2012-03-09, 18:42
Medlem
Snubblade över en hemsida för några dagar sen som jag tyckte var intressant.
http://www.ancestryofman.com/

Enligt denna teori som William Lewis tror på så har vi människor blivit placerade på jorden för ca 50 000 år sedan.

Anledning till att vi blev detta var för att vi har sånt primitiv beteende och gör kriminella/ondskefulla saker, vilket vi hela tiden bevittnar i hela världen. Vi blev placerade här för att vi inte skulle störa freden i resten av Universum. Och våra hjärnor blev begränsade så vi inte skulle kunna minnas vart vi kom ifrån eller komma ihåg att använda gamla tekniker. Sen så är vi ständigt bevakade mer och mer nu eftersom vi utvecklas snabbare och snabbare. Därför vi har märkt att det har kommit väldigt mycket mer UFOn på himlen och filmer på nätet lite varstans. Dom kontrollerar så vi inte kommer ut för långt i rymden igen. Det om neandertalarna är också väldigt intressant i och med att dom blev utrotade väldigt fort när människan kom och att vi inte härstammar från dom skapar lite frågetecken. När vi har blivit av med vårat primitiva beteende är de möjligt att vi kommer få komma tillbaka ut i "universum".

Ju mer jag tänkte på denna teori tycker jag mer och mer pusselbitar faller på plats? T.ex att människan sägs inte utnyttja hela sin hjärnas kapacitet och kom att tänkta på dom 10 budorden som Gud gav till "Moses" där det sägs att vi inte ska stjäla eller mörda bland annat och om vi följer dessa så kommer vi komma till "himlen" igen ? Om man tänker enligt denna teori skulle det lika gärna kunna vara så att när vi blivit av med alla dessa beteenden så får vi komma ut från jorden igen?

Varje gång nån civilisation har uppnått något stort t.ex. pyramiderna så har dom civilisationerna alltid försvunnit väldigt plötsligt? Kan de va så att det varit vissa här som försökt hjälpa oss och sen så har de blivit förstört av dom som övervakar oss så vi inte ska få för mycket kunskap igen?

Vad tror ni om denna teori? Har ni några andra teorier angående detta?
Jag själv är inte troende inom någon religion och funderar ibland mycket om hur vi kom till här på jorden och finns många oförklarliga saker.
Läs gärna igenom sidan jag länkade och kom med era åsikter!
Citera
2012-03-09, 18:46
Medlem
Dasein08s avatar
?
Citera
2012-03-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Ännu en foliehatt som svammlar.
Bevis eller sluta lalla....

Har inga bevis och säger inte att det är såhär. Jag undrar egentligen om de finns någon möjlighet att sådana här teorier skulle kunna va sanna? Finns inga bevis för att de skulle va så.
Citera
2012-03-09, 18:56
Medlem
Dasein08s avatar
Jo, man skall ju ha öppet sinne, men det är lite väl....
Det finns belägg för att den moderna människan har funnits på Jorden i 150 000 år, men framför allt är det tydligt att vi hade förfäder (Homo Erectus m fl före dess).
Teorin du skriver om är bland det mest absurda jag har varit med om!
Citera
2012-03-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realised
Har inga bevis och säger inte att det är såhär. Jag undrar egentligen om de finns någon möjlighet att sådana här teorier skulle kunna va sanna? Finns inga bevis för att de skulle va så.
Det var en intressant teori i alla fall.
Citera
2012-03-09, 19:00
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:

Nån som påstår nåt extaordinärt bör ha rätt extraordinära bevis....
Citera
2012-03-09, 19:05
Medlem
Jag tycker det låter häftigt, inte mig emot om det så skulle vara fallet. Det finns mycket olika teorier som är intressanta visserligen. Det jag gillar med denna och några andra är biten att vi skulle vara övervakade, självklart går det aldrig eller iaf inte nu att finna bevis för det. Men om det skulle vara så, låt oss hoppas att det är i ett gott syfte och att någonting händer snart. Tänk dig att nu när många av oss, om inte majoriteten av dom yngre som funderar lite när, var, hur och varför allt pågår. Att få en blick in i nått som är långt mer intellektuellt vore otroligt.

