2012-03-12, 20:23
Medlem
Tidigare erfarenheter: Alkohol,Cannabis och Subtex.

Tänkte nu berätta om den kvällen/natten jag tog LSD för första gången. Jag bodde för tillfället hemma hos mina föräldrar, en stor villa i en liten by där ingen hör om man spelar för hög musik. Mina föräldrar var bortresta över helgen och jag hade hela huset för mig själv, vilket inkluderade den nyinköpta badtunnan som stod ute på gräsmattan.

Jag hade mina lappar liggandes i mitt pojkrum väl gömda från morsan och andra snokare. Nu var helgen som jag väntat på äntligen här. Jag hade förberett mig väl med mat,läsk,öl,weed,godis plus en duglig musikanläggning ute på verandan. Det fattades nu bara en sak, vilket egentligen var det viktigaste enligt mina kompisar. En "babysitter".

Jag ringde några samtal men det verkade som om de flesta av mina vänner var bortresta. Då slog det mig att min veckopendlande kompis som vi nu kallar "Gustav" var på väg hem, jag ringde honom och berättade om mina planer. Gustav ville gärna komma och vakta mig, han ville dock inte lappa med mig men jag erbjöd honom weed,mat och öl vilket han gärna ville ha.
Gustav hade en bit kvar att åka innan han var hemma hos mig så jag bestämde mig för att äta upp maten som jag precis hade lagat i ordning.

Nu var det äntligen dags, eftersom det var första gången hade jag bestämt mig för att bara ta en halv lapp Shiva. Jag la lappen på tungan och undertiden syran gjorde sitt gick jag ut för att kolla temperaturen i badtunnan, 36 grader, snart badvänligt. Jag gick in, satte på mig badbrallorna, satte mig vid köksbordet och rullade två fina spliffar som jag sedan skulle ta med mig ut till tunnan.

När det var rullat och klart tog jag med mig några bärs ut som främst var för att släcka törsten. Alkoholen var jag inte särskilt intresserad av en kväll som denna. Volymen var uppskruvad och Spotifylistan började spela samtidigt som jag klev ner i det 38-gradiga vattnet. Det var stjärnklart, rimfrost i gräset och inte en människa så långt ögat kunde nå. Spellistan som jag fixat ihop innehöll bland annat Portishead, Massive Attack, Ott, Spongle, Younger Brother, Infected Mushroom, Jimi Hendrix, Prodigy och Ween. En hel hög med "tripp musik" med andra ord.

Det hade nu gått ca 30 minuter efter intag då jag valde att svälja den nu väldigt "mjöliga" lapphalvan. Jag tänder en spliff och glider ner i det varma vattnet. - Nu mår jag som en kung, tänkte jag samtidigt som jag ser Gustavs bil rulla upp på garageuppfarten. Jag ropar på honom och han går mot baksidan för att kolla in min "setting" vilket han inte klagar det minsta på. Det skall också tilläggas att Gustav har trippat ett antal gånger sen tidigare och vet innebörden med bra set och setting. Efter många mil i bilen är Gustav hungrig så han vill att jag hänger med in så han får käka, sagt och gjort, vi går in. Gustav käkar och jag sitter bredvid och snackar om ditten och datten. Under tiden Gustav byter om går jag tillbaka ut till tunnan.

Det har nu gått ca 60 minuter sedan intag vilket gör mig lite besviken då jag inte känner särskilt mycket. Jag och min "babysitter" delar på en spliff och dricker några öl. Vi sitter och flabbar,snackar skit och mår allmänt bra samtidigt som jag börjar ana de första effekterna av syran. Gustav är givetvis nyfiken på vad som börjar hända i min hjärna och försöker förklara hur det känns och verkar. Hans beskrivningar börjar mer och mer stämma in på det som händer med mig. Jag lägger mig med hakan vilande mot kanten på tunnan och kikar ut över den frostiga gräsmattan samtidigt som jag försöker beskriva för Gustav vilket otroligt djup gräsmattan plötsligt fått. Han försäkrar mig om att allt är som det ska och att det snart kommer bli ännu häftigare.

Gustav blir sugen på godis och bestämmer sig för att gå in och bädda ner sig i soffan och snacka med hans brud. Jag som precis har upptäckt vad som börjar hända med min skalle ville absolut inte gå in, jag bestämde mig för att ligga kvar i det nu ännu varmare vattnet. Tiden går och allt i trädgården pendlar mellan att vara farliga monster och underbara skapelser. Jag funderar på att gå in till Gustav då jag hör introt till Jimi Hendrix hit "All Along The Watchtower" och kan inte slita mig. Hans gitarriff och schyssta groove får mig nästan att komma. Jag känner mig verkligen som en "hippie" då jag dansar runt i badtunnan med armarna vevande i luften. Lyssnar sedan på säkert tio låtar i min lista innan jag bestämmer mig för att gå in till Gustav och berätta Hendrix riffs. Inne i vardagsrummet har han bunkrat upp med chips,godis och läsk. Jag bestämmer mig för att bädda ner mig i soffan mittemot med filtar och kuddar. Min tidsuppfattning är lika med noll vid den här tidpunkten vilket jag inte brydde mig det minsta om då.

Vi ligger och snackar och Gustav är riktigt glad för min skull att det hittills blivit en såpass lyckad första tripp. Jag ser på min käre kompis att han börjar bli trött och säger till honom att han får sova om han vill. Vid det här läget kände jag verkligen att jag ville snacka med min bästa kompis som vid detta tillfälle pluggade utomlands, jag hämtade min laptop och ringde upp honom på Skype. Han svarade och det var helt underbart att berätta allt för honom, vad jag upplevt och hur jag kände. Vi snackade i ungefär en timme innan han var tvungen att lämna mig och fortsätta livet borta i UK. Vi bestämde oss för att jag skulle "babysitta" honom så fort han kommit hem från UK då han också länge varit sugen på att testa LSD.

