2012-03-11, 00:43
Medlem
Är det någon här inne som har läst boken "Äntligen icke-rökare" och slutat?
Citera
2012-03-11, 00:47
Medlem
deyys avatar
Nej, jag tvivlar på att det kommer hjälpa dig att sluta röka om det är därför du funderar på att läsa den.
Det är fan inte svårt att sluta röka, det är inte värre än att bara sluta och stå upp med små fysiska symptom.
Citera
2012-03-11, 00:51
Medlem
Jovars, när jag hade läst sista sidan gick jag och slängde paketet och har inte rört en cigarett sen dess, utan att vara det minsta röksugen.

Fast det står egentligen inget som man inte vet i den
Den förklarar (tjatar) mest om att man ju inte är röksugen innan man börjar röka, så därför ska man inte bli det när man slutar, man skapar bara något man tror är ett sug.
Eller som han skriver, börja röka är som att ta på sig för små skor bara för att det är skönt att ta av dom.
Citera
2012-03-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Jovars, när jag hade läst sista sidan gick jag och slängde paketet och har inte rört en cigarett sen dess, utan att vara det minsta röksugen.

Fast det står egentligen inget som man inte vet i den
Den förklarar (tjatar) mest om att man ju inte är röksugen innan man börjar röka, så därför ska man inte bli det när man slutar, man skapar bara något man tror är ett sug.
Eller som han skriver, börja röka är som att ta på sig för små skor bara för att det är skönt att ta av dom.

Jo alltså läste 3/4 av den för några år sedan men slutade eftersom jag skulle utomlands en vecka efter och tänkte "Kan ju inte sluta röka nu, måste ju ha cigg till alkoholen!!" så smart var man. Men jag visste på ngt sätt att jag skulle sluta om jag läste klart den så jag har sedan dess varit rädd för boken hahaha...
Citera
2012-03-11, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blubba
Jo alltså läste 3/4 av den för några år sedan men slutade eftersom jag skulle utomlands en vecka efter och tänkte "Kan ju inte sluta röka nu, måste ju ha cigg till alkoholen!!" så smart var man. Men jag visste på ngt sätt att jag skulle sluta om jag läste klart den så jag har sedan dess varit rädd för boken hahaha...

Min pappas fru sa likadant, hon "vågade" inte läsa klart den för hon trodde att hon skulle vara "tvungen" att sluta då och det skulle bli för jobbigt
Tog ett par tre dagar för mig att läsa den och jag låg till och med och rökte medans jag läste den, var inte förrän jag var färdig som jag kände
"jaha, så nu är jag inte rökare längre.. jaja, vad ska jag göra nu då.. kollar väl lite tv" ungefär
Citera
2012-03-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Min pappas fru sa likadant, hon "vågade" inte läsa klart den för hon trodde att hon skulle vara "tvungen" att sluta då och det skulle bli för jobbigt
Tog ett par tre dagar för mig att läsa den och jag låg till och med och rökte medans jag läste den, var inte förrän jag var färdig som jag kände
"jaha, så nu är jag inte rökare längre.. jaja, vad ska jag göra nu då.. kollar väl lite tv" ungefär

Men man ska ju röka under tiden man läser den :P
Duktig är du!
Citera
2012-03-11, 02:01
Medlem
Clownsteins avatar
Själv-hjälp-böcker har aldrig bitit på mig. Är det en uppmuntrande bok med meningar som t.ex.

- Du kan klara det! Du måste våga.
Citera
2013-06-29, 11:33
Medlem
Bästa boken jag nånsin läst!!

Sista ciggen 7 feb 2012
Inte ett dugg röksugen!

Still going strong 💪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto