2013-05-10, 13:54
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Formatering behövdes inte för mig.

Kan du gå in i safe mode via att spam trycka F8 vid uppstarten, eller hålla nere shift och spam trycka F8 om du har Windows 8?

OK. Har ej det men skulle ändå inte klara av det. Kan knappt sätta på datorn. Har en 3 årings förståelse när det gäller sånt.

Nu undrar jag vart viruset kom ifrån laddade ner några GGG filmer från tpb samt kollade på bildlänkarna. Sen var jag inne på findtubes och nudevista. Findtubes tror jag inte jag fick det ifrån eller har någon varit med om det??? Skulle va skönt om findtubes va grönt är lite bakis...
Senast redigerad av rochstein 2013-05-10 kl. 13:58.
Citera
2013-05-10, 14:02
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
OK. Har ej det men skulle ändå inte klara av det. Kan knappt sätta på datorn. Har en 3 årings förståelse när det gäller sånt.

Nu undrar jag vart viruset kom ifrån laddade ner några GGG filmer från tpb samt kollade på bildlänkarna. Sen var jag inne på findtubes och nudevista. Findtubes tror jag inte jag fick det ifrån eller har någon varit med om det??? Skulle va skönt om findtubes va grönt är lite bakis...

Haha blev lite skakis tänkte på vad jag skulle säga till snuten om jag skulle ringa. Hej jag är inte pedofil men jag har tankat några sjuka tyska filmer som jag inte är säker på vad det är. Gangbang vad är det? Mina vänner brukar använda min dator...

Jag ska formatera om datorn om jag hittar en windows skiva.

Edit, blev en cp post sorry.
Citera
2013-05-27, 06:24
Medlem
Rikspolisstyrelsen Virus??

Hej.
Vaknade precis upp av att min hund skällde, så medans ja var uppe skulle ja kolla till datorn fort..
Då det kommit upp en sida där det står att rikspolisstyrelsen har blockerat min dator för:

http://www.bilddump.se/bilder/201305...0.224.5.78.jpg

Jag börjar bli fruktansvärt orolig över detta, då det står att om ja inte betalar 1000kr inom 72 timmar så kommer det bli påföljder av diverse slag osv..

Jag vet inte vad ja gjort för fel eller varför detta kommer upp, eller vad ja ska göra nu..??
Snälla någon som vet??
Citera
2013-05-27, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neptulis
Hej.
Vaknade precis upp av att min hund skällde, så medans ja var uppe skulle ja kolla till datorn fort..
Då det kommit upp en sida där det står att rikspolisstyrelsen har blockerat min dator för:

Jag börjar bli fruktansvärt orolig över detta, då det står att om ja inte betalar 1000kr inom 72 timmar så kommer det bli påföljder av diverse slag osv..

Jag vet inte vad ja gjort för fel eller varför detta kommer upp, eller vad ja ska göra nu..??
Snälla någon som vet??

Du är rolig du. http://utanvirus.se/polis-virus/
Citera
2013-05-27, 06:35
Medlem
MeanMEs avatar
Läs i denna tråd.

https://www.flashback.org/t1819153
Citera
2013-05-27, 06:37
Medlem
OleYellers avatar
lugn, det är inget annat än ett sketet ryssvirus som vill få dig att betala. Inget med polisen att göra.

Finns en stor tråd nånstans här. Vad jag gjorde var att starta om datorn i felsäkert läge och gick igenom den med Malwarebytes. Gick bra.
Citera
2013-05-27, 07:41
Medlem
Efter att ha hållt på hela morgonen nu lyckades jag tillslut återställa datorn och lyckades komma in på mitt skrivbord utan att bilden '' Din dator är blockerad! '' kom upp.

Har även lyckas fått ner programet ''Malware'' Och gjort FULL skaning av Lokal disk (C & (D

Dock... inget virus fanns på datorn enligt skanningen? Vilket jag inte tror på då det säkerligen ligger massa skit kvar, så frågan är vad gör jag nu? Vill verkligen inte bara låta det vara nu..
Citera
2013-05-27, 07:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Efter att ha hållt på hela morgonen nu lyckades jag tillslut återställa datorn och lyckades komma in på mitt skrivbord utan att bilden '' Din dator är blockerad! '' kom upp.

Har även lyckas fått ner programet ''Malware'' Och gjort FULL skaning av Lokal disk (C & (D

Dock... inget virus fanns på datorn enligt skanningen? Vilket jag inte tror på då det säkerligen ligger massa skit kvar, så frågan är vad gör jag nu? Vill verkligen inte bara låta det vara nu..
Kolla mha msconfig vad du startar upp och vilka tjänster som körs.

Startknappen - (skriv) msconfig - Kolla vilket skräp som finns framför allt i autostart.

Sedan kan du gå in i utforskaren och kolla upp när katalogen skapades och söka på filer och kataloger som ändrats den tiden och senare så ser du på ett hum om hur mycket skit som ändrats.
Citera
2013-05-27, 08:38
Medlem
Har förtillfället ingen tillgång till windows skiva så jag kan formentera om datorn.
Är det, det smartaste valet att inte vara på datorn och ansluten till internet då jag har för mig att dom inte har tillgång till mina saker?
Citera
2013-05-27, 14:01
Medlem
Citat:
Hej.

Snälla någon som vet??

Hmm, fick upp exakt samma förut! Dessutom visades jag själv i en web cam? Hur fan kan de gå till??
Citera
2013-05-27, 15:03
Medlem
Snubben2006s avatar
Citat:

Hur lyckades du komma in på skrivbordet,? har försökt att gå in via felsäkert läge men det går ej.
Har vista.
Då återstår kommandohanteraren..
Citera
2013-05-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Hmm, fick upp exakt samma förut! Dessutom visades jag själv i en web cam? Hur fan kan de gå till??

Det var samma för mig, dock lyser min kamera när den startas så jag av rena vana drog handen över den och tror inte jag blev med på bild..

Har förövrigt polare som inte haft lyse på kameran, och en bild har tagits på dom där man ser hela ansiktet klart och tydligt.. sen vad det ger för nackdelar vet jag inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in