2012-03-10, 13:29
Medlem
Hej har ett problem med internet.

Nu tio dagar in på månaden står det att jag brukat 70 gig internet och får därmed bara 200kb/s resten av månaden.

*Har inte laddat ner en enda pryl
*Endast kollat BigBrother och surfat vanligt

Så nu till min fråga: Hur fan är det möjligt att internet redan är slut?
Citera
2012-03-10, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Margew

Nu tio dagar in på månaden står det att jag brukat 70 gig internet och får därmed bara 200kb/s resten av månaden.

Någon annan som är inne på ditt internet?
Citera
2012-03-10, 13:52
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:

När du streamar så laddar du ju ner data!
Citera
2012-03-10, 13:58
Medlem
Andreasvbs avatar
Big Brother-streamen drar ca 200 kB/s.
Citera
2012-03-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
När du streamar så laddar du ju ner data!

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Big Brother-streamen drar ca 200 kB/s.

Jo det vet jag om. Men 70 gig på att se BB?! Låter så jävla lustigt. Kan det vara så att någon tagit sig in i min ip och använder mitt internet? 10 dagar och 70 gig använt är för mig helt insane

Okej, lustigt att det inte fungerar utan att tv4-play knappen rullar varje sekund :/ Tittar dock nu via min telefon där jag har bra internet. Men blir ju surt när det tar slut
Citera
2012-03-10, 14:28
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Jo det vet jag om. Men 70 gig på att se BB?! Låter så jävla lustigt. Kan det vara så att någon tagit sig in i min ip och använder mitt internet? 10 dagar och 70 gig använt är för mig helt insane

Okej, lustigt att det inte fungerar utan att tv4-play knappen rullar varje sekund :/ Tittar dock nu via min telefon där jag har bra internet. Men blir ju surt när det tar slut

7/gb om dagen ju .. Vilket iaf för min del är lätt att överskrida.

Blir 7168mb/dag, 7 340 032kb/dag .

200kb/s på BB sa ni, så det blir 12 000kb/min . 611min ≈ 10.2h BB om dagen alltså.

Så om du sen surfat normalt, lyssnat på spotify etc så säg 9h BB om dagen.

Om du inte streamat i full HD, då blir det givetvis mindre BB om dagen.
Citera
2012-03-10, 14:28
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:

Hur mycket BB har du kollat på då?

Ett antal timmar om dagen blir rätt lätt 70 gb på 10 dagar.
Citera
2012-03-10, 14:34
Medlem
3-6h om dagen kanske. Fan vad illa internet jag bör ligga på då? Vad har ni för något? 1000gb/mån?
Citera
2012-03-10, 15:02
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
3-6h om dagen kanske. Fan vad illa internet jag bör ligga på då? Vad har ni för något? 1000gb/mån?

Vad har du för leverantör av ditt nät egentligen? 70gb/månad är ju ingenting. Jag har haft Telia i flera år och aldrig fått hastigheten sänkt p.g.a överskriden gräns, oavsett hur mycket jag använt. Då har jag även kört ett par servrar och laddat upp/ner väldigt mycket
Citera
2012-03-10, 15:10
Medlem
TAC5003s avatar
Fattar inte att någon leverantör ens har kvar kvoter då anda påstår sig kunna leverera upp till 1Gbits....
Citera
2012-03-10, 15:12
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad har du för leverantör av ditt nät egentligen? 70gb/månad är ju ingenting. Jag har haft Telia i flera år och aldrig fått hastigheten sänkt p.g.a överskriden gräns, oavsett hur mycket jag använt. Då har jag även kört ett par servrar och laddat upp/ner väldigt mycket
This, haft Bostream/BBB sedan början av 2000-talet och heller aldrig fått sänkt hastighet. Visste inte ens att det fanns leverantörer som hade begränsat antal GB man får nyttja per månad i Sverige, trodde bara sån skit fanns i USA.

Hoppas du betalar jävligt lite för ditt nätverk, för med sådanna begränsningar äre fan inte värt ett skit.
Citera
2012-03-10, 15:18
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
This, haft Bostream/BBB sedan början av 2000-talet och heller aldrig fått sänkt hastighet. Visste inte ens att det fanns leverantörer som hade begränsat antal GB man får nyttja per månad i Sverige, trodde bara sån skit fanns i USA.

Hoppas du betalar jävligt lite för ditt nätverk, för med sådanna begränsningar äre fan inte värt ett skit.

Betala? För att använda en begränsad fast anslutning borde man få antingen jävligt bra förmåner, gratis TV, telefoni eller liknande. Skulle aldrig betalat ett öre till en så snål internetleverantör. Be dom fara och flyga och skaffa en annan, vilken som helst i princip är nog bättre än din nuvarande, och var nöjd med en icke begränsad anslutning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in