2005-02-06, 15:40
Medlem
jonas_d_s avatar
Hej

Jag funderar på varför jag kan bli jävligt full på bara 5-6starköl så att jag typ inte kommer ihåg något dagen efter? Så här har det inte varit förr då kunde jag säkert dricka 10starköl och ha en bra fyll men nu på senare tid har det blivit så att jag tål mindre samt att jag får rejälja minnesluckor. jag är 24år gammal håller min hjärna på att lägga av?
Citera
2005-02-06, 15:43
Medlem
von Schmerzs avatar
Vanligt alkoholistproblem. Levern är slut och kroppen är inställd på fylla, så det räcker med en liten mängd alkohol för att bli full.
Bara 24? Du måste ha levt ett hårt liv
Citera
2005-02-06, 15:48
Medlem
hagge3s avatar
Jag har alltid varit lättpåverkad av alkohol. Det är tacksamt när man tittar på kontoutdraget dagen efter. En del polare måste skölja ner 8 starköl och tio drinkar för att bli rejält fulla. Jag själv brukar nöja mig med 4-5 starköl, max.
Citera
2005-02-06, 16:45
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Jag har alltid varit lättpåverkad av alkohol. Det är tacksamt när man tittar på kontoutdraget dagen efter. En del polare måste skölja ner 8 starköl och tio drinkar för att bli rejält fulla. Jag själv brukar nöja mig med 4-5 starköl, max.

Men det kan väl bro också på hur full man vill bli?

Ja jag vette fan kanske är det så att hela kroppen är slut går det att fixa på något sätt?

Men det är inte så att jag känner något behov av att dricka, jag kan lätt strutna i att supa på en 1-2mån. Men oftast är det väl 1-2 mån jag dricker. Det är i och för sig inte alltid detta händer men 90%
Citera
2005-02-06, 16:47
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
Men det kan väl bro också på hur full man vill bli?

Ja jag vette fan kanske är det så att hela kroppen är slut går det att fixa på något sätt?

Om jag dricker 5 starköl så kan jag inte gå och har stora minnesluckor.
Citera
2005-02-06, 16:50
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Om jag dricker 5 starköl så kan jag inte gå och har stora minnesluckor.
okej jag menade inte just att det gällde dig men vissa polare blir inte lika fulla
Citera
2005-02-06, 17:05
Medlem
bawies avatar
se det på den ljusa sidan, blir ju billigare iaf
Citera
2005-02-06, 17:08
Bannlyst
jag tror på lever teorin
Citera
2005-02-06, 17:13
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bawie
se det på den ljusa sidan, blir ju billigare iaf

jo det är ju alltid ett plus men va fan det är ju 100ggr tråkigare att inte komma ihåg något. Det är ju framför allt det jag vill bli av med hur får jag bättre minne när jag är full? och hur kan jag göra så jag inte gör en massa klantsaker när jag är full
Citera
2005-02-06, 17:22
Medlem
Toasts avatar
5 starköl är nog för att jag ska kunna bli ganska full, men jag är ganska smal.
Citera
2005-02-06, 17:32
Medlem
tewmtens avatar
Fan, fyra eller fem pints, då man börjar komma igång och kan börja supa hårt, hehe.
Citera
2005-02-07, 12:57
Medlem
Hunk Goldens avatar
det finns ju starköl å starköl.. kopparbärs 10,0% tre stycken motsvarar en kvarter...billig fylla om man drar ett kalla sånna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in