Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ett krogragg är ingen fördel, måttligt kul gratisnöje.
Tja, om man kan få krogragg varje helg så är det kanske inte så mycket roligare att än få gratis drinkar. Men som sagt alla är inte tjejer/kvinnor. Vi män får mer sällan uppleva det där, och då är det en annan sak.
Mitt mål i livet är inte heller att hitta ett krogragg när som helst, men ett krogragg kan vara en början på något långvarigt. Många har träffats så, finns ingen anledning att förkasta den metoden. Och kvinnors generella fördel med att bli uppraggade - gäller ju överallt, det gäller lika mycket på arbetsplatser, på Internet osv.
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det jobbigaste med att vara man är väl den förväntade (allmänt sett) "manligheten" (inte visa känslor, vara ädelmodig, beskyddande osv.) och att bli definierad som en potentiellt farlig, våldsam egotyp.
Är jag ute och cyklar? (har inga pungkulor)
Om jag definierade kvinnor med sådana stereotyper, hade det då varit helt okej?
Kanske inte

Så usch vad orättvist allt känns nu

nej, kanske inte - men det kanske också är typiskt manligt att man inte går med på att vara ett offer, att man inte ens har tid/uppmärksamhet att göra den negativa tolkningen av det du skrev. En annan sak är att jag kan se detta utifrån också, analysera det.
Det största problemet med de aspekter som du tar upp, är att det är svårt att begripa vilka egenskaper ni kvinnor uppskattar generellt. Ibland ska man vara den tuffa Alfahanen, ibland ska man vara en mjukis, ibland ska man vara nazist och terrorist (Breivik får fler kärleksbrev på en vecka än vad jag har fått under mitt liv, förklara det kvinna?)
Ni verkar ju inte riktigt själva ha koll på vad som gäller.
Det verkar variera med er dagsform, kanske har det något med era cykler att göra, jag vet inte
Ibland undrar jag om jag verkligen ska ha mig en kvinna, det kanske inte är nån större idé.
Jag gillar er och så, sexuellt, och kan gilla många tjejer som vänner också (i lagom stora doser)... Men lite för ofta tappar jag respekten för er (inte alla, men rätt många) pga alla de kvinnliga känslomässiga egenskaperna som ter sig så irrationella och helt omöjliga att hantera och leva med dagligen (har testat en gång och det höll inte så länge..)
... Kanske ska testa gay.. men tyvärr tänder jag ju inte på killar
(har absolut inte några moraliska issues med det, har faktiskt testat det med...
)