• 2
  • 3
2012-03-17, 18:25
Medlem
Moments avatar
Precis s gr ibland tar jag bara kokande vatten och sprutar ut 80-90 ggr. Synd att du fick skiten mvh
Citera
2012-03-18, 14:46
Medlem
Rebekah84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Precis s gr ibland tar jag bara kokande vatten och sprutar ut 80-90 ggr. Synd att du fick skiten mvh

Ingen strre fara med mig, jag r ju sen lnge friskfrklarad.
Har du klarat dig? Om ja, hur ofta gr du och testar dig?
Tycker det r hemskt att det ska sitta s hrt inne, att infra sprutbyten i ALLA stder.

P den tiden d jag krde IV var det som oftast brist p verktyg. Samma nl anvndes och slipades i evighet typ, inte konstigt att man sabbade sina vener snabbt.
I bland var det s illa att man kte hela vgen ner till Malm eller ver till kpenhamn fr att f tag p nya.
Kanske kunde man redan d bestlla frn ntet, men enda kontakten man hade med datorer p den tiden var ju nr man "kom ver ngon och slde vidare"
Citera
2012-03-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebekah84
Tja jag gjorde nog ett jvligt dligt jobb med tanke p att jag kte p skiten. Nu var ju det hr mnga r sedan, men vad jag kan komma ihg s "skulle man" koka nl och pump i 5min. Nu var det ju inte s att jag stod med ggklockan. Det berodde helt enkelt p hur dlig jag var. Allts var jag dlig som faan resulterade det nog i mindre koknings tid.
Kommer som sagt inte riktigt ihg. Men p ett ungefr s gick det vl till..
Ibland rengjorde han verktygen, kanske sket han i att koka vad vet jag.. (Det slet ju en del p verktygen)

Att Hepatit C skulle smitta genom "lsningskoppen" har jag faktiskt aldrig hrt eller ens tnkt p.

Tillgg: Antog att du menade hur lnge jag kokade verktygen eller ville du ha en beskrivning av precis hur? Pumpen tog jag isr och kastade i det kokande vattnet, nlen kilade jag fast i en gaffel som jag hll ner i vattnet. Islutet fyllde jag pumpen med kokande vatten och spolade igenom nlen.

Brja du skjuta heroin redan vid 16 rs lder?
Citera
2012-03-22, 09:12
Medlem
Moments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebekah84
Ingen strre fara med mig, jag r ju sen lnge friskfrklarad.
Har du klarat dig? Om ja, hur ofta gr du och testar dig?
Tycker det r hemskt att det ska sitta s hrt inne, att infra sprutbyten i ALLA stder.

P den tiden d jag krde IV var det som oftast brist p verktyg. Samma nl anvndes och slipades i evighet typ, inte konstigt att man sabbade sina vener snabbt.
I bland var det s illa att man kte hela vgen ner till Malm eller ver till kpenhamn fr att f tag p nya.
Kanske kunde man redan d bestlla frn ntet, men enda kontakten man hade med datorer p den tiden var ju nr man "kom ver ngon och slde vidare"

Testat mig typ 12 gnger dom vill knappt ta prov p mig lngre fr att jag r dr s ofta.
Citera
2012-03-22, 14:28
Medlem
Rebekah84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Testat mig typ 12 gnger dom vill knappt ta prov p mig lngre fr att jag r dr s ofta.

Nu vet jag ju inte i vilken stad du bor, men r det fortfarande svrt att f tag p nya verktyg?
Jag har ftt uppfattningen att det p senare r blivit lttare, kanske bara inbillning frn min sida.
Det r s svrt att frst orsaken till att inte infra "fria sprutbyten" i samtliga stder, tycker hela samhllet sparar p det, i pengar men framfrallt mnskligt lidande.

Det som till slut fick mig att sluta kra IV var bla. en hjrtklaffs inflammation, detta orsakat av "skitiga/gamla verktyg". (Kokade bara verktygen d jag delade med pojkvnnen, hade jag egna s anvndes de ju om och om och om igen..)
Minns inte hur lnge jag lg inlagd, men det kostade nog med skerhet samhllet en heldel.

Vore ju synd om du kte p Hepatit fr att inte tala om HIV. Men det mnga missbrukare inte tnker p r att ven andra livshotande tillstnd faktiskt kan uppst. (se ovan) Vore jag dig hade jag gjort allt fr att ordna ett stt att komma ver nya verktyg istllet fr att ternavnda och dela med andra.
Senast redigerad av Rebekah84 2012-03-22 kl. 14:29. Anledning: Stavfel
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in