2012-03-14, 15:04
Medlem
Ignatius Is avatar
Bo Könberg ?
Thage G Pettersson?
Citera
2012-03-14, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Jag tror man måste leta långt långt bak. Innan 90-eller rentav innan 80-talet.

Jag är inne på samma sak.
Citera
2012-03-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViSkaHjalpasAt
Jag vet inte om Kjell-Olov Feldt var nära att bli partiledare. I övrigt stämmer allt, han har tom skrivit en bok om sin prostatacancer, http://www.dn.se/insidan/insidan-hem...har-klingat-av

Han hade ju en ledande ställning inom partiet, var finansminister och vice statsminister. Tror du hittat en intressant kandidat..
Citera
Medlem
stainds avatar
Nu har Expressen i all fall smällt upp en rejäl löpsedel högst upp.

Lite mer info:

"Enligt kvinnan ska ex-ministern och hon ha kommit överens om att kvinnan skulle utföra oralsex för 500 kronor.

I förhör har ex-ministern erkänt brottet, men till Expressen.se säger han att han enbart skjutsade kvinnan hem."
Citera
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4_1880
Han hade ju en ledande ställning inom partiet, var finansminister och vice statsminister. Tror du hittat en intressant kandidat..

Feldt är för känd. Det bör handla om en relativt okänd fackminister.
Citera
2012-03-14, 15:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
* "Ex-ministern säger att han enbart skjutsade kvinnan, som senare anmälde honom, hem"

Nu har jag inte läst artikeln i Sexpressen, av ren princip, MEN låter det inte jävligt skumt att en "sexarbetare" skulle anmäla sina egna kunder ?
Citera
2012-03-14, 15:09
Medlem
TröttSvensks avatar
Hm

Gissar på sosse.
Ex minister och på tapeten som partiledare...
Kandidater :

Thomas Östros troligen inte dock då han inte är för gammal för sex...
Bosse Ringholm, beskrivningen passar.
Thomas Bodström, njae, då hade det varit krigsrubriker.
Per Nuder, njae antagligen inte en som springer hos horor på gatan.
Jan O Karlsson, lite lite snack om honom som partikandidat runt Görans avgång.
Paggan, nej antagligen inte.
Anders Sundström, var på tapeten som en kandidat efter Göran, ganska slemmig typ, maybe...
Björn Rosengren, tja varför inte ? Har ju varit på Stockholms sexklubbar.
Ibrahim Baylan, antagligen inte då hade det hetat " med mycket hög post inom sitt parti " men jag hade jublat iofs...

De är väl de som passar på beskrivningen ex minister och partiledarkandidat.
Citera
2012-03-14, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Feldt är för känd. Det bör handla om en relativt okänd fackminister.

Expressen skriver: Den före detta minister har haft flera tunga politiska uppdrag och var en stark kandidat att ta över som partiledare i sitt parti.
Citera
2012-03-14, 15:10
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staind
"Den före detta minister har haft flera tunga politiska uppdrag och var en stark kandidat att ta över som partiledare i sitt parti. Nu har han dömts till dagsböter på 19 200 kronor genom ett strafföreläggande för försök till köp av sexuell tjänst."

- Jag kan inte ha sex och därför har jag tyckt att det faller på sin egen orimlighet. Jag har försökt säga detta men har inte lyckats. Som du förstår har jag inte försökt köpa sex.

http://www.expressen.se/nyheter/sven...k-till-sexkop/

Konstigt resonemang att hävda att man är oskyldig och ändå gå med på ett strafföreläggande. Varför inte ta det till rättegång och kämpa för sin sak? Han måste väl vara medveten om att han inte förblir anonym, trots att han väljer strafföreläggande.
Citera
2012-03-14, 15:11
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrtz
Sitter man i regeringen i nästan 30 år så ligger man nog alltid bra till att "vara nära".
Nej Feldt var aldrig aktuell när Palme mördades, Carlsson var självklar och när Carlsson avgick var Feldt redan ur leken.

Tror fortfarande mer på Nils G. Åsling 84 år som nog var tänkbar kandidat när Fälldin avgick 1985 eller när Karin Söder slutade 1987.

http://www.facebook.com/people/Nils-...905316?sk=wall

Eller Jan-Erik Wikström,79 år nyskild från EU-palamentariken Cecilia W. 33 år yngre
http://www.facebook.com/profile.php?...653074&sk=wall
Citera
2012-03-14, 15:12
Medlem
lrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Hm

Gissar på sosse.
Ex minister och på tapeten som partiledare...
Kandidater :

Thomas Östros troligen inte dock då han inte är för gammal för sex...
Bosse Ringholm, beskrivningen passar.
Thomas Bodström, njae, då hade det varit krigsrubriker.
Per Nuder, njae antagligen inte en som springer hos horor på gatan.
Jan O Karlsson, lite lite snack om honom som partikandidat runt Görans avgång.
Paggan, nej antagligen inte.
Anders Sundström, var på tapeten som en kandidat efter Göran, ganska slemmig typ, maybe...
Björn Rosengren, tja varför inte ? Har ju varit på Stockholms sexklubbar.
Ibrahim Baylan, antagligen inte då hade det hetat " med mycket hög post inom sitt parti " men jag hade jublat iofs...

De är väl de som passar på beskrivningen ex minister och partiledarkandidat.
Tror inte att det är någon av de ovan.
Om det är en S-politiker, så bör de ha varit "nära" till posten som partiledare antingen innan Palme, eller efter Carlsson (Då var det rätt många namn som var nära, GP var ju långt ifrån självklar)
Citera
2012-03-14, 15:12
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonLidl
Konstigt resonemang att hävda att man är oskyldig och ändå gå med på ett strafföreläggande. Varför inte ta det till rättegång och kämpa för sin sak? Han måste väl vara medveten om att han inte förblir anonym, trots att han väljer strafföreläggande.

Publiciteten. Brottet är ett skitbrott och böterna har han säkert råd med.
Alla skriverier är dock etter värre, att bara erkänna på plats istället är ett försök att flyga under mediaradarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in