2012-10-18, 23:12
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Var det inte en restaurang i andra halvan av bokalen? Hyran för den borde ligga på minst 27100/sek i månaden också. En nätt liten arbetsfri inkomst på ca 600 000 Sek/år för alla 150 Kvm som utgör bokalen. Duktigt att klämma ut 4000 sek/ kvm och år på ett sådant undanskymt läge som Tegnerlunden! Självklart utgår vi från att Dr Brasa både redovisar och betalar skatt för dessa inkomster, trots att jag redan fåtöljdiagnosticerat honom med grav skatteallergi, men det lär väl skatteverkets pågående granskning komma att visa!

Notera också att Dr Åsa HB är skriven på adressen.

Ja. Det är pengar där.

Annonsen togs bort 2010-06-29. Värmdövillan blev ML/ÅW:s 2010-07-13.
Citera
2012-10-18, 23:14
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av couguar
J
Annonsen som gäller den större lägenheten på 80 kvm på nedre botten skulle kunna vara ML/ÅW:s. Det som talar för det är att annonsen har funnits på Kvalster.se där ML/ÅW tidigare annonserat flera gånger och sedan har SuperTeflon en poäng med att "krokodil-språket" känns igen. Hyran på 22.900 kr för en 2,5:a på 80 kvm på BV (visserligen i city men ändå) känns väl också igen ....

Krokodilspråk del 2:
Citat:
Neutrala materialval i modern stil med mycket garderober.
Med Dr Brasas preferenser lär vi här ha att göra med vitplastfolierade spånskiveytor på enklaste garderobsdörrarna från IKEA! - Modernt och neutralt!

Krokodilspråk del 3:
Citat:
...var inflyttningsklar årsskiftet 2009/2010
I övriga annonser som cougar länkat är huset färdigställt 2008! Även här måste man tydligen krokodil-dra lite på sanningen!

Ingenting som omger Grandiåsa är tydligen bra nog för att inte kunna utsättas för lite brutal försköning. Att man dessutom då oftast tvingas bryta mot sanningen eller lagen - har väl för "sjuttsingen" ingen betydelse!
Citera
2012-10-18, 23:41
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Krokodilspråk del 2:
Citat:
Neutrala materialval i modern stil med mycket garderober.

Med Dr Brasas preferenser lär vi här ha att göra med vitplastfolierade spånskiveytor på enklaste garderobsdörrarna från IKEA! - Modernt och neutralt!

Krokodilspråk del 3:
Citat:
...var inflyttningsklar årsskiftet 2009/2010
I övriga annonser som cougar länkat är huset färdigställt 2008! Även här måste man tydligen krokodil-dra lite på sanningen!

Ingenting som omger Grandiåsa är tydligen bra nog för att inte kunna utsättas för lite brutal försköning. Att man dessutom då oftast tvingas bryta mot sanningen eller lagen - har väl för "sjuttsingen" ingen betydelse!

Det står i och för sig i bekrivningar om fastigheten att den uppfördes 2008, ex här. Om det är deras lägenhet, vilket flera saker tyder på, folkbokförde sig ÅW där redan 2009-06-12. Men dom kanske har låtit några källartroll fixa dit neutrala material och garderober, så att det inte blev helt inflyttningsklart förrän december? Eller så försöker man bara få lägenheten i annonsen att låta nyare än vad den var. Solnafastigheten köptes för övrigt 2009-07-01 och andelsfastigheten Trojenborg någongång sommar/höst, finns inget köpedatum, bara inskrivningsdatum (2009-10-21). Tre fastighetsköp på kort tid. Och så uthyrningen av Örebrovillan, fr o m sommaren 2009. Många rörelser med deras fastigheter.

Och ja, intressant att se om ekobrottsutredningen kikar på alla dessa andrahands-hyresintäkter.

