2012-03-10, 13:18
Medlem
sossesuspensoars avatar
Något jag nu har fastnat för är långärmade skjortor under kabelstickade tröjor. Ricktigt snyggt i mitt tycke. Men det stora problemet är att de skjortorna jag hittat ofta kostar kring 800 kronor. Jag gillar inte att klä mig enbart i skjorta, så därför känns det onödigt att köpa ett plagg man enbart har för att det passar under ett annat plagg. Min fråga är därför: vart kan jag få tag på efterfrågade skjortor i ett rimligt pris (kring 400 kronor)? Jag shoppar för det mesta i Göteborg. Tipsa om affärer.

Detta är vad jag eftersträvar:
http://justanotherfashionkid.blogg.s...20_7513131.jpg
http://resources.shopstyle.com/sim/8...it-sweater.jpg

Snygga skjortor att ha under:
http://www.tumblr.com/photo/1280/pre...vetpYyT1ro9g92
http://static.getkempt.com/photos/as...ngham_crop.jpg
Citera
2012-03-10, 13:29
Medlem
Towans avatar
Jag skulle satsat på oxfordskjortor, eftersom jag tycker att är riktigt jobbigt att ha skjortor utan buttondown under pullovers. Om du inte är villig att köpa högkvalitativa för runt tusenlappen finns det säkert att hitta på budgetbutiker som Kappahl, HM etc etc. Kappahl har ju sin preppykollektion Hampton Republic, så jag skulle leta där om jag vore du.
Citera
2012-03-10, 13:30
Medlem
sossesuspensoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Jag skulle satsat på oxfordskjortor, eftersom jag tycker att är riktigt jobbigt att ha skjortor utan buttondown under pullovers. Om du inte är villig att köpa högkvalitativa för runt tusenlappen finns det säkert att hitta på budgetbutiker som Kappahl, HM etc etc. Kappahl har ju sin preppykollektion Hampton Republic, så jag skulle leta där om jag vore du.
Okej, får spana där då. Tack så mycket!
Citera
2012-03-10, 13:47
Medlem
Jag har samma stil, jag brukar köpa några billiga skjortor på t.e.x dressman,hm,jc,mq.
Föresten på första bilden, vart kan man köpa den tröjan ?
Citera
2012-03-10, 14:02
Medlem
sossesuspensoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALexio
Jag har samma stil, jag brukar köpa några billiga skjortor på t.e.x dressman,hm,jc,mq.
Föresten på första bilden, vart kan man köpa den tröjan ?
Jag har en väldigt lik, med patches. Den är från Solo, märket "made in the shade". Bra pris, finns med och utan patches i många färger (allt från rosa till olika nyanser av blått)
Citera
2012-03-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Jag har en väldigt lik, med patches. Den är från Solo, märket "made in the shade". Bra pris, finns med och utan patches i många färger (allt från rosa till olika nyanser av blått)
Tack. Tyckte den var riktigt snygg.
Citera
2012-03-10, 14:15
Medlem
Towans avatar
Citat:

Jag skulle råda dig att inte köpa från Made in the Shade. För dyra plagg för den dåliga kvalitén. Jag köpte nyligen en mörkblå kabelstickad crewneck från Cubus för 200kr, och den har betydligt bättre kvalité än tröjorna från MITS som kostar runt 800kr.
Citera
2012-03-10, 14:23
Medlem
sossesuspensoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Jag skulle råda dig att inte köpa från Made in the Shade. För dyra plagg för den dåliga kvalitén. Jag köpte nyligen en mörkblå kabelstickad crewneck från Cubus för 200kr, och den har betydligt bättre kvalité än tröjorna från MITS som kostar runt 800kr.
Jag har ett plagg från mits, har hållit utmärkt. Om något händer så är det bara att reklamera?
Citera
2012-03-10, 14:24
Medlem
Towans avatar
Citat:
Jag har ett plagg från mits, har hållit utmärkt. Om något händer så är det bara att reklamera?

Att plagg förlorar passform är inget man kan reklamera. Du får gärna köpa kläder från MITS, men jag skulle själv aldrig betala 800kr för en tröja som innehåller 10% nylon.
Senast redigerad av Towan 2012-03-10 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in