2012-03-30, 12:01
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det ena behöver väl knappast utesluta det andra.
OK, dubbelmoral då?
Citera
2012-03-30, 12:29
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
OK, dubbelmoral då?

Det tycker jag verkligen inte. Eftersom det ena inte behöver utesluta det andra, som sagt.
Senast redigerad av skotittare 2012-03-30 kl. 12:43.
Citera
2012-03-30, 12:42
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det tycker jag verkligen. Eftersom det ena inte behöver utesluta det andra, som sagt.
Ja, men varför klaga från första början då?
Citera
2012-03-30, 12:44
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ja, men varför klaga från första början då?

Jag hade skrivit fel. Nu har jag ändrat. Jag menade: Det tycker jag verkligen inte.

Och jag ser inga klagomål i det du har citerat.
Citera
2012-03-30, 13:38
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Personlighetsklyvningar?

Nej knappast personlighets klyvning i det läget.
Det handlar mer om att du har lite svårt att förstå skillnaden mellan "beroende" och "frivillighet".

Jag gillar också killar/män som kan ta hand om sig själva och är självständiga.
Detta syftar på att killen har INGET beroende av att ha en kvinna som sköter markservicen åt honom, han är självständig nog till att göra det själv.

Det betyder INTE att jag skulle tycka illa om att ta hand om älsklingen ändå för den saken skull och han tar hand om mig med, även om han gillar min självständighet och INTE är beroende av att vara omhändertagen för att klara mig i livet.

Man får skilja på "beroende för att man är ett 'vuxet barn' som inte vill lära sig att bli självständig" och "ta hand om någon av frivillighet p.g.a av kärlek, fast parten är självständig"
Citera
2012-03-30, 15:01
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Nej knappast personlighets klyvning i det läget.
Det handlar mer om att du har lite svårt att förstå skillnaden mellan "beroende" och "frivillighet".

Jag gillar också killar/män som kan ta hand om sig själva och är självständiga.
Detta syftar på att killen har INGET beroende av att ha en kvinna som sköter markservicen åt honom, han är självständig nog till att göra det själv.

Det betyder INTE att jag skulle tycka illa om att ta hand om älsklingen ändå för den saken skull och han tar hand om mig med, även om han gillar min självständighet och INTE är beroende av att vara omhändertagen för att klara mig i livet.

Man får skilja på "beroende för att man är ett 'vuxet barn' som inte vill lära sig att bli självständig" och "ta hand om någon av frivillighet p.g.a av kärlek, fast parten är självständig"
Ja, men "Missfitt" klagade på en debbatör som sa att det är jobbigt att kvinnor förväntar att man ska ta hand om dem, hon kontrade med "är väl normalt att ta hand om dem man tycker om?", samtidigt ville hon ha män som tar hand om sig själva.
Varför förväntar du och "Miss fitt" att man ska ta hand om sig själv som partner?
Är väl normalt att ta hand om den man bryr sig om?
Lite konsekvens är väl inte för mycket begärt från en debbatör?
Citera
2012-03-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Din tolkning är inte värd ett skit för du är inte ute efter sanningen.

Say hello to my ignore list!

Ja, som jag sa alltså, våra tolkningar är precis lika mycket värda. Sen bör du ta till dig att det faktiskt inte är att vara ute efter sanningen när man bara letar fakta som bekräftar ens favoritteorier och håller för öronen, blundar och skriker LALALALALA! när annan fakta presenteras. Det är inte heller att vara ute efter sanningen när man alltid tolkar forskningsresultat så att de ska passa in i favoritteorin, trots att de som åstadkommit forskningen poängterar att de inte har dragit några såna slutsatser. Slutligen bör du förstå att om man har ett uns av kritiskt sinne i sig så räcker aldrig tvärsäkerhet som bevis på att någon har rätt. Det är snarare tvärtom, ju tvärsäkrare en person är, desto större anledning finns det att verkligen granska det han säger.

