2013-01-30, 20:32
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Va fan, splitta kapslarna i munnen mellan tänderna. En, två, tre, fyr, fem x 150, skölj ner med vatten och Bob är din farbror. Orka IVa.

Sluta knarka för fan.
Citera
2013-01-30, 20:49
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Va fan, splitta kapslarna i munnen mellan tänderna. En, två, tre, fyr, fem x 150, skölj ner med vatten och Bob är din farbror. Orka IVa.

Sluta knarka för fan.
Samma knark att ta det iv som oralt ju?
Citera
2013-02-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag har tagit pregablin pulver som fanns på ett visst forum intravenöst, jag svimmade och vaknade upp skakig och svettig men jag tog allt för stor dos, säkert 1500-1700 mg utan direkt tolerans hade ju fan ingen våg med batterier hemma men sen köpte jag batterier och vägde upp det jag ögonmåttat som 800 mg och det var dryga det dubbla.

Det är ingen skjuts men visst, snabbare påslag (3h oralt)

Fattar inte riktigt vad sådana som du tänker med.

Ta tabletter istället om ni inte kan måtta upp ordentligt, kommer sluta med dödsfall och all Lyrica dras in helt och hållet.

300mg , vänta 45minuter, slår jävligt bra.
Måste ni spruta så var jävligt försiktiga fan.
Citera
2013-02-03, 00:00
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulagubben2
Fattar inte riktigt vad sådana som du tänker med.

Ta tabletter istället om ni inte kan måtta upp ordentligt, kommer sluta med dödsfall och all Lyrica dras in helt och hållet.

300mg , vänta 45minuter, slår jävligt bra.
Måste ni spruta så var jävligt försiktiga fan.
Ja, för medicin försvinner ju verkligen om någon överdoserar... finns läkare som fortfarande påstår att lyrica inte är beroendeframkallande inte och inte ger avtändning.

45 minuter, nej snarare 3 timmar för mig i alla fall. men skulle aldrig få för mig att IV:a lyrica kapslar, var bara för att jag hade det i rent 98% pulverform.

300 mg gav mig inte ens effekt första gångerna, 600 känns knappt nu och då har jag inte tagit lyrica speciellt mycket senaste 5 åren, har väl blivit var 3e månad jag fått tag på lyrica i någon bytesaffär av en slump, nu tar jag 900 mg oralt för bra effekt.
Senast redigerad av undervattenfisk 2013-02-03 kl. 00:02.
Citera
2013-02-03, 15:32
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ja, för medicin försvinner ju verkligen om någon överdoserar... finns läkare som fortfarande påstår att lyrica inte är beroendeframkallande inte och inte ger avtändning.

45 minuter, nej snarare 3 timmar för mig i alla fall. men skulle aldrig få för mig att IV:a lyrica kapslar, var bara för att jag hade det i rent 98% pulverform.

300 mg gav mig inte ens effekt första gångerna, 600 känns knappt nu och då har jag inte tagit lyrica speciellt mycket senaste 5 åren, har väl blivit var 3e månad jag fått tag på lyrica i någon bytesaffär av en slump, nu tar jag 900 mg oralt för bra effekt.

Jag har käkat lyrica av o till i 2 år, över 600mg/dag i perioder och det funkar fortfarande på mig. Jävlar vad denna medicin är individuell. Den tappar det där sköna efter ett tag om man inte ökar doseringen, men den ger fortfarande effekt och vill man ha tillbaka det inledande sköna så är det bara att ha uppehåll i några dagar.
Citera
2013-02-04, 07:03
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:

Lyrican i kapslarna borde väl vara lika rent tycker man, varför skulle det finnas bindemedel i kapslarna
Citera
2013-02-04, 09:16
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Lyrican i kapslarna borde väl vara lika rent tycker man, varför skulle det finnas bindemedel i kapslarna
Man vet aldrig, kan vara mycket mindre "fluffigt" och vara så pass mycket mindre mängd att man vill fylla upp hela kapsel storleken kanske? jag har då hört om det fast på några andra sorts piller förut här på IRC'en tror jag det var.

Pulvret man beställde var ju förmodligen kina-tillverkat av ett labb med Förmodat sämre kemister än vad pfizer har det pulvret var ju garanterat inte lika bra trots renheten ändå jag vet en som gick på lyrica varje dag han kunde inte riktigt påstå att 600 i pulver var 600 i kapsel i styrkan, men visst 98% behöver inte vara 98% då det kommit till.
Senast redigerad av undervattenfisk 2013-02-04 kl. 09:19.
Citera
2013-02-04, 18:40
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar

Dom fyller ut. Det är lika mycket pulver i 300mg-kapslarna som 50mg-kapslarna om jag minns rätt.
Citera
2013-04-27, 15:15
Medlem
Sidewinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
Dom fyller ut. Det är lika mycket pulver i 300mg-kapslarna som 50mg-kapslarna om jag minns rätt.
Du minns fel. 300mg kapslarna är exempelvis 7,0 x 21,0 mm jämfört med 150mg kapslarnas 6,0 x 17,0 mm, och då är de fyllda lika mycket rent procentuellt. Alltså är det mer pulver i 300mg kapslarna gentemot 150mg kapslarna.

Går vi neråt på Lyrica stegen så blir ju kapslarna bara mindre och mindre och därmed mängden pulver.
Citera
2014-09-02, 20:42
Medlem
FortuneTellers avatar
Tja.

Testade nyss dra i mig ca 200mg i venen.
Kände inget direkt, men det kanske inte är konstigt när jag har ätit 700 mg redan

Filtrerade 3 gånger, på 2 olika skedar, lösningen såg fin ut.
Men inget hände..

Nån som vet en bra dosering?
Citera
2014-09-02, 20:47
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneTeller
Tja.

Testade nyss dra i mig ca 200mg i venen.
Kände inget direkt, men det kanske inte är konstigt när jag har ätit 700 mg redan

Filtrerade 3 gånger, på 2 olika skedar, lösningen såg fin ut.
Men inget hände..

Nån som vet en bra dosering?

Eftersom pregabalin har en sådan pass hög biotillgänglighet oralt, hela 90% så är det totalt meningslöst att ta detta IV.
Citera
2019-11-21, 13:39
Medlem
snusaren92s avatar
Ja testade 600 mg vart ingen. Större skillnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in