• 1
  • 2
2005-02-16, 17:25
Medlem
Nockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det blir genast en betydligt bättre diskussion om man inte insinuerar utan säger rakt ut vad man menar, Nocke. Gör det, du tycks ju ha klart för dig vad "SYFTET med revisionismen" är, vilken "kampanj" som drivs och vad "revisionister har för åsikter"? Vilka "åsikter" har Faurisson, Mattogno och de övriga mest belästa och forskningsdjärva grabbarna?

Nu var jag inte ute efter en diskussion med Baski, som posten riktade sig. Den var inte riktad till dig. Du såg dig tvungen att försvara revisionismen mot en uppmaning att överhuvudtaget kan uppmana Baski att tänka efter lite mer, tydligen något farligt.

Varför finner en grupp människor att just denna bit av historien måste skrivas om? I mitt tycke ingen slump. Drivkraften är antisemitisk, även om en den får en stor svans av personer med någon form av förföljesemani. De hakar på den konspirationsteorien efter den andra, oavsett hur befängda ideerna är. OBS, min åsikt, du behöver inte skriva massa länkar om detta.

Min åsikt om revisionism? En grupp människor som konsekvent hävdar att alla ögonvittnen från förintelsen/gaskammrar ljuger eller har inbillat sig pga en judisk konspiration har ett bakomliggande motiv och/eller saknar någon form mänsklighet.

Syftet med min post var att uppmana Baski till mer eftertanke än att bara svälja första bästa "förklaring" från i detta fall dig, Ezzelino.

Nu vet du min åsikt, jag vet din. Har ingen lust att ge min in i en långvarig diskussion i detta ämne.

/Nocke
Citera
2005-02-16, 17:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocke
Nu var jag inte ute efter en diskussion med Baski, som posten riktade sig. Den var inte riktad till dig. Du såg dig tvungen att försvara revisionismen mot en uppmaning att överhuvudtaget kan uppmana Baski att tänka efter lite mer, tydligen något farligt.

Nej, revisionismen (i fråga om judeförföljelsernas syfte, omfattning och metoder) behöver inget "försvar" på det sätt du menar, det enda som behövs är att fri diskussion tillåts, så visar det sig vem som har rätt i sakfrågorna, och det är inte Holocaustkultens ortodoxi, den saken är klar för var och en som bemödar sig om att betrakta faktasituationen och bevisläget förutsättningslöst. Alla bör "tänka efter lite mer", både vad gäller detta ämne och andra förmenta "självklarheter" som skolor, universitet, kyrkor, staten och media vill få oss att blint tro på. De enda för vilka tänkande kan vara något farligt är de som har något att dölja och maktintressen att försvara, och dit räknas inte de förtalade och från den hycklande offentligheten utestängda revisionisterna, som sannerligen är att betrakta som "marginalmänniskor", likt alla som genom historien utmanat etablerade trosövertygelser.

Citat:
Varför finner en grupp människor att just denna bit av historien måste skrivas om? I mitt tycke ingen slump. Drivkraften är antisemitisk, även om en den får en stor svans av personer med någon form av förföljesemani. De hakar på den konspirationsteorien efter den andra, oavsett hur befängda ideerna är. OBS, min åsikt, du behöver inte skriva massa länkar om detta.

OBS, inga länkar! Din åsikt är enligt mitt sätt att se saken endast en fördom, och därtill en "konspirationsteoretisk" fördom, men visst får du ha den, hur ogrundad och befängd den än må vara. Jag förespråkar nämligen tanke-och yttrandefrihet och vet hur betingade och indoktrinerade människor är, varje ifrågasättande av något judiska organisationer ägnar sig åt väcker genast hos de flesta det dåliga gnagande internaliserade samvetet: "tänk om det här är antisemitiskt, usch vad hemskt, tyst med er..."

Citat:
Min åsikt om revisionism? En grupp människor som konsekvent hävdar att alla ögonvittnen från förintelsen/gaskammrar ljuger eller har inbillat sig pga en judisk konspiration har ett bakomliggande motiv och/eller saknar någon form mänsklighet.

Vi talar inte om särkilt många "ögonvittnen", och att de ljuger är helt uppenbart eftersom det visat sig vara en fysisk omöjlighet att "gasningar" skulle ha ägt rum i de utpekade lokaliteterna.

Citat:
Syftet med min post var att uppmana Baski till mer eftertanke än att bara svälja första bästa "förklaring" från i detta fall dig, Ezzelino.

Nu vet du min åsikt, jag vet din. Har ingen lust att ge min in i en långvarig diskussion i detta ämne.

