2012-03-13, 19:39
Medlem
KingVisions avatar
Tjena jag har fått ett erbjudande från operatören. Där jag kan få en Samsung Galaxy mini gratis eller välja mellan Nokia Lumia 800 eller Samsung Galaxy S2. Där man blir bunden till abonnemanget i 24 månader och betalar lika mycket på båda.

Nu är jag inte alls insatt i mobilbranschen, jag har däremot ägt 2 st. iPhones på 2 år och jag kommer aldrig mer använda en iPhone efter det, för jag tycker att dom suger.

Det är i princip samma pris på SGS2 och Lumia 800 men vilken är värd att köpa? Vet att de kommer släppas en S3 nu om någon månad, men jag måste inte ha allt nytt.

Lumia eller SGS2? Vilken är bäst att välja idag? Jag gillar Samsung och har dåligt förtroende för Nokia, däremot så verkar operativsystemet vara så himla najs på nokian. Vilken är bäst att välja? SGS2 är ju trots allt 1 år gammal nu medan Lumia 800 kom ut i Oktober.

Vad tycker ni?

Annars kanske jag bör välja gratis-telefonen och köpa en ny till sommaren eller nåt.

En sak är det däremot som jag hatar med alla smartphones det är att allting ska vara touch. Ett skrivbord som är touch suger enligt mig, vilket är varför Sony Ericsons Mini Pro tilltalar mig. Kostar ca 2200 kr från elgiganten, så tror inte det skulle vara något problem.

Så, vad tycker ni?
Citera
2012-03-13, 19:54
Medlem
tycker verkligen inte du ska ta en android telefon. testa lumian, om jag inte minns fel så har den windows phone? verkar upcoming enligt mig
Citera
2012-03-13, 20:45
Avslutad
S2:an är jävligt vass. Är du ute efter en stabil, snabb och läcker lur tycker jag du ska slå till på S2:an. Har dock inte satt mig in på Lumian så pass mycket att jag kan säga att du borde försumma den. Den verkar också intressant. Men om du inte vill vara en i mängden kan du slå till på Nokian
Citera
2012-03-13, 21:11
Medlem
Opids avatar
Kan tipsa om att kolla igenom följande jämförelse
http://androidadvices.com/nokia-lumia-800-samsung-galaxy-ii-comparison/

Jag personligen skulle också rekommendera galaxy s2, men främst p.g.a. den bättre batteritiden.
En smartphone med låg batteritid är en smartphone som man måste använda sparsamt och en smartphone som man måste använda sparsamt är en smartphone som man inte har full glädje av...

Det finns ingen glädje i att ha tusen finesser på telefonen om man hela tiden måste överväga ifall användandet av dem kommer att leda till att batteriet inte räcker till nästa laddning.
Citera
2012-03-13, 23:29
Medlem
KingVisions avatar
Det finns nästan för många alternativ för att man ska kunna bestämma sig. Jag kan ju alltid ta gratis-telefonen och sen byta upp mig i sommar. Men frågan är ju hur bra den telefonen är och hur hållbar den är....

Inte lätt att bestämma sig när det gäller telefon, inte på så kort varsel.

Ska kolla jämförelsen imon, men Lumian känns så tilltalande, den är dessutom väldigt snygg och telefonens uppbyggnad verkar göra den mer robust än andra telefoner.
Citera
2012-03-14, 16:50
Medlem
Renewables avatar
En samsung galaxy note kanske? 5.3 tums HD skräm. När du har kommit över storleken är den skön.
Citera
2012-03-15, 13:17
Medlem
KingVisions avatar
Vet inte riktigt, det finns så sjukt många alternativ. Skulle vara lite enklare för kunder om Samsung eller Sony exempelvis tillverkade 3 telefontyper istället för 10. Apple har ju bara en och det är iPhone kommer ut en ny varje år. Nu ska ju jag inte ha iPhone men det är ju enklare att köpa en eftersom man vet att den nyare innehåller oftast bättre funktioner och framförallt hårdvara.

Valde den där gratistelefonen nu, får se hur jag känner mig med den. Är jag inte nöjd så ger jag ju bara bort den. haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in