Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-03-10, 22:40
Medlem
Hajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
https://www.flashback.org/sp31997363
Men kan inte polisen begära något från FB? Vore det inte ett lagbrott av FB att undanhålla info om en terrorist?

FB förlorade mot comhem eller vad det nu var och polisen bör ju vara något mäktigare än comhem speciellt när det gäller rikets säkerhet!
Senast redigerad av Hajvan 2012-03-10 kl. 22:46.
Citera
2012-03-10, 23:06
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Utmärkt att du är nöjd med dem, håll dig till de trådarna och var belåten där.
Du har ingen som helst kontroll över vilka trådar jag postar i.
Citat:
Jag vet redan att flashback har en sådan ståndpunkt redan innan jag läst vad en admin skrivit.
Det verkar ju inte riktigt så.
Citat:
Men läs om mina inlägg lite så kanske du förstår min något annorlunda frågeställning.
Det behöver jag inte, jag förstår precis vad du menar. Något du inte verkar göra av det admins skrivit.
Citera
2012-03-10, 23:07
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajvan
Men kan inte polisen begära något från FB? Vore det inte ett lagbrott av FB att undanhålla info om en terrorist?
De kan begära vad och hur mycket de vill.
Citat:
FB förlorade mot comhem
???
Citera
2012-03-10, 23:18
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Du har ingen som helst kontroll över vilka trådar jag postar i.
Koolt.

Citat:
Det behöver jag inte, jag förstår precis vad du menar. Något du inte verkar göra av det admins skrivit.

Har admins skrivit att dem ej får samvetskval vid just såna situationer som jag gav exempel på? Har dem skrivit att deras döttrar skulle kunna bli bortrövade och mördare av en medlem på flashback och att dem då fortsatte att hålla fast vid principen?

Att du tror blint på "under inga omständigheter"-påståendet är ditt problem.

Eller kanske jag har missat något? Vad är det jag inte förstått?
Citera
2012-03-10, 23:20
Medlem
Hajvans avatar
Citat:
De kan begära vad och hur mycket de vill.

???

Citat:
Den 5 september 2003 lämnade Marknadsdomstolen sitt beslut. Domen ger ComHem, Senda och ViaSat rätt på alla punkter.

Men har inte polisen rätt att få det dom begär? Kan inte FB bli dömda på något sätt?
Citera
2012-03-11, 06:52
Medlem
Citat:
Men har inte polisen rätt att få det dom begär? Kan inte FB bli dömda på något sätt?

Varför skulle polisen ha rätt att få någonting bara för att de begär det? FB kan givetvis inte bli dömda för någonting baserat på att FB inte har det polisen begär.

Ni, eller ivf TS, verkar missförstå någonting här. FB outade inte killen som hängde sig men inte för att FB skiter i om han dör eller inte, killen outade sig själv genom att posta sin IP. På samma sätt skulle TS seriemördare som filmar sina mord outa sig själv om denne postade länkar till sina filmer här, länkarna leder någonstans och där kan man spåra den som lagt upp filmerna vidare. FB kan inte spåra vem som lagt upp filmer på någon annan server ens om Jan Axelsson, admin och den samlade moderatorkåren tillsammans skulle vilja det.
Citera
2012-03-11, 09:53
Medlem
soulreapers avatar
Vad fan är det du inte förstår TS?
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi kommer aldrig att lämna ut några som helst uppgifter om något konto, oavsett vem som frågar. Vi har inte heller några krav på oss att lagra uppgifter om användarna som t ex IP-adresser och liknande.

admin4

Ska flashbacks administratörer behöva sätta sig ner och skriva ner en lista på alla tänkbara scenarion och svara samma sak på varje scenario? Jag tycker inte det för nu har de gått ut med att de inte kommer att lämna ut uppgifter oavsett situation. Finns ingen anledning för någon av forumets administratörer att ha dåligt samvete över vad någon skribent på FB eventuellt tar sig för att göra.
Citera
2012-03-11, 09:58
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Skulle flashback stå bakom denna regel i ALLA situationer?
Ja.

admin4
Citera
2012-03-11, 10:36
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Flashback ligger inte i Sverige. Vad har du tänkt att polisen ska göra? Ägarna sitter ju i Storbritannien också för den delen.
Citera
2012-03-11, 12:27
Medlem
Hajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Varför skulle polisen ha rätt att få någonting bara för att de begär det? FB kan givetvis inte bli dömda för någonting baserat på att FB inte har det polisen begär.

Ni, eller ivf TS, verkar missförstå någonting här. FB outade inte killen som hängde sig men inte för att FB skiter i om han dör eller inte, killen outade sig själv genom att posta sin IP. På samma sätt skulle TS seriemördare som filmar sina mord outa sig själv om denne postade länkar till sina filmer här, länkarna leder någonstans och där kan man spåra den som lagt upp filmerna vidare. FB kan inte spåra vem som lagt upp filmer på någon annan server ens om Jan Axelsson, admin och den samlade moderatorkåren tillsammans skulle vilja det.
Jag vet att FB inte har gett ut IP.
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Flashback ligger inte i Sverige. Vad har du tänkt att polisen ska göra? Ägarna sitter ju i Storbritannien också för den delen.
Alltså mina frågor var mer om det fanns någon myndighet som kunde tvinga FB att ge ut info.

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Ja.

admin4
Tackar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto