2012-03-14, 10:54
Medlem
Hur värt är icas matkasse egentligen?
Jag och en vän har nyss flyttat ut och jag har ju börjat fundera på hur man billigast kommer undan med maten men ändå får i sig bra mat.
Så, hur bra är det egentligen med matkasse eller ska man köpa mat "löst"?
Citera
2012-03-14, 10:56
Medlem
Denoms avatar
Vill du leva på extrem budget finns det såklart billigare alternativ än Icas matkasse (att gå och handla nudlar och konserver exempelvis).
Citera
2012-03-14, 14:38
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vill du leva på extrem budget finns det såklart billigare alternativ än Icas matkasse (att gå och handla nudlar och konserver exempelvis).

Mja, nudlar är nog inte så billigt egentligen.

Men att storhandla och kolla extrapris, tex julskinka efter jul osv. http://www.matpriskollen.se eller sånt är nog billigare än kassarna.

Mitt förslag är en rejäl kokbok och en genomläsning av allt på FBs MMR

Ris, pasta, rotsaker, pottis och billigt kött. Lite kryddor och inspiration. Gör storkok och frys in.
Ärtsoppa eller köttsoppa kan man inte få nog av. Bruna bönor med fläsk nån dag i veckan om nu rimmat fläsk finns till rimligt pris.

Matkassarna kan knappast bli billigare än det man pillar ihop själv av extrapriser och kanske hemodlad potatis. Tror dom går att odla i pallkragar på balkongen ifall man nu gillar sånt pill.
Citera
2012-05-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowC
Hur värt är icas matkasse egentligen?
Jag och en vän har nyss flyttat ut och jag har ju börjat fundera på hur man billigast kommer undan med maten men ändå får i sig bra mat.
Så, hur bra är det egentligen med matkasse eller ska man köpa mat "löst"?

vill du värkerligen spara pengar ? bli medlempå arla.se sjukt mkt bra recept planeringar etc..............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in