2014-02-14, 18:37
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Lyfter lite, och funderade lite på bildbeskrivningen till den svartvita bilden från din länk.

"Bergrum för länsstyrelsen" låter lite märkligt tycker jag. Men det är ren okunskap kanske. Från mig eller från författaren

/perris

Att det var för länsstyrelsen stämde väl till viss del, en sanning med modifikation
Citera
2014-02-14, 19:01
Medlem
bojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Att det var för länsstyrelsen stämde väl till viss del, en sanning med modifikation

Det har väl enligt uppgift innehållit Göta som väl var namnet på Fo51 GPL, och där ingick väl länsstyrelsen och lite militärer.
Sen fanns fler saker i berget...
Citera
2014-02-14, 19:39
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bojo
Det har väl enligt uppgift innehållit Göta som väl var namnet på Fo51 GPL, och där ingick väl länsstyrelsen och lite militärer.

Nickar och håller med, så att man säger att länsstyrelsen skall ha berget gör att folk inte var så nyfikna på berget, vilket dom hade blivit om man sa att det var militären som höll till där. Och ja, andra saker fanns i berget.
Citera
2014-02-15, 13:13
Medlem
Earees avatar
I brist på annat kan jag slänga upp lite bilder från en övergiven stuga drygt en kvart ifrån stan med bil. Ber om ursäkt för dålig kvalité, råkade bara åka förbi och hade inte kameran med mig. Lägg märke till den schyssta hatten med fjädrar på sista bilden.

http://imgur.com/a/kliJT
Citera
2014-02-17, 10:07
Medlem
Perriss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bojo
Jo det är sant, tänkte inte på att det varit GPL också.

Vilket fick mig att tänka på den lägre nivån, det kommunala styret i Örebro, i händelse av att det kalla kriget skulle börja brännas. Jag har för mig att jag läst något om någon källare någonstans i stan, men kan verkligen inte minnas mer än så eller om jag drömt det.

/perris
Citera
2014-02-17, 10:56
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Jo det är sant, tänkte inte på att det varit GPL också.

Vilket fick mig att tänka på den lägre nivån, det kommunala styret i Örebro, i händelse av att det kalla kriget skulle börja brännas. Jag har för mig att jag läst något om någon källare någonstans i stan, men kan verkligen inte minnas mer än så eller om jag drömt det.

/perris

I Örebro universitets källare finns det ett större rum som ska fungera som ledningscentral, men om det finns någon mer källare för kommunala styret har jag inte hört om, om det inte är detta som gäller eller om även dessa kastades in i Måsen
Citera
2014-02-17, 11:07
Medlem
Perriss avatar
Citat:
I Örebro universitets källare finns det ett större rum som ska fungera som ledningscentral, men om det finns någon mer källare för kommunala styret har jag inte hört om, om det inte är detta som gäller eller om även dessa kastades in i Måsen
Ja just, kan vara det jag tänkte på. En av de klassiska tentasalarna, som faktiskt i känsla och utseende påminner lite om ordersalen i exempelvis Elefanten.
Citera
2014-02-17, 11:16
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ja just, kan vara det jag tänkte på. En av de klassiska tentasalarna, som faktiskt i känsla och utseende påminner lite om ordersalen i exempelvis Elefanten.

Precis, det är en tentasal i källaren, så tror det är denna du tänkt på.
Citera
2014-03-02, 22:07
Medlem
Någon som varit inne i Hästskoberget i Nora? Var där idag, åkte endast dit och kikade från utsidan, tänkte om det går att ta sig in osv...
Citera
2014-03-02, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lezzlie
Någon som varit inne i Hästskoberget i Nora? Var där idag, åkte endast dit och kikade från utsidan, tänkte om det går att ta sig in osv...

Du kan nog ta dig in om du kontaktar mäklaren Jorma Kerki för en visning. Annars råder jag dig att låta bli. Budgivningen är förresten uppe i 3 501 000 kr nu.
Citera
2014-03-03, 18:17
Medlem
08oss avatar
Lite bilder samt några ritningar över stället.
http://beskrivningar.capitex.se/objd...EM&From=Hemnet
Citera
2014-03-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Du kan nog ta dig in om du kontaktar mäklaren Jorma Kerki för en visning. Annars råder jag dig att låta bli. Budgivningen är förresten uppe i 3 501 000 kr nu.

Okej, tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in