Snabba kolhydrater. Dock 50% fruktos som inte bildar muskelglykogen, utan enbart leverglykogen. Hur bra det är att äta godis efter träning beror på en rad omständigheter. Negativt är det dock aldrig.
Den tidpunkten godis är bäst att äta på är efter träning.
Direkt efter träning vill musklerna ha energi dvs snabba kolhydrater. Det enklaste är godis som innehåller socker. Om man vill vara nyttigare kan man dricka juice eller äta en söt frukt.
Direkt efter träning vill musklerna ha energi dvs snabba kolhydrater. Det enklaste är godis som innehåller socker. Om man vill vara nyttigare kan man dricka juice eller äta en söt frukt.
Så du menar att juice är "nyttigare" än godis? vad är nyttigt och vad grundar du det på?
Inga större mängder. Inga mängder att tala om ens en gång om man i övrigt äter en bra balanserad kost. Att kalla enskilda livsmedel för "onyttiga" eller "nyttiga" är helt irrelevant.
Jag berättade för en jag ofta tränar med igår att jag alltid äter runt 150-200g sötsaker efter träning. Han började direkt med sin bro sience om att jag i stort sett skulle vara död när jag var runt 60 år pga av mina levnadsvanor. :P
TS: han du pratade med har delvis rätt. Men byt ut godis mot ordet "sötsaker" istället och lär dig lite mer om näringslära så du vet lite mer om vilka sötsaker du ska köpa. Jag menar att du kommer skaffa en egen åsikt om vad för sötsaker som antagligen är bättre för just dig.
Senast redigerad av MRZnr1 2012-03-13 kl. 12:31.