Okydoke.
Citera
2005-02-16, 23:40
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Naturligtvis ska Baski tänka själv och flera steg åt både höger, vänster, åt sidan och uppåt/nedåt (och gärna kryssa längs diagonalerna också!). Det är det absolut viktigaste och grunden för hela diskussionen. Att gapa och svälja gör bara porrproducenter nöjda.
Citera
2005-02-17, 15:20
Medlem
Baskis avatar
Citat:

/Nocke

Nu var det inte så att jag "svalde" den förklaringen.
Som jag själv skrev: "och sen kommer jag återkomma min åsikt om förintelsen!".
Det betyder inte att jag tror på det tror eller inte tror på förint...
Citera
2005-02-21, 11:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Förutom Ramis sajt är det väl i Sverige dessa förståeligt nog anonyma snubbar som försöker trotsa den blint troende åsiktsterrorn vad gäller judarnas öde under Hitlerväldet. Deras introduktion säger ju i alla fall hur illa det är ställt med toleransen gentemot oliktänkande och olikforskande även i Sverige:

http://www.levandehistoria.com/

Citat:
"Inget ämne är mer delande i Sverige än Förintelserevisionism. Den politiskt korrekta linjen i Förintelsehistorien är, det har helt enkelt hänt. Du debatterar inte "det". Du debatterar givetvis alla andra historiska händelser, men Förintelsen är ett undantag. Om någon uttrycker tvivel på någon del av Förintelsehistorien, så är det politiskt korrekt att svara med vrede, förakt och insinuera skyldig-till-medhjälp taktik.

Förintelselobbyn påstår att det är socialt korrekt när en ideologi ersätter fria undersökningar, anspelningar undertrycker öppen debatt, när idealen på våra skolor och universitetet ersätts av intellektuella tabun, och inte-så-hemliga politiska dagordningar. Låt oss fråga dessa människor, vad är det som gör detta beteende socialt acceptabelt? Vem har fördel av detta?---"
Citera
2005-02-21, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Förutom Ramis sajt är det väl i Sverige dessa förståeligt nog anonyma snubbar som försöker trotsa den blint troende åsiktsterrorn vad gäller judarnas öde under Hitlerväldet. Deras introduktion säger ju i alla fall hur illa det är ställt med toleransen gentemot oliktänkande och olikforskande även i Sverige:
Du hänvisar alltså återigen till ovanstående förljugna sajt (som alltså är en ren revisionistsajt) med vad jag förstår den avsikten att att den skall förväxlas med regeringens officiella sajt om Förintelsen http://www.levandehistoria.org/ , där det mesta materialet om Förintelsen dock nu finns på http://www.levandehistoria.se/infowebb/ .

Sluta åtminstone med detta, är du snäll!!
Citera
2005-02-21, 12:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse
Du hänvisar alltså återigen till ovanstående förljugna sajt (som alltså är en ren revisionistsajt) med vad jag förstår den avsikten att att den skall förväxlas med regeringens officiella sajt om Förintelsen http://www.levandehistoria.org/ , där det mesta materialet om Förintelsen dock nu finns på http://www.levandehistoria.se/infowebb/ .

Det må väl stå mig fritt att länka till den svenskspråkiga sajt som har något att komma med i "Förintelse"-frågan? Givetvis kan den inte förväxlas med Den Fetes imbecilla överhetssajt, med dess oerhört torftiga material, inte minst den massdistribuerade propagandapamfletten "...om detta må ni berätta" av Bruchfeld och Levine.
Citera
2005-02-21, 12:23
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Mabuse

Varför ska någon sluta länka till en site bara för att du inte håller med i innehållet som står där? Då kan vi lika gärna "förbjuda" båda siterna, eftersom alla håller inte med levandehistoria.org heller.
Citera
2005-03-04, 09:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Varje individ måste försvara sig mot grupptryck och överhetspropaganda, utan kritiskt tänkande om indoktrineringsmekanismer är människan helt utlämnad åt "marknaden" och media:

Citat:
"---Den Allierade propagandamaskinen arbetade oavbrutet på att producera anti-tysk hatpropaganda. "Fotografierna" blev deras största verktyg. Samma verktyg som idag används till att "undervisa" oss. Trots detta fanns det tiotusentals friska fångar i Dachau, Buchenwald och Bergen-Belsen som befriades. De var där när "Fotografierna" togs. Det finns journalfilmer av dessa fångar när de går genom lägergatorna skrattande och pratande. Andra sekvenser är välmående fångar kastar sina kepsar i luften och hurrar för sina befriare. Vad, säger ni, dessa filmer har vi inte sett! Varför tror ni att det är så? Är det för ni inte ska ställa politiskt felaktiga frågor?---"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in