2013-11-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Nu ska hon in i partistyrelsen. Underligt inga meriter från politiken men får jobb som chefred på deras tidning och in i PS: Det är ett skämt

Vad har hon för meriter, egentligen? Var har hon jobbat innan?

Har hon delat ut flygblad i flera år, författat många kommunala motioner och långsamt jobbat upp sig i partiet, eller har hon bara blivit född jude och därmed berättigad till gräddfilen rakt till toppen?

Observera att hon inte väljs som ersättare i PS, utan går direkt in som ordinarie. Mattias Bäckström Johansson fick sitta som ersättare första rundan och har bara nu blivit vald till ordinarie.

Nej, det här stinker sionism.
Citera
2013-11-07, 17:29
Medlem
varifrån kommer det där ryktet att hon och Mattias Karlsson ska ha idkat samlag? Är inte Karlsson gift och har barn med en annan kvinna?
Citera
2013-11-07, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
varifrån kommer det där ryktet att hon och Mattias Karlsson ska ha idkat samlag? Är inte Karlsson gift och har barn med en annan kvinna?

Vad spelar det för roll, hört talas om otrohet?
Citera
2013-11-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen

Jovisst vet jag att man kan vara otrogen. Men det vore intressant att veta hur pass stor bäring ryktet har. Vi vet ju sedan tidigare att nepotismen inom SD är utbredd.
Citera
2013-11-07, 18:05
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Jovisst vet jag att man kan vara otrogen. Men det vore intressant att veta hur pass stor bäring ryktet har. Vi vet ju sedan tidigare att nepotismen inom SD är utbredd.
Det har så vitt jag vet ingen bäring alls, utan är ett rent påhitt från anonyma skribenter på Flashback som kom under ordförandestriden. Bieler är förlovad sedan flera år tillbaka, liksom Karlsson - som du skrev - är gift och har barn med en annan kvinna.
Citera
2013-11-08, 13:32
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Det har så vitt jag vet ingen bäring alls, utan är ett rent påhitt från anonyma skribenter på Flashback som kom under ordförandestriden. Bieler är förlovad sedan flera år tillbaka, liksom Karlsson - som du skrev - är gift och har barn med en annan kvinna.

Jag instämmer. Det här är ett rykte som har återkommit flera gånger under ett par år, men jag har inte sett eller hört något alls som tyder på att det finns någon grund för det. Det är mest troligt ett rykte av den typ som tenderar att uppkomma om framgångsrika unga kvinnor och som sedan har spritts vidare av personer som tycker illa om Bieler av andra skäl. Jag tycker att man bör hålla sig för god för sådant. Det sänker hela debatten.
Citera
2013-11-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen

Rykten? Alla vet om att de har knullat runt. Se på Karlssons äktenskap hur bra det fungerar med!
Citera
2013-11-10, 14:35
Bannlyst
Jag bryr mig inte om Paula Bieler. Jag gillar inte alla SD-politiker men det är inget jag byter parti för, men en sak jag reagerade på var hennes uttalande om:

"Svenskar är inte en "ras" (människan har inga raser, biologiskt sätt) så argument om utseende går jag inte med på."

Okej. Jag kan visst förstå varför hon säger att svenskar är ingen ras. Det är ju ingen som har påstått vetenskapligt heller att svenskar är en ras och det finns vetenskapliga rapporter på det.
Men andra sidan så nekar hon att människan har inga raser.

Ena studen så säger hon att svenskarna är ingen ras, vilket är rätt så korrekt om man kollar vetenskapligt. Men samtidigt så säger hon att människan har inga raser, vilket går emot alla vetenskapliga forskningar.

Jag tror Joakim.Larsson håller med att detta är ett impulsivt uttalande och går emot den vetenskapliga forskningen.
Självklart finns det raser, jag är inte bild. Sen hur mycket dom skiljer sig från andra raser är en anna fråga.

Att avgöra den svenska rasen är vädlgit svårt eller helt omöjligt då man måste se med avseende på nationsgränsenra. En Norsk och en Svensk är ju exakt det samma.
Jag skulle kalla rase för Nordeuropeisk ras, Sydeuropeisk ras, östeuropeisk ras osv.
Senast redigerad av Mikroprocessor 2013-11-10 kl. 14:44.
Citera
2013-11-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikroprocessor
Jag bryr mig inte om Paula Bieler. Jag gillar inte alla SD-politiker men det är inget jag byter parti för, men en sak jag reagerade på var hennes uttalande om:

"Svenskar är inte en "ras" (människan har inga raser, biologiskt sätt) så argument om utseende går jag inte med på."

