Citat:
Ursprungligen postat av
Televerket2
De första jag skulle titta på är vilka har hon i någon form trampat på tårna - själv och / eller med sin make. Nästa undersökningsobjekt är ju hennes bloggar(ar) som har existerat/existerar och dem som har besökt dessa. Internet gör ju att det kan vara fråga om vem som helst och stora mängder människor som kan ha haft möjlighet att göra det. Dr Åsa är dessutom en offentlig person med viss narcisistisk framtoning som kan reta gallfeber och skapa avundsjuka. Det jag vill säga är att denna familjen genom att så mycket som möjligt så offentligt som möjligt i olika varianter mer eller mindre har avsagt sig makten och kontrollen över sitt eget liv och samtidigt överlåtit till andra att tycka och tänka om deras göromål. Det kan bli extremt svårt att ta reda på var dessa anmälningar kommer i från. Det man måste ha tag på är IPnummer till att börja med. Sedan måste man ta reda på om de anonyma skrivelserna kommer från en privat eller offentlig dator. Det är ett riktigt mastodontarbete.
Jo just det. Hennes utbrott i rättssalen kan säkert också gjort folk asförbannade. Sedan kan det finnas folk som läser denna tråd för att bilda sig en uppfattning om henne.
Slutsats för oss andra. Lägg aldrig ut ditt liv på internet
Du har inte förmåga att sortera och analysera information. Var falska anmälningar kommer ifrån och vem man trampat på tårna har inget med sakfrågan att göra, som barnets väl och ve.
Att ens komma på tanken att anmäla någon falsk för att hämnas eller ställa till sattyg, säger allt om dessa personer. De visar feghet och vanmakt. Har man något att säga som har relevans till myndigheterna ringer man upp, presenterar sig, berättar sitt ärende och lämnar telefonnummer för att vara behjälplig i framtiden om anmälan hade grund.
Visst får man vara anonym, och visst är mycket tillåtet, men är det seriös oro?
Det börjar genom dina inlägg bli så att många som inte trodde på en stalker tidigare, börjar göra det. Det jag nu förstår är att de fått en massa galningar som blivit besatta av allt som inte har av intresse för brotten och händelserna vi diskuterar. Personligen tycker jag att det finns tillräckligt med brottslighet för att inte jävlas med barnet, och hitta på brott i tillägg till mordbrand, försäkringsbedrägerier, skattefusk, svart arbetskraft etc. etc.
Det som hände i rättsalen har jag tidigare påtalat, att det visar att Dråsan tar ansvar för situationen och lärt sig en hel del om bevisfrågor. Att störa rättegången är befogat enligt min syn på saken, då domstolarna stör mig genom sin vidlyftiga (fria) bevisföring. Om rättsväsendet tar sig frihet att ta frihet från att läsa doktrin om bevisvärdering, i många fall när de anser att saker är bevisat, roar det mig när personer vågar slå tillbaka med samma mynt. Och visa brist på spakhet.
Det Dråsnan lyckades med är att tala om för domstolen, att nu för i helvete ser ni till att värdera bevisen enligt reglerna i läroboken, och inte när det blir som tokigast som när det tänks till med juridiska lustifikationer, som inte hör hemma i en domstol. Och Dråsnan påminde dem om att lägga bevisbördan där den hör hemma. Hi Hi.