2012-03-11, 19:08
Medlem
Hej funderar verkligen att sluta röka och jag undrar om huden blir fräschare i ansiktet min liksom densitet i ansikte har blivit hängig typ blir sånt mycket bättre ut när man slutar ?

Blir det synlig skillnad typ ? Och hur snabbt ?

Tackar för alla svar !!
Citera
2012-03-11, 19:13
Medlem
xDs avatar
Tveksamt. Däremot kan det förvärras om du fortsätter.

/Icke rökare.
Citera
2012-03-11, 19:15
Medlem
självklart blir det bättre om du slutar, jag känner folk som har rökt och slutat. Dom säger att huden blir finare och att smaksinnet förbättras.
Citera
2012-03-12, 14:14
Medlem
Spectrofobis avatar
När jag rökt en period upplever jag att min hud är mer glåmig och att jag lättare får finnar. När jag varit rökfri ungefär en vecka brukar min hud få mer lyster och se mer "slät" ut.

Rynkor orsakade av rökning tror jag dock inte försvinner, men förvärras helt klart om du fortsätter röka.
Citera
2012-03-12, 17:23
Medlem
Ko.i.kukens avatar
har sett f.d. rökare som fått ful hy och som inte har rökt på 10 år utan att det är någon skillnad, så jag tror inte att den blir snyggare
Citera
2012-03-14, 22:48
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELKungo
Hej funderar verkligen att sluta röka och jag undrar om huden blir fräschare i ansiktet min liksom densitet i ansikte har blivit hängig typ blir sånt mycket bättre ut när man slutar ?

Blir det synlig skillnad typ ? Och hur snabbt ?

Tackar för alla svar !!

Vetenskapen vet inte om rökning påverkar huden, därför ensamma endimensionella epidemiologiska studier, kan inte bevisa nått om tobak. Därför man vet att kontrollen skiljer sig på många relevanta faktorer.

Rökare har i medeltal mindre A-vitamin mm i blodet. Troligen är rökning vanligare där sociala stressen är hög, vilket leder till felaktiga slutsatser.

A-vitamin behövs för körtelceller i hud. Vätskebrist, lite antioxidantia i hud, sol-ljus gör troligen att huden åldras fortare.
OBS: Mycket av en faktor kan vara skadligt.
Måttligt av allt och lagom av alla essentiella ämnen är ett grundskydd. Sedan kan en mångfald och måttlighet av olika nyttigheter vara bra.
När biokemin funkar bra, så tål man en del "gifter".

Kolla LillBabs vid ca 60 år.

Många sminkar sig.
OBS: Huden är inget plastskynke, huden liknar mer en tarm som kan suga upp näringsämnen från krämer mm. Testa lite fleromättat olja, som sugs upp av hud.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2012-03-14 kl. 22:55. Anledning: rättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in