2012-03-12, 23:25
Bannlyst
Har intagit 2mg iktorivil för att dämpa ångest. Enligt Ekvivalenstabellen för benzodiasepiner (http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm) ska detta motsvara 2mg xanor, 40mg stesolid och 4mg temesta.

Jag känner mer ångestlindring av alla dom preparaten i dom doserna än dom 2mg iktorivilen jag intog för två timmar sedan (iktorivil är den enda benzon jag inte haft erfarenhet av förrens nu..)

Så, hur är denna tabell framtagen? Och hur ska man tolka den? Att 2mg iktorivil har lika stor muskelrelaxerande effekt som 40mg stesolid eller ångestlindrande effekt? För jag tror jag får mer ångestlindring av 20 mg stesolid än 2 mg iktorivil..

lite klargöring skulle uppskattas
Citera
2012-03-13, 00:03
Medlem
Stormorfars avatar
Jag kunde typ dra i mig 10st 2mg på en dag utan att känna något alls.. Nog för att jag har lite tolerans mot benzo men 20mg ikto borde ju kicka på rätt bra tycker man
Citera
2012-03-13, 02:02
Medlem
Heroinepupilss avatar
Är temesta bra?
Citera
2012-03-13, 02:27
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Är temesta bra?
Temesta hjälper mot de mesta men ja, temesta/lorazepam är fina grejor om man får tag på kvalité.

till TS, benso fungerar väl lite olika på lolika människor tror jag annars skulle ju inte folk ha olika favoriter men klonazepamen har jag läst ska vara lite sämre mot ångest men jag vetinte.. xanor är väl "kungen mot ångest" sägs det.. själv föredrar jag iktorivil och valium framför xanor varje dag en de är för att jag trivs med muskelrelaxen..
Citera
2012-03-22, 19:31
Medlem
M0ntanas avatar
Det är lika bra MEN inte i samma doser. Du måste ta typ 4-8mg Ikto för samma lugnande känsla som man får av 1-2mg Xanor t.ex.

Annars är det sjukt skönt att ta ett par piller på morgonen dock. Håller hela dagen. det är det tråkiga med Triazolam som jag håller så kär Håller bara i sig 2-3 timmar.
Citera
2012-06-04, 19:49
Bannlyst
Bump!

hur svarar iktorivil mot andra benzos i just ångestlindring för er andra?
Citera
2012-06-04, 20:05
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Är temesta bra?
Jag tycker att Temesta ger bäst ångestlindring av alla benso jag testat. Men det tar f-n 2 timmar innan de ger effekt. Jag är inte så mycket för benso. Tycker att benso oftast är skit.
Citera
2012-06-04, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia:)
Bump!

Jag har ätit Iktorivil 4 mg i ca 10 år nu. Jag har en jävla tur att inte bli tolerant på det. Det hjälper fortfarande lika bra. Innan hade jag Xanor Depot 6 mg. Den hjälpte förvisso också, men var tvungren att ta den 3 ggr om dagen. Nu tar jag bara 4 mg Iktorivil på kvällen, så sover jag bättre o den ångestdämpande effekten sitter i dagen efter.

Har typ 0 i ångest, enda gången jag kommer på att jag fått en "klump i halsen" var när 8 poliser o 3 st inspektörer från en viss myndighet stormade mitt hem.
Citera
2012-06-04, 21:51
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia:)
Bump!

Lika bra som Lorazepam, Alprazolam, Flunitrazepam (Rohypnol), Midazolam (Dormicum) samt z-analogerna (Zaleplon [Sonata], Zolpidem [Stilnoct] och Zopiklon [Imovane]) i ångestdämpande syfte. Bättre än Diazepam (Stesolid/Valium) och Oxazepam (Sobril) och resten jag prövat. Sen är Klonazepam en av mina favoriter då den har andra goda egenskaper också.

Dock motsvarar ~1 mg Klonazepam (Iktorivil -> 0.5 mg Alprazolam (Xanor och 0.5-1 mg Lorazepam (Temesta).
Citera
2012-06-04, 22:07
Medlem
jugbandbluess avatar
benso är jävligt individuellt i självmedicinerarsyfte. själv har jag inget till övers för xanor/xanax, funkar inte alls ångestdämpande på mig, medan oxazepam vid rätt dos fungerar utmärkt.
Citera
2012-06-06, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
benso är jävligt individuellt i självmedicinerarsyfte. själv har jag inget till övers för xanor/xanax, funkar inte alls ångestdämpande på mig, medan oxazepam vid rätt dos fungerar utmärkt.
märkt detta

"ikto biter inte öht på min ångest, jävla ep med"

sen andra jämför den med xanor och rohypnol..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in