Gustav låg och halvsov i soffan så jag bestämde mig för att kika på bilder och lyssna på musik i min dator. Innan det var dags för fotoalbumen bestämde jag mig för att kolla Facebook en snabbis. Hade innan detta inte upplevt några fraktaler eller andra visuella "ihopgrötningar". Med musiken i öronen och min logg framme upptäcker jag att skärmen börjar bete sig konstigt och saker börjar snurra. Jag är överväldigad, det här är det häftigaste jag varit med om. Jag bestämmer mig för att kika på bilder och upptäcker genast hur mycket vackrare mina bilder som jag förut tyckt varit väldigt "platta" och vanliga. Bilderna fick ett otroligt djup med skarpa färger.

Människorna på de flesta bilder var familjemedlemmar, vilket i de flesta fall blev väldigt jobbigt då jag genast började tänka på vad de skulle tycka om de fick reda på vad jag höll på med. Även fast jag ibland tyckte det var väldigt jobbigt envisades jag med att fortsätta att kolla på bilderna då de blivit så mycket intressantare än vanligt. Klockan var nu ca 03:00, Gustav sov som ett litet barn på soffan så jag bestämde mig för att gå in och bädda ner mig i mitt pojkrum. Det var väldigt svårt att somna, jag låg och vred och vände på mig samtidigt som jag försökte ta in alla intryck från kvällen vilket var väldigt svårt. Skulle tippa på att jag somnade runt 06:00 på morgonen.

Jag har nu i skrivande stund lappat ca 5 gånger varav ett av tillfällena tillsammans med min bästa kompis som var hemma under jullovet. LSD är något som jag verkligen kan rekommendera för de som ännu inte testat. Det är väldigt svårt att med text beskriva en tripp men jag gjorde ett försök och jag hoppas att ni tyckte det var läsvärt. Nu har jag blivit av med Tripp och rusrapport oskulden, skönt.
Citera
2012-03-12, 20:45
Medlem
Helt seriöst, så läste jag hela texten.
varför vet jag inte.
Citera
2012-03-12, 21:24
Medlem
xstatics avatar
Tyckte den var bra, även fast du inte skrev så detaljerat eller verkade ha trippat speciellt hårt. Verkade däremot bara väldigt skönt och bekvämt, hur var vädret i luften? Hade du skog omkring dig?
Citera
2012-03-12, 22:00
Medlem
ojskis avatar
Ganska bra skrivet men alldeles för få detaljer.

Fastnade några speciella hallucinationer för dig? Upplevde du något obehagligt? Hur var ljuset och klimatet runt dig?
Citera
2012-03-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Ganska bra skrivet men alldeles för få detaljer.

Fastnade några speciella hallucinationer för dig? Upplevde du något obehagligt? Hur var ljuset och klimatet runt dig?

Eftersom jag bara tog en halv lapp så var det absolut ingenting mot de senare tillfällena jag testat. Jag var nyfiken och ville "känna på" hur det kändes att vara syrad, lite som en förrätt på en trerätters middag. Jag upplevde inga kraftiga hallucinationer men det jag beundrades mest över var hur skarpa mina sinnen blev. Jag upplevde absolut inget obehagligt, vilket var bra då det var min första gång. Under en av mina senare trippar har jag dock råkat ut för en riktig snetripp som jag är glad över att inte hände första gången jag testade.

Inte direkt världens intressantaste tripp-rapport då det i själva verket inte hände så otroligt mycket, mot vad det kan göra då man tar syra. Tänkte bara berätta om hur lyckat det blev då jag fick känna på syra för första gången. Kanske skulle ta och skriva om min snetripp istället? Kan ju bli lite mer intressant läsning. Att bli "jagad" av poliser i en evighet hela vägen hem fast dom egentligen var hundratals meter ifrån oss, och dom jagade oss heller inte.
Citera
2012-03-13, 18:59
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JunkOfMyHeart
Eftersom jag bara tog en halv lapp så var det absolut ingenting mot de senare tillfällena jag testat. Jag var nyfiken och ville "känna på" hur det kändes att vara syrad, lite som en förrätt på en trerätters middag. Jag upplevde inga kraftiga hallucinationer men det jag beundrades mest över var hur skarpa mina sinnen blev. Jag upplevde absolut inget obehagligt, vilket var bra då det var min första gång. Under en av mina senare trippar har jag dock råkat ut för en riktig snetripp som jag är glad över att inte hände första gången jag testade.

Inte direkt världens intressantaste tripp-rapport då det i själva verket inte hände så otroligt mycket, mot vad det kan göra då man tar syra. Tänkte bara berätta om hur lyckat det blev då jag fick känna på syra för första gången. Kanske skulle ta och skriva om min snetripp istället? Kan ju bli lite mer intressant läsning. Att bli "jagad" av poliser i en evighet hela vägen hem fast dom egentligen var hundratals meter ifrån oss, och dom jagade oss heller inte.
Om du lägger ned tid på att komma ihåg och beskriva historien så tror jag att många skulle uppskatta att läsa om din första snedtripp. Inkl mig!
Citera
2012-03-15, 03:03
Medlem
POMJUP53s avatar
Yepp, snedtripprapport ftw!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in