Senast redigerad av Lodjuren 2012-10-18 kl. 23:57.
Citera
2012-10-19, 00:08
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Det står i och för sig i bekrivningar om fastigheten att den uppfördes 2008, ex här. Om det är deras lägenhet, vilket flera saker tyder på, folkbokförde sig ÅW där redan 2009-06-12. Men dom kanske har låtit några källartroll fixa dit neutrala material och garderober, så att det inte blev helt inflyttningsklart förrän december? Eller så försöker man bara få lägenheten i annonsen att låta nyare än vad den var. Solnafastigheten köptes för övrigt 2009-07-01 och andelsfastigheten Trojenborg någongång sommar/höst, finns inget köpedatum, bara inskrivningsdatum (2009-10-21). Tre fastighetsköp på kort tid. Och så uthyrningen av Örebrovillan, fr o m sommaren 2009. Många rörelser med deras fastigheter.

Och ja, intressant att se om ekobrottsutredningen kikar på alla dessa andrahands-hyresintäkter.

Det riktigt intressanta blir väl att se hur Kronofogdemyndighetens beskrivningar kommer att motsvara krokodilspråket vid sin annonsering av objekten? Kommer 2.5an i bokalen fortfarande att hysa ett "master bedroom"?

Det ska ju fram medel att betala lite skatt som missades i farten, skadestånd till försäkringsbolag, Örebro kommun, förlorade tvister och EF samt kanske för att lösa lite bankskulder hos Snedbank. Det lär väl också kosta lite att avveckla barackpalatset i Albano när tillstånden går ut.

Säga vad man vill men om den trånga hallen i bokalen i Tegnerlunden är mörk och saknar insyn så ser den ekonomiska framtiden för "Hyr-och-häpna-läkarparet" ännu mörkare ut, med full insyn!
Citera
2012-10-19, 02:32
Medlem
SuperTeflons avatar
Dr Åsa Handelsbolag som är registrerat på Tegnerlunden 4 har som verksamhetsbeskrivning:

Citat:
VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Företaget kommer bedriva verksamhet inom hälsoområdet med förebyggande hälsovård, utbildning inom hälsa, samt produktion av utbildningamaterial i skrift, på webb samt TV, och föreläsningar. Företaget bedriver uthyrningsverksamhet i form av uthyrning av personal, lokaler och fordon. Företaget planerar inledandet av verksamhet inom restaurang och catering.

Vad är det för verksamhet inom restaurang och catering som avses? Har detta kommit fram i tråden? Då Dr Brasa är en av huvudmännen i bolaget kanske det är någon form av bricklunch som avses?

Konstigt att den annars så vältaliga Grandiåsa inte nämnt något om dessa planer? Eller har jag bara missat något? Skulle källartrollen börja laga mat också i Eriks såsers gamla tomma lokaler i Solna?

Vad är det för fordon som hyrs ut i verksamheten? Räknas pulka som fordon och kan den i så fall hyras ut?

Har vi missat något av värde i vårt grävande?
Citera
2012-10-19, 15:05
Medlem
Citat:
Dr Åsa Handelsbolag som är registrerat på Tegnerlunden 4 har som verksamhetsbeskrivning:

Vad är det för verksamhet inom restaurang och catering som avses? Har detta kommit fram i tråden? Då Dr Brasa är en av huvudmännen i bolaget kanske det är någon form av bricklunch som avses?

Konstigt att den annars så vältaliga Grandiåsa inte nämnt något om dessa planer? Eller har jag bara missat något? Skulle källartrollen börja laga mat också i Eriks såsers gamla tomma lokaler i Solna?

Vad är det för fordon som hyrs ut i verksamheten? Räknas pulka som fordon och kan den i så fall hyras ut?

Har vi missat något av värde i vårt grävande?
Jag vill minnas att det var en rätt lustig twist med den japanska Panasonicdirektören i ena ändan av 'bokalen' och en kinasylta i den andra delen men minnet sviker mig, och jag hittar inte dom inläggen just nu.
Är det förresten någon som har käkat där?
Har dom utskänkningstillstånd?
Är 'bokalen' godkänd för livsmedelshantering?