Ignore list, javisst! Men jag vet nog att du inte kan låta bli att läsa det här ändå.
Citera
2012-03-30, 15:59
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Personlighetsklyvningar?
Nja visserligen pendlar jag mellan att vara tråkmånsen Berit och tuffa Berta men i det här fallet så handlar det nog mer om att man faktiskt kan tycka saker som inte alltid anses hänga ihop med andra uttalanden man gjort.
Citera
2012-03-30, 16:06
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ja, men "Missfitt" klagade på en debbatör som sa att det är jobbigt att kvinnor förväntar att man ska ta hand om dem, hon kontrade med "är väl normalt att ta hand om dem man tycker om?", samtidigt ville hon ha män som tar hand om sig själva.
Varför förväntar du och "Miss fitt" att man ska ta hand om sig själv som partner?
Är väl normalt att ta hand om den man bryr sig om?
Lite konsekvens är väl inte för mycket begärt från en debbatör?
Fast vad är det du försöker insinuera? Har jag ens sagt att det är jobbigt att kvinnan förväntas ta hand om mannen? Visa mig isåfall detta. Mitt inlägg handlade om att jag gillar män som tar hand om sitt yttre såväl som det inre. Sen är det dessutom en självklarhet för mig att vuxna människor är kapabla att sköta sig på egen hand. Detta oavsett om man lever ihop med någon eller inte.
Att man sedan vill måna och ta hand om de man bryr sig om vare sig det är ens barn eller kompis, älskare är väl en självklarhet. Detta gör man ju inte för att den personen inte klarar det själv utan för att man har en vilja till det utav kärlek. Att kalla det för dubbelmoral var det mest befängda jag hört på länge.
Citera
2012-03-30, 16:18
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Sen är det dessutom en självklarhet för mig att vuxna människor är kapabla att sköta sig på egen hand. Detta oavsett om man lever ihop med någon eller inte.
Och vad tror du elpojken syftade på här?:
Citat:
Ursprungligen postat av elpojken

Nåja för att återknyta till topic man nästan jämt förväntas o ta hand om tjejerna!
Citera
2012-03-30, 16:19
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Nja visserligen pendlar jag mellan att vara tråkmånsen Berit och tuffa Berta.
Skaffa en blogg istället om du har behov av att skyllta med din "tuff brud i lyxförpackning med skinn på näsan" personlighet.
Citera
2012-03-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Du vet vilka val du gjort men inte varför du gjort dem. Det är inte alls absurt att hävda, psykologerna var också konfunderade över detta för typ 50 år sen men nu är det allmänt accepterat. Man gör först ett val och sen så skapar man motiveringar tills man inte längre har någon kognitiv dissonans över valet. Dvs de motiveringar man använder hade troligtvis inte något att göra med valet. Snarare tvärtom, valet skapade motiveringarna. Om vi tar dig som exempel så vill du nog inte att status och sånt ska vara en faktor i ditt val, så även om det var en faktor så kommer huvudet att hitta på andra faktorer bara för att du inte ska må dåligt över valet. Nu säger jag inte att så är fallet, bara att man inte vet. Därför så vet nog dina bekanta bättre vilken slags män du föredrar än vad du själv vet. Man ska inte lyssna på vad folk säger utan se vad de gör. Det gäller allt, inte bara kvinnors val av män utan även mäns val av kvinnor osv. Många män som tror att de mest bryr sig om utseendet har också fel exempelvis, har gjorts studier på det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance

Fast till skillnad från dig, sitter jag ju faktiskt på facit i det här fallet. Därför blir det absurt om någon här hävdar att de vet bättre än jag hur jag har valt. Jag har min egen historia att se tillbaka på där jag kan kolla (alltså se vad jag har gjort som du skriver) huruvida de män jag har valt har status eller inte enligt de vedertagna begreppen här, vilket är vad vi diskuterar.

Jag motsätter mig inte det du beskriver i övrigt, men när det gäller just status enligt Flashback, vet jag att jag vet bättre än någon annan vad jag pratar om när det gäller mina egna val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in