2013-08-17, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Spelet påminner en del om Skyrim

Hur exakt påminner det om Skyrim?
Citera
2013-08-17, 09:12
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollythecat
Hur exakt påminner det om Skyrim?

Striderna är ju liknande. Ett vapen/power i varje hand och ett ganska tråkigt upplägg som mest handlar om att veva och blocka utan någon större finess.
Citera
2013-08-17, 13:47
Medlem
soulfly82s avatar
För er som inte visste det så har den 4de DLCn (The Brigmore Witches) släppts till Dishonored.
Citera
2013-08-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Striderna är ju liknande. Ett vapen/power i varje hand och ett ganska tråkigt upplägg som mest handlar om att veva och blocka utan någon större finess.
Jo det är ju sant.
Inte för att jag brukar behöva slåss i Dishonored men visst jag fattar vad du menar.
Skyrim har jag aldrig spelat i första person perspektiv, så kanske därför jag inte såg likheten.

Citat:
Ursprungligen postat av soulfly82
För er som inte visste det så har den 4de DLCn (The Brigmore Witches) släppts till Dishonored.
Är typ halv vägs genom Brigmore Witches, grymmt än så länge
Har svårt att bestämma mig on det är roligare att spela som Corvo eller Daud.
Gillar nog Corvo lite bättre, men Dauds Blink är ju så mycket bättre.
Men jag saknar "the heart", när jag spelar med daud.
Citera
2014-01-30, 23:00
Tycker det var ganska roligt gameplaymässigt när man fick välja om man skulle smyga sig fram eller slakta allt i sin väg samt att man alltid hade flera olika vägar och tillvägagångssätt att välja på. Härligt hur man ofta kunde använda sina olika krafter för att klara av ett uppdrag. Rent gameplaysmässigt var spelet en fröjd enligt mig. Storymässigt var det väl ingen höjdare direkt, kändes väldigt standardmässigt med allt det som hände. Själva regionen/staden/whatever tyckte jag om och skulle inte ha något emot ett Dishonored 2 eller något annat spel i samma miljö.

DLC's har jag inte testat, är det ens värt det?
Citera
2014-01-31, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Tycker det var ganska roligt gameplaymässigt när man fick välja om man skulle smyga sig fram eller slakta allt i sin väg samt att man alltid hade flera olika vägar och tillvägagångssätt att välja på. Härligt hur man ofta kunde använda sina olika krafter för att klara av ett uppdrag. Rent gameplaysmässigt var spelet en fröjd enligt mig. Storymässigt var det väl ingen höjdare direkt, kändes väldigt standardmässigt med allt det som hände. Själva regionen/staden/whatever tyckte jag om och skulle inte ha något emot ett Dishonored 2 eller något annat spel i samma miljö.

DLC's har jag inte testat, är det ens värt det?

Kan inte hålla med mer! Väldigt bra bandesign och grafiskt tema, inte så spännande annars. Röstskådespelarna var faktiskt rätt kassa för det mesta. Skulle nog ge det en 8-9/10 ändå just eftersom att det var rätt kul ta ut sina mål och för att steampunkstilen (tror jag) var underbar.
Citera
2014-01-31, 18:02
Citat:
Ursprungligen postat av Suput
Kan inte hålla med mer! Väldigt bra bandesign och grafiskt tema, inte så spännande annars. Röstskådespelarna var faktiskt rätt kassa för det mesta. Skulle nog ge det en 8-9/10 ändå just eftersom att det var rätt kul ta ut sina mål och för att steampunkstilen (tror jag) var underbar.

Tänkte inte på röstskådespelarna, de gjorde helt enkelt inget vidare intryck på mig. Ganska så släta kändes det som, ingen som riktigt stod ut.

För mig blir det nog 7/10, jag hade velat ha en bättre och mer originell story för en 8a och bättre röstskådespeleri för en 9a.
Citera
2025-07-03, 20:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
michael madsen har trillat av pinn blev lite sugen på dishonored nu men meh spelat igenom serien några gånger redan, finns det några mods som livar upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in