Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-12, 17:36
Medlem
smackss avatar
Hej,
Jag kom just hem från hudmottagningen, mest för att kolla upp att allt stod rätt till eftersom det var ett år sen senast. Fick svaret att det ser ut som att det är något fel och att det vanligaste är klamydia, så nu har jag fått börja äta piller. Har dock inte fått några definitiva provsvar från alla de vätskor de tagit från mig idag.
Så frågan är nu hur jag ska göra, min första instinkt är att gå hem till de jag legat med och säga vad som hänt och typ gå händelserna i förväg, med smittspårning och behandlingsökning. Jag tänker mig att jag kommer framstå mindre som ett sexuellt avvikande smittat missfoster om jag går och träffar dem öga mot öga och så fort som möjligt. Det känns lite fegt att dels vänta en vecka och dels gå via deras smittspårning med anonyma brev. Även om det är folk som jag inte ligger med längre så bryr jag mig ändå om vad de tycker om mig och hur de mår. Dessutom så kan ju fler smittas under den här "upp till en vecka" som jag får vänta.

Någon som har liknande erfarenheter?
Hur går smittspårningen till?
Skulle ni själva vilja veta någonting så fort som möjligt, även om det inte är helt säkra uppgifter?

För att komplicera saken ytterligare har jag träffat, och fallit för, en underbar tjej som jag hade sex med för några veckor sen. Visserligen bara en gång och med kondom, men hon kommer väl ändå infattas av eventuell smittspårning? Sen dess har vi bråkat lite fram och tillbaka och för ett par dagar sen kom vi fram till att vi försöker oss på att ha ett förhållande. Jag kommer inte kunna undvika henne i 8 dagar utan att berätta för henne vad som händer, och hon har redan varit så arg på mig så jag förväntar mig att hon kommer kasta ut mig och aldrig vilja se mig igen så fort jag nämner det här.
Jag som nyss hade ställt in mig på evig lycka med henne.

Tror någon att ett förhållande i det här läget kan överleva det här?
Hur ska man lägga fram att man inte kan ha sex på 8 dagar och anledningen till det utan att det låter som en dödsdom eller att jag medvetet varit ohygienisk och misskött mig?

Jaja, det får räcka, inkom med frågor och svar om det intresserar er! har säkert glömt en hel del relevant information så det är bara att fråga.
Citera
2012-03-12, 18:09
Medlem
Ridgebacks avatar
Jag hade berättat för berörda innan jag fick svaret vilket jag gjorde senast då jag var säker på att jag fått skiten. Fick antibiotika utskrivet men visade sig när svaret kom att jag var ren, konstigt nog!

Du kommer få namedroppa alla du haft sex med. Har varit med om olika när det gäller det där, allt från 6-12 månader tillbaka. En gång alla jag haft sex med under perioden och en annan bara dom jag haft oskyddat med.

Ja, det är klart förhållandet kan överleva eftersom det är så nytt. Klamydia är lika vanligt som en förkylning på förskolan men eftersom ni redan bråkat en del drar det kanske ner oddsen.
Var ärlig och säg som det är till henne. Vet inte hur det funkar nu men om du har det kommer du få åka in och pissa några veckor efter du knaprat klart för att kolla så att klamydian är borta, kommer inte ihåg om man får ligga under tiden.
Då är det betydligt längre tid än 8 dagar som du får hitta på något annat skylla på!
Citera
2012-03-12, 21:01
Medlem
smackss avatar
Tack så mycket, har varit iväg och pratat med en kompis och det är nog det bästa att berätta som det är från början.
Jag tänker säga att jag kollade upp mig för att veta om jag var ren innan vi började ha sex och att de sa att det möjligen inte var så, och att vi får vänta iaf tills svaren kommit.
Jag hoppas på förståelse från hennes sida, det är trots allt en vanlig infektion och den är i princip symptomfri.. Om det nu ens är något, men det känns fortfarande väldigt dåligt att komma med såna här nyheter när det var meningen att det skulle bli bättre igen!

F.ö. sa de att efter de här 9 dagarna med antibiotika så räknar de med att det är borta, om det är klamydia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in