2005-02-16, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det blir genast en betydligt bättre diskussion om man inte insinuerar utan säger rakt ut vad man menar, Nocke. Gör det, du tycks ju ha klart för dig vad "SYFTET med revisionismen"
är, vilken "kampanj" som drivs och vad "revisionister har för åsikter"? Vilka "åsikter" har Faurisson, Mattogno och de övriga mest belästa och forskningsdjärva grabbarna?
är, vilken "kampanj" som drivs och vad "revisionister har för åsikter"? Vilka "åsikter" har Faurisson, Mattogno och de övriga mest belästa och forskningsdjärva grabbarna?Nu var jag inte ute efter en diskussion med Baski, som posten riktade sig. Den var inte riktad till dig. Du såg dig tvungen att försvara revisionismen mot en uppmaning att överhuvudtaget kan uppmana Baski att tänka efter lite mer, tydligen något farligt.
Varför finner en grupp människor att just denna bit av historien måste skrivas om? I mitt tycke ingen slump. Drivkraften är antisemitisk, även om en den får en stor svans av personer med någon form av förföljesemani. De hakar på den konspirationsteorien efter den andra, oavsett hur befängda ideerna är. OBS, min åsikt, du behöver inte skriva massa länkar om detta.
Min åsikt om revisionism? En grupp människor som konsekvent hävdar att alla ögonvittnen från förintelsen/gaskammrar ljuger eller har inbillat sig pga en judisk konspiration har ett bakomliggande motiv och/eller saknar någon form mänsklighet.
Syftet med min post var att uppmana Baski till mer eftertanke än att bara svälja första bästa "förklaring" från i detta fall dig, Ezzelino.
Nu vet du min åsikt, jag vet din. Har ingen lust att ge min in i en långvarig diskussion i detta ämne.
/Nocke
Givetvis kan den inte förväxlas med Den Fetes imbecilla överhetssajt, med dess oerhört torftiga material, inte minst den massdistribuerade propagandapamfletten "...om detta må ni berätta" av Bruchfeld och Levine.