• 1
  • 2
2012-03-13, 22:32
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Varför ska han ha mer pengar?

Han äter väl hemma med er, samt gratis i skolan. Har han tid att styrketräna flera dagar i veckan så har han tid att jobba ifall han behöver extra pengar.

Sluta curla, se till att din son får ta del av livets alla delar.

Nej det gör han inte av icke redovisade anledningar.
Citera
2012-03-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenote
Du var en väldigt snål en. Vad lever du på om jag får fråga?

Nu lever inte jag så men sen så tjänar jag mina egna pengar också så då är det rimligare att man drar på sig större kostnader (ligger kring 2000 idag.)

Däremot så hade jag inga som helst problem att leva på 1500 kr i månaden när jag var student vilket är ungefär samma eftersom jag inte hade några fria luncher.

Lever på? Ja på den budgeten går det att få ihop en ganska skaplig och varierad kost innehållande både fläsk, nöt kyckling fisk med ris pasta potatis osv. samt alltid vettig sallad som tillbehör.
Citera
2012-03-15, 23:37
Medlem
cpapas avatar
900 kr i månaden är mycket för hemlagade middagar i en månad?

Räkneexempel:
Din gosse köper oxfilé för 300 kr/kg, potatis 5 kr/kg samt grädde 20 kr/l.
Med en portionsstorlek på 100 g oxfilé, 200 g potatis samt 1 dl grädde blir månadskostnaden (30 dagar) 990 kr. Här har jag snålat på oxfilén och drygat ut med potatis, gossen är ju trots allt en fattig student.

Så om pojken din hejdar sig med oxfilen och köper billigare protein (lax, kyckling, et c) torde han klara sig rätt bra på 900 kr.
Citera
2012-03-16, 12:28
Medlem
Testat googla? http://www.konsumentverket.se/privat...kostnader/Mat/

Citat:
Ursprungligen postat av Konsumentverket.se
Vi spenderar en hel del pengar på mat. Maten kostar drygt 1 500 kronor per vuxen och månad om du är kvinna och ytterligare några hundralappar om du är man. Men maten är en kostnad som du kan påverka själv.

Så 1500:- borde han klara sig på då han får fem lagade måltider gratis/vecka.
Citera
2012-03-16, 15:48
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Går väl att googla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto