MEN FFS?! fr dom som inte vet s r cocillana hostmedicin som bryts ner i levern och blir morfin drefter.. alkohol + morfin allts... en halv platta l nu undrar jag om jag kan hiva 1dl cocilana....
MEN FFS?! fr dom som inte vet s r cocillana hostmedicin som bryts ner i levern och blir morfin drefter.. alkohol + morfin allts... en halv platta l nu undrar jag om jag kan hiva 1dl cocilana....
jag vet inte, men jag sp konstant hela sommaren och drack cocilliana i stora mngder fr jag hade sn hemsk hosta. tror inte det r nn fara.
Jag har kombinerat betydligt strre mngder cocalina samt renodlad sprit , jag lever n s lnge.Sedan r det ju naturligtvis inte den mest klyftiga kombon men men ..
FASS.SE sger: Det r knt, att samtidigt intag av alkohol och smrtstillande medel som innehller morfin, metadon, petidin, ketobemidon, kodein, oxikodon, tramadol, extropropoxifen eller pentazocin kan ge kraftigt frstrkta effekter med i vrsta fall risk fr andningsfrlamning och dd. Detta kan intrffa redan vid normal dosering av lkemedlet i kombination med alkoholhalter i blodet p 1-2 promille.
S, kan innebra DD vid redan 1 promille... och jag har garanterat ver en promille nu..
Tar inte den chansen.. ville bara veta frn rutinerade drogare vad som hnder..
Eller s kanske jag aldrig mer vaknar? Hittade ett par 2.8%or i kylen.. fr duga s lnge. en timme kvar tills bolaget ppnar. blir att ta bilen ner p bolaget kpa s jag klarar av lrdagen tminstone.
Eller s kanske jag aldrig mer vaknar? Hittade ett par 2.8%or i kylen.. fr duga s lnge. en timme kvar tills bolaget ppnar. blir att ta bilen ner p bolaget kpa s jag klarar av lrdagen tminstone.
Fr massa r efter alldeles fr mycket alkohol drack ja ur de som fanns kvar i en flaska Cocilana, ca 1,5-2dl... Ja blev hyffsat snabbt illamende spydde friskt, sen fick ja en klda ver hela kroppen som hll p driva mej te vansinne... Detta va ytterligare en av alla dumma grejer ja lyckats me p fyllen s nr kldan kom ringde ja giftinfo fr kolla lget, minns att damen i andra nden skrattade s hon hll p kikna... Sjlv va ja inte lika road fr stunden...
Ja dricker lika mycke n, dumheter hnder fortfarande men Cocilana i russyfte har ja lagt p hyllan fr gott!
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!