Hej!
Det är så att min processor(CPU-Usage) arbetar till 100% hela tiden, även när jag inte har något pogram igång. Även Direkt efter jag startat datan och väntat ca 1 min och sedan går in i "Aktivitets hanteraren" och sedan "Performance" (Jag har datorn på Englska) så står det: CPU Usage: 100%.
Innan jag fick detta problem så fungerade datorn helt finfint. Jag kommer nu ta BattleField 3 och Counter Strike 1.6 som exempel.
Som sagt innan jag fick detta problem så klarade jag BattleField 3 på High Grafiken. och hade ingefär 800 FPS på CounterStrike 1.6 med "Developer 1 och Fps_max 1000". En morgon när jag startade datorn så märkte jag inget fel. Det var då jag startade på BattleField 3 som jag märkte att datorn laggade så innehelvete. så jag sänkte till lägsta grafiken. Det laggade även på lägsta grafiken, lika mycket som om att jag hade haft Ultra. Asså. Det var ungefär som om att jag hade 5 FPS på Counter Strike 1.6.
Jag har provat med exakt allt. Rensat datorn. Installerat om Windows 7. Men samma fel uppstår.
Jag har haft detta bugg i ungefär 4 veckor nu och vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag köpte delar ifrån "www.inet.se" och byggde datorn själv. Den är 2 år gammal och kostade ingefär 11.000 kr då.
Jag har två st Prossecorer.
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz
Jag behöver hjälp här asså. :P
Senast redigerad av Spitzer4354 2012-03-12 kl. 16:33.
Anledning: La till massa grejer.
Vilken typ av win-7 har du?
Hur mycke internminne har du?
hur stor Swap har du?
använder du nån ssd-disk?
Om jag inte har helt fel så beroende på vilken version win-7 du har så kan du använda olika mycke internminne. Har du för lite internminne så måste datorn swappa via disken vilket gör att du troligen har hög belastning. En ide är att köpa mer internminne till ca 8 gb samt ev en SSD disk om ditt moderkort stödjer detta. för det underlättar det mesta.
Det är ju ett hårdvarufel om ingen process upptar all processortid. Spel och andra tunga program stressar ju hela datorn. Har du kollat hårddisken(arna)? En flaskhals finns alltid.
Har din dator blivit överhettad? Och har dina inställningar i BIOS blitt ändrade? Har du gjort rent datorn? Mycke damm kan komma in och täppa igen bland fläktar och flänsar. Om du har tillgång till tryckluft kan det vara en ide att blåsa den rent. Men vad du än gör använd aldrig en dammsugare för det skapar statisk el. Vilket kan gör att du kan ta sönder allt om du har otur.
Själv blåser jag den rent datorn med tryckluft minst en gång per år och byter pasta på cpu en gång per år så den håller sig färsk.
Tackar! jag ska ta ur och i bios, sen blåsa rend med tryckluft. men kan inte man få ström i sig när man är i datorn och rotar ? jag kommer så klart ta ut gabeln. eller så har jag gummi handskar som tankläkaren använder. fungerar gummi handskar mot elektrisitet ?