2012-03-11, 16:53
Medlem
h4cked4lifes avatar
Hej,
Jag ska träffa mitt ex i morgon och äta mat, nu vill jag på bästa sätt visa att vi passar så bra ihop och det är ett misstag att det tagit slut mellan oss, och att jag har blivit mycket mer positiv den senaste tiden.

Hur göra man för att smöra upp henne, vet att hon gillar sånt. Vill bara väcka hennes känslor, vet att hon har dem kvar. Vi ska gå till ett ställe där vi haft mycket kul när vi var ihop, och tänkte att det är en bra start. Men sen då, hur fixar man detta ?
Citera
2012-03-11, 16:57
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Lek lite oberörd och visa tydligt att du mår bra trots er separation. Visa att du är pigg, glad, självsäker och gillar livet utan att bli för egoistisk och arrogant.
Citera
2012-03-11, 17:25
Medlem
xDs avatar
Du får inte vara för på. Du bör också undvika de egenskaper som hon inte gillade med dig. För övrigt är det bara att spela på.
Citera
2012-03-11, 17:29
Medlem
1. Undvik att sabba det (endast du vet vad hon gillar etc).
2. Var trevlig.
Citera
2012-03-11, 17:38
Medlem
Baronblods avatar
Bete dig som den kille hon en gång föll för.
Citera
2012-03-11, 18:07
Medlem
Papa Dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4cked4life
Hej,
Jag ska träffa mitt ex i morgon och äta mat, nu vill jag på bästa sätt visa att vi passar så bra ihop och det är ett misstag att det tagit slut mellan oss, och att jag har blivit mycket mer positiv den senaste tiden.

Hur göra man för att smöra upp henne, vet att hon gillar sånt. Vill bara väcka hennes känslor, vet att hon har dem kvar. Vi ska gå till ett ställe där vi haft mycket kul när vi var ihop, och tänkte att det är en bra start. Men sen då, hur fixar man detta ?

Jag tror att du är för tidigt ute vilket jag skrivit i din andra tråd, men ska ge dig ett par råd.

Det som gör en människa positiv är framtidstro, att njuta av nuet och att följa sina drömmar. Var tydlig i det, vad du tänkt göra av ditt liv, var entusiastisk inför livets små nycker och vart ödet för dig och dina drömmar.

Visa dig intresserad av henne och försök utforska henne på nytt, ställ frågor du ställt förut men försök tänk dig att det är som att du träffar henne första gången. Se på henne med ögon som är utforskande och som betraktar henne med spänning, nyfikenhet och bara en liten nypa njutning.

Du kan göra någon referens till något tidigare roligt ni gjort men det viktigaste är att inte falla in i nostalgi, det är HÄR OCH NU livet händer och en positiv människa lever i nuet.

Om det inte händer så mycket så studera kroppsspråk och analysera det, hur för hon sig, vilka kroppsdelar blockerar hon med sina armar osv.

Händer inget mer så kramas, håll kvar längre än en vänkram utan att vara obehaglig, bara precis över gränsen och känn efter om hon försöker släppa eller finner sig i det.

Lycka till.
Citera
2012-03-31, 21:00
Medlem
h4cked4lifes avatar
Nu har det gått lite över en månad, och träffade henne sist i onsdags, hade jättekul tillsammans. Pratade om hur jag har haft det och att det tog slut för att jag mått dåligt den sista tiden men varken jag eller någon annan har förstått vad det har berott på, förens nu har jag förstått vad det hela handlade om..

Jag berättade detta för henne, och hon blev tårögd och kunde knappt hålla tillbaka tårarna. Hur ska jag tolka detta??
Jag får en känsla av att hon försöker tvinga sig till att inte älska mig mer, som om det är något hon bestämt sig för att det är bäst. Men att hon verkligen känner nägot mer för mig?

Får lite småkonstiga sms från henne också, hon ville ha tillbaka några schampo flaskor skrev hon i ett. Jag svarade med att det skall hon självklart få, samt så frågade jag hur hon mår och hur hon känner över hela situationen.

Fick nyss ett sms där hon inte svarat på något men skriver. "Earth hour! " och inget mer..

