Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Tror faktiskt inte att flashback skulle ge ut IP't någonsin. Möjligtvis om någon hotade Jan Axelssons bekanta eller dylikt.
För om nu flashback skulle ge ut ip-adresser skulle nog massvis utav medlemmar lämna sidan. Allt rykte som flashback har byggt upp skulle raseras direkt.
Jag tycker om idén med flashback, eller snarare älskar den. Jag försöker inte få flashback att ändra åsikt och med största sannolikhet får jag inte dem att göra det.
Jag är mer intresserad av moralfrågan, om deras samvete inte gnager då en seriemördare torterar och mördar brutalt och dem enda som kan stoppa denne personen är flashback forum.
Jag själv hade inte varit kapabel till något sådant, jag skulle lämna ut IP till polisen i ett sådant fall. Eller så har forumets ägare en antisocial personlighetsstörning eller så måste han leva med ett dåligt samvete, eller ha ett jävligt bra argument till varför utlämning av IP inte är bra i en sådan situation.
Jag kan tänka mig att ett av argumenten kan vara:
"Skulle inte flashback ha denna regeln från början så skulle varken seriemördaren eller atombombsmannen börja skriva här överhuvudtaget" - och här har vi en poäng, men ändå, jag själv skulle inte känna mig dåligt att jag svikit en seriemördares förtroende.
Jag kan tänka mig att flashback kommer svara mig att dem aldrig kommer ge ut IP-nummer, inte ens i seriemördarfallet men ändå gör det då det verkligen händer.
Väntar med spänning på ett svar.