2012-03-12, 18:47
Medlem
Hejsan har en Probook 4330s och är nöjd med den men jag har märkt när jag trycker på caps lock knappen kommer en ruta nere vid högra hörnet så står det Caps Lock på/av har kollat på olika forum och alla säger att man ska göra såhär för att to bort det :

1.Go to the controlpanel and select Keyboard, select the key settings tab scroll down to Caps lock and double click it uncheck the box marked Displays CAPS Lock status on screen.

men problemet är när jag har öppnat kontrollpanelen och valt tangentbordet så finns det ingen 'key settings tab' bara Hastighet och Maskinvara :/

2. det andra problemet som man ochså kunde löse det på var att göra det genom registret

HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Widcomm > BTConfig > General > KeyIndication
och sen skulle man bara ändra från '1' till '0' men jag kommer bara till software hittar inget Widcomm -.- SNÄLLA hur fan gör jag nu för att ta bort den där jobbiga rutan som popar up hella tiden?
Citera
2012-04-30, 21:04
Medlem
Psoitiss avatar
Bump.

Jag har tyvärr samma problem, hittar inte inställning för det.
Någon som vet?
Citera
2012-04-30, 21:55
Medlem
Lullebulle1s avatar
Prova avinstallera HP Hotkey Support.
Var det inte rätt så finns den att ladda ner här:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...&lang=en&cc=us
Citera
2012-04-30, 23:32
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihom55
HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Widcomm > BTConfig > General > KeyIndication
och sen skulle man bara ändra från '1' till '0' men jag kommer bara till software hittar inget Widcomm -.- SNÄLLA hur fan gör jag nu för att ta bort den där jobbiga rutan som popar up hella tiden?
Jag hade provat lägga till en KeyIndication med värdet 0 där i registret som det beskrivs. Jag vet inte om det ska vara Dword, boolean eller allt vad det nu heter, men om du länkar artikeln där du läste det så kanske jag kan hjälpa.
Citera
2012-05-01, 07:46
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI > Windows
/Mod
Citera
2012-05-01, 08:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Dum fråga men har du istallerat/uppdaterat programvaran/drivrutiner för tangentbordet?

Widcomm > BTConfig ger en indikation att det är ett bluetooth tangentbord och du har en bärbar med inbyggt tangentbord så det är säkert därför nyckeln inte finns.

Dum fråga men vad anänder du Caps Lock tangenten till det måste vara en av tangentbordets minst använda knappar
Citera
2012-05-01, 09:51
Medlem
christerys avatar
Inte för att vara sån men jag har i alla fall mappat om min caps-lock till att vara en vanlig "shift". Fattade inte vad jag skulle ha den till, egentligen. Snoka lite på nätet så hittar du hur du gör detta på din burk.

Förstår inte heller vad man skulle ha CAPS-LOCK TILL, HUR KUL ÄR DET MED BARA STORA BOKSTÄVER?

Hehe, blev lite svårare att göra det utan caps-locken. Synd att jag inte hittar länken till hur jag gjorde, men du får väl ägna dagen åt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in