Okej. Jag kan visst förstå varför hon säger att svenskar är ingen ras. Det är ju ingen som har påstått vetenskapligt heller att svenskar är en ras och det finns vetenskapliga rapporter på det.
Men andra sidan så nekar hon att människan har inga raser.

Ena studen så säger hon att svenskarna är ingen ras, vilket är rätt så korrekt om man kollar vetenskapligt. Men samtidigt så säger hon att människan har inga raser, vilket går emot alla vetenskapliga forskningar.

Jag tror Joakim.Larsson håller med att detta är ett impulsivt uttalande och går emot den vetenskapliga forskningen.
Självklart finns det raser, jag är inte bild. Sen hur mycket dom skiljer sig från andra raser är en anna fråga.

Att avgöra den svenska rasen är vädlgit svårt eller helt omöjligt då man måste se med avseende på nationsgränsenra. En Norsk och en Svensk är ju exakt det samma.
Jag skulle kalla rase för Nordeuropeisk ras, Sydeuropeisk ras, östeuropeisk ras osv.
Är det den här kommentaren av Bieler du syftar på eller har hon skrivit om det här någon annanstans också? Hon verkar ju använda "ras" synonymt med etnicitet.
Citat:
Svenskar är inte en "ras" (människan har inga raser, biologiskt sätt) så argument om utseende går jag inte med på. Däremot definierar exempelvis wikipedia en nation som: "ett kollektiv av människor som förenas av gemensamma faktorer såsom språk, religion, etnicitet, historia, kultur, traditioner och sociala normer". Här tar de visserligen upp etnicitet, men i takt med globalisering, adoptioner från alla världens hörn och liknande anser jag att denna del sakta börjar spela ut sin roll (om vi inte vill härma USA och börja tala om afrosvenskar, latinosvenskar etcetera). Bortser man från etniciteten är det alltså kultur, språk och värderingar som avgör ens nationalitet - inte antalet generationer som vistats i landet.
http://www.newsmill.se/user/paulabieler/kommentarer

Edit Såg nu att Nix-registret tagit upp kommentaren i början av tråden. Antar att hon skriver "ras" eftersom den hon diskuterar med tagit upp "ras". Har inte läst kommentarsdiskussionen.
Senast redigerad av Anomiea 2013-11-10 kl. 15:25.
Citera
2013-11-10, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea
Är det den här kommentaren av Bieler du syftar på eller har hon skrivit om det här någon annanstans också? Hon verkar ju använda "ras" synonymt med etnicitet.

http://www.newsmill.se/user/paulabieler/kommentarer

Edit Såg nu att Nix-registret tagit upp kommentaren i början av tråden. Antar att hon skriver "ras" eftersom den hon diskuterar med tagit upp "ras". Har inte läst kommentarsdiskussionen.

Ja, det är det citatet jag menar. Jag kan accepera att Bieler är SD-politiker, men jag håller inte med hennes citat. Det finns många SD-politiker jag inte gillar, men ändå så accepterar jag dom. Jag byter inte parti för det.

Det är flummigt då hon nekar en svensk ras och människoraser. Det finns ju vetenskapliga studier på människoraser. Kanske inte direkt svenska raser, men som sagt. Hom bör ta till lite mera rasforskning innan hon uttalar sig.
Citera
2013-11-10, 16:37
Medlem
Z.Z.s avatar
"Raser" (vit, gul, svart) är en social konstruktion med flytande innebörd. Har varit i Italien till och från, och där märks det att de har en annan definition av vithet än den som allmänt vedertagen här. Att någonting är en social konstruktion betyder emellertid inte att det inte finns eller att det är någonting fel med den.

"Rasbiologi" är en annan sak, det är pseudovetenskap från sent 1800-tal.
Citera
2013-11-11, 06:30
Bannlyst
Vi måste också akta för oss för de som är mer radikala nationalister än vad vi är. När dom hör att "svenskarna är ingen ras" så tänker de också på att "svenskarna är ingen folkgrupp".

Paula Bibler anser inte att svenskarna är en ras. Men hon anser att svenskarna är en folkgrupp.
Det står hela SD för. En kulturell folkgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in