett par gånger framöver för att behålla kortet bla....

Slutsatsen är att man inte åker på pissprov BARA för att man har klåpat sej, utan kanske av ren otur....
(Altenativet är att låsa in sej x antal timmar tills allt garanterat lämnat kroppen)
Detta är ett exempel av många ...
Citera
2005-02-10, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drakflickan
Ja skylla sej själv får man alltid, speciellt om man nu kör bil när man är MÄRKBART påverkad...

Men säg att jag tog väldigt lite tjack tidigt i morse (så lite så jag vet att det inte påverkar mej ett skit) innan jag gick till jobbet.
Sent på kvällen ska jag hämta min bil som står hos en kompis. Jag går dit och sätter mej i bilen för att köra hem. Jag är helt klar i huvudet och det amfetamin som finns i mitt blod påverkar inte körningen det minsta.

När jag kört 3km så blir jag stoppad av en konstapel, detta kan ske pga;
-rutinmässig kontroll (kan hända vem som helst, när som helst)
-dom vill anmärka på något på bilen( även det kan hända alla)
-du begår ett litet trafikbrott (självförvållat, men även mänskligt slarv,som dom gärna hakar upp sej på)......osv osv
-Kanske även polisen känner igen dej om du har otur, eller om du har någon med dej, som dom vet inte är något änglabarn....Eller så ser du kanske allmänt dåraktig ut i deras ögon?

Då det kanske är dåligt ljus ute så är det möjligt att dom lyser dej i ögonen...
Du är inte påverkad, och ser inte påtänd ut, men dina pupiller visar en aning annorlunda än normalt(du har trots allt en liten mängd narkotika i blodet)...
Dom ber dej spotta och säg att du precis rökt så är du ganska torr i munnen...

Nu får du kliva ur din bil för att åka pling-plong taxi till närmaste sjukhus för provtagning(som kanske visar på något annat gammalt oxå som inte heller påverkade din körning)
till följd av detta får du såsmåningom pissa ett par gånger framöver för att behålla kortet bla....

Slutsatsen är att man inte åker på pissprov BARA för att man har klåpat sej, utan kanske av ren otur....
(Altenativet är att låsa in sej x antal timmar tills allt garanterat lämnat kroppen)
Detta är ett exempel av många ...

Jag har aldrig påståt att man enbart åker dit för att man har varit oförsiktig, men i uppskattningvis 90-98% av fallen är det någon som har klantat sig.

Exemplet som du ger ovan är nog mindre vanligt än att man åker hem med bilen sent på kvällen och dör i en bilolycka.

Av de jag känner/hört talats om som har tvingats pissa när dom inte vill det har endast en kille en vettig ursäkt, det var någon som tipsat kuratorn på skolan, men han klarade testet som tur var.

Alla andra är folk som har uppfört sig som idioter, rökt offentligt, begått brott, klantiga i största allmänhet dvs.
Citera
2005-02-10, 03:56
Medlem
Man kan torska på krogen efter intag av något (o)lämpligt centralstimulerande preparat. Polisen är ju ute och trålar i Stockholm nattliv så omöjligt är det absolut inte.

Sen vet jag inte om det blir pissprover för att man torskar en gång.

Och sen en fråga till dom som har pissprover, hur svårt är det att skippa att trycka i sig en massa skit under en begränsad period?

Klarar man inte det så kanske man inte ska hålla på med sånt öht?
Citera
2005-02-10, 08:06
Bannlyst
Håller helt med dig Dizzy, har man torskat dit på ett eller annat sätt så bör man hålla sig ifrån drogerna under den period man lämnar prover, annars är det läge att se över sitt liv.

Det finns ju givetvis undantag, har man som Khat gett sig fan på att knarka trots att man sitter på LVU så står man ju för det...
Citera
2005-02-22, 20:13
Medlem
tjoffemans avatar
Citodon/pissprov

Citodon gör finfina utslag flera dagar efter intag, iaf på mig
höjer även levervärdena skapligt. Blir ett jävla liv på Maria varje gång och observera: Jag dricker inte en droppe utan jag får Cito för värk i lederna orsakade av gikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in