Och saker som pyramiderna är riktigt häftiga, visst om det nu är så att vi själva byggde dom för 2000 år sen eller lite mer. Vet inte exakt faktiskt, och spelar ingen roll. Men om så vore utav vilken anledning skulle vi göra de, klart vi säkert skulle kunna göra de men varför. Var tron så stark då att vi utförde detta lemmings helvete. Eller visste dom då nått som vi inte vet idag.

Iof tror jag att vi är inte de dom ända organismerna i universum, vilket vi inte kan finna bevis för. Men vad vet vi, om vi bara kommit till månen om ens det. Men att nån skulle ha placerat oss här, då kulle jag vilja veta varför.

Om så nu skulle vara fallet, bara rent filosofiskt, av vilken anledning tror ni det skulle vara? För om dom gjort de borde dom någonstans varit i samma våglängd som oss tidigare.
Citera
2012-03-09, 19:13
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Vad tror ni om denna teori? Har ni några andra teorier angående detta?

Vad tycker du själv tyder på att din "teori" skulle stämma? Själv ser jag ingenting. Det finns däremot mycket som talar emot den:

Mycket starka belägg föreligger för att människan är äldre än 50.000 år, och att vi - liksom neandertalarna - utvecklades ur primater.

Människan använder hela sin hjärnkapacitet. Att vi inte skulle göra det är en myt.

Civilisationer går under av många skäl: överbefolkning, resursbrist, sjukdomar, naturkatastrofer, krig, demografiska förflyttningar, etc, etc. Det finns ingen anledning att ta till kosmisk intervention som förklaringsmodell.

Att en person hittar på en historia som på ett vagt sätt matchar gamla testamentet betyder varken att den påhittade historien eller gamla testamentet (som också är påhittat f.ö.) stämmer.

Nej, tänk lite kritiskt och fundera över varför den här killen på internet skulle ha rätt och all etablerad kunskap fel.
Citera
2012-03-09, 19:15
Medlem
Paid in Fulls avatar
Vi vet mycket väl vart människan kommer ifrån, sluta skolka för i helvete.
Citera
2012-03-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Nån som påstår nåt extaordinärt bör ha rätt extraordinära bevis....

Har fortfarande inte påstått något, inte jag som kommit på teorin. Som sagt han som skrivit sidan säger själv att det är en teori och finns inga bevis.
Citera
2012-03-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
Vad tycker du själv tyder på att din "teori" skulle stämma? Själv ser jag ingenting. Det finns däremot mycket som talar emot den:

Mycket starka belägg föreligger för att människan är äldre än 50.000 år, och att vi - liksom neandertalarna - utvecklades ur primater.

Människan använder hela sin hjärnkapacitet. Att vi inte skulle göra det är en myt.

Civilisationer går under av många skäl: överbefolkning, resursbrist, sjukdomar, naturkatastrofer, krig, demografiska förflyttningar, etc, etc. Det finns ingen anledning att ta till kosmisk intervention som förklaringsmodell.

Att en person hittar på en historia som på ett vagt sätt matchar gamla testamentet betyder varken att den påhittade historien eller gamla testamentet (som också är påhittat f.ö.) stämmer.

Nej, tänk lite kritiskt och fundera över varför den här killen på internet skulle ha rätt och all etablerad kunskap fel.

Du har rätt i det du säger , läste också myten om att vi inte skulle använda hela hjärnan och instämmer på den delen.
Kanske inte är så att de är just 50 000 år kanske är mer, vem vet.
Utvecklats från primater håller jag med om men inget tyder väl på att vi måste ha utvecklats här på jorden ? Bra att du kommer med fakta som motbevisar denna teori mer av sånt!
Citera
2012-03-09, 19:48
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Har fortfarande inte påstått något, inte jag som kommit på teorin. Som sagt han som skrivit sidan säger själv att det är en teori och finns inga bevis.

Så du vill att vi skall ha en åsikt om en svammelteorisida??
Jösses!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in