• 4
  • 5
2012-03-13, 06:51
Medlem
arcen2011s avatar
Jag anser att man bör vara dollarmiljonär om man ska kalla sig miljonär.

Åtminstone ska det ju inte vara lånade pengar (som för de flesta husägare).
Likaså de som köpt en kåk för 30 år sen och som nu är värd "flera miljoner" - ja taxeringsvärdet möjligen, men det är ju inga miljoner man har direkt tillgång till.
Citera
2012-03-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plucap
Det beror på vilka risker man tar. Det går naturligtvis upp och ner, men skillnaden mellan ett proffs och en amatör är att den senare kan ta snabbare beslut med högre risker - om han vill. Det kan gå åt helvete men att uppnå det är inte orealistiskt, tänk efter.

Inte orealistiskt? Att som amatör slå proffsen i tio år är väl definitionen av orealistiskt. Du kan klara det någon månad med tur, men eftersom fonderna tradas 24/7 och är konstant bevakade av utbildade proffs så kan inte en amatör slå dem i längden. Du har inte tiden, kunskapen eller verktygen för att slå dem(över en tid på 10år).
Citera
2012-03-13, 15:00
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Alla tips om att bli miljonär önskas

Nu är ju begreppet miljonär inte direkt samma som förr, dvs: ej rik

Håll nere utgifterna och låna aldrig till annat än bostad (rimlig belåning)

Om du tänker investera så räkna med stora läropengar om du inte läser på ordentligt.

Kom ihåg att det är dom små utgifterna man lever på, inte dom stora inkomsterna.

Inkomsterna kan minska, tro mig...jag vet.

Lev ekonomiskt, utan att dra ner på standarden då finns det pengar att spara!
Citera
2012-03-13, 16:02
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
HAHAHAHAHHAHAAH vad rolig du var. Vill du ha nåt sagt ta detta med mig irl okej? eller du vågar väl bara vara internet ganster.
nu börjar det igen. Skulle inte förvåna mig om TS ska "slå oss alla" och ha sex med våra mammor.
Citera
2012-03-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
nu börjar det igen. Skulle inte förvåna mig om TS ska "slå oss alla" och ha sex med våra mammor.

Jasså vart ser du det i mitt inlägg?
Citera
2012-03-31, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Får också känslan att han är av det slaget, en lat jävel dessutom..

Sen så tror jag inte riktigt på börsen i dagsläget, och som sagt.. Miljonär skall man kalla sig då man är dollar miljonär.
Sen beror det även på vilket start kapital du har nu? Jag kan tänka mig att en hud klinik i Göteborg kan löna av sig om man spelar sina kort rätt, men som sagt. Stor risk.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in