Det känns så konstigt att hon hör av sig via sms, och ställer för mig konstiga frågor och skickar helt meningslösa Sms.

Tog bort henne från facebook idag också, för mitt eget bästa. (klarar inte av att bli konstant påmind)

Jag vet att jag förmodligen gör mig en otjänst som inte bara ger upp... Men jag är redan så kännslomässigt trött på det mesta.. Har ingenting att förlora längre.

Tack papa dan för allt
Senast redigerad av h4cked4life 2012-03-31 kl. 21:03.
Citera
2012-04-01, 09:01
Medlem
Men om du VILL verkligen VILL ha henne så SÄÄG det för fan!!!!
Det går inte spela spel och vänta fjanta sig om du sagt A hur du mådde så kan du väl säga B hur du känner nu?
Eller sa du det jag fattar inte lite diffust.
Citera
2012-04-01, 11:25
Medlem
h4cked4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Det går inte spela spel och vänta fjanta sig om du sagt A hur du mådde så kan du väl säga B hur du känner nu?
Men på något sätt så vill hon inte ha något att göra med mig.. Hon sa förut att hon inte älskar mig.. Men min magkänsla säger att någonting är fel, hon har gått upp i vikt.. Svår att prata med. Hennes syrra flyttar utomlands om några månader.

Har tidigare sagt att jag älskar henne men det känns verkligen inte som hon vågar låta sig älska mig längre. Desto mer tid det går ju längre bort kommer vi från varandra..

Jag verkligen skulle göra allt för henne.. Och jag kommer inte gå in i samma deprision som jag tidigare var i som gjorde att det tog slut.. Hur mycket tid behöver hon?
Citera
2012-04-01, 21:48
Medlem
h4cked4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana

Sagt och gjort, men fick kalla handen direkt. Hon har tydligen mått skit när jag mått skit och ingen har sagt något så nu är det slut..

Pratade med henne idag på telefon för jag ville lämna tillbaka några saker... Men hon började skrika och skälla på mig fast att jag pratade i normal ton. Fick höra allt möjligt, att jag var en idiot och hur fan skulle hon förstått att jag mått psykiskt dåligt efter saker som hänt i mitt liv.

Kan säga det rakt ut, att en kompis dog för inte så länge sedan.. Har inte sagt det till henne för det har bara blivit tjaffs när jag försökt prata med henne om mina känslor..

Hur kan man bara bli så kall och inte ens kan lyssna på att jag mått dåligt tidigare, inte ens lyssna som kompis..
Tycker det är jätteläskigt att någon man spenderat över 3 år med inte kan lyssna på ens känslor alls, och när man mått som sämst bli lämnad/utsparkad på gatan..

Det jag undrar över är hur kan en människa bli så kall och bygga upp ett sådant stort hat mot en bara för att man mått dåligt under en period ? Jag har aldrig varit med någon annan kvinna under vårt förhållande, jag har aldrig slagit henne, jag har aldrig kallat henne för dumma saker.

Jag har helt enkelt bara varit deppig och haft ångest samt inte veta vad jag skall göra.

Har försökt prata med henne om detta man hon säger bara att "Det är något du skulle tänkt på för 2 månader sedan"

Trodde verkligen att hon var kvinnan som jag kunde prata med och bli förstådd.. Jag vet att jag inte är perfekt men en chans att förklara sig vore väl schysst ?? Är det jag som är ett pucko här ??

Känner mig bara så sjukt ensam just nu, glädjen till livet är snart helt borta... Kan inte ens ringa henne och föra ett normalt samtal, hon är som helt förbytt.. Jätte aggressiv mot mig.. Fan pallar inte längre..

Vad gör jag nu ?
Citera
2012-04-02, 18:47
Bannlyst
Rohypnol
Citera
2012-04-02, 18:55
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4cked4life
Vad gör jag nu ?
Du gör det du skulle ha gjort dagen ni gjorde slut, dvs gå vidare med livet. Om du hade gjort det så skulle du inte suttit här idag och mått dåligt. Släpp taget, försök att ha roligt, sysselsätt dig med något annat, dejta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in