Isch, bara frågor, inga svar!
Citera
2012-10-19, 15:15
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkantila
Jag vill minnas att det var en rätt lustig twist med den japanska Panasonicdirektören i ena ändan av 'bokalen' och en kinasylta i den andra delen men minnet sviker mig, och jag hittar inte dom inläggen just nu.
Är det förresten någon som har käkat där?
Har dom utskänkningstillstånd?
Är 'bokalen' godkänd för livsmedelshantering?

Isch, bara frågor, inga svar!

Ja, det stämmer, med Panasonic - kinasylta Det står om det bland annat i FUPa s 297-298. Jag lade in länk igår kväll här. Fast det där med livsmedelshantering mm har jag inte en aning om
Citera
2012-10-19, 15:50
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Ja, det stämmer, med Panasonic - kinasylta Det står om det bland annat i FUPa s 297-298. Jag lade in länk igår kväll här. (...)Fast det där med livsmedelshantering mm har jag inte en aning om

Stockholms Miljöförvaltning kanske kan ge besked ?

http://www.stockholm.se/OmStockholm/Forvaltningar-och-bolag/Fackforvaltningar/Miljoforvaltningen/Organisation/Livsmedelskontroll/
Man bör väl ha ett org/personnummer som de kan söka på antar jag ?
Eller om det räcker uppge adress ?
Citera
2012-10-19, 15:55
Medlem
När man ser på Google Street View på lokalen verkar det som att någon har varit riktigt arg i juni 2011.

Citat:
https://maps.google.se/maps?oe=utf-8&client=firefox-a&q=tegnerlunden+4&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x465f9d65e03c91e3:0x1d7998eb6c22b627, Tegn%C3%A9rlunden+4,+113+59+Stockholm&gl=se&ei=81m BUJKGEoWL4gTpxIDoDw&ved=0CEMQ8gEwAA

Dörren är smashad och nödtorftigt reparerad med silvertejp.
Citera
2012-10-19, 16:11
Medlem
Ha, jag hittade det, sidan 299 i FuPA:
Den japanska direktören som i tråden kallats vid det namn Magnus försökte komma ihåg är fel, hans riktiga står på husrannsakningsprotokollet, samt att han är /var Europachef inte Sverigechef, men eftersom det inte är hans tråd så läggar jag inte ut det.

Sen hitta jag en anmärkningsvärd sak han sade på sidan295 i samma FuP:
Citat:
ML: Jaa... Vi har.... Vad har vi? Vi har ett nystartat bolag som vi ska försöka lägga in det här i snart..., Vilbeck Holding heter det. Ehh...Det är ett AB då.

Har han/dom ett AB som vi har missat?

Om någon dörr är reparerad med silvertejp ( köpt på Biltema?) anar jag vilken byggfirma som är inblandad!
Citera
2012-10-19, 16:27
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o.lala
När man ser på Google Street View på lokalen verkar det som att någon har varit riktigt arg i juni 2011.

Dörren är smashad och nödtorftigt reparerad med silvertejp.

Vet inte om det är fel på mitt tittande, men jag ser inte den smashade dörren eller silvertejpen. Menar du dörren med kinarestaurangloggan P*tstickers på, där det står en vit bil framför? (Google Street View)

Citat:
Ursprungligen postat av Merkantila
Ha, jag hittade det, sidan 299 i FuPA:
Den japanska direktören som i tråden kallats vid det namn Magnus försökte komma ihåg är fel, hans riktiga står på husrannsakningsprotokollet, samt att han är /var Europachef inte Sverigechef, men eftersom det inte är hans tråd så läggar jag inte ut det.

Sen hitta jag en anmärkningsvärd sak han sade på sidan295 i samma FuP:
Citat:
ML: Jaa... Vi har.... Vad har vi? Vi har ett nystartat bolag som vi ska försöka lägga in det här i snart..., Vilbeck Holding heter det. Ehh...Det är ett AB då.

Har han/dom ett AB som vi har missat?

Nej, inte missat Det har skrivits om Wihlbeck Holding AB tidigare. Bland annat att bolaget aldrig har varit aktivt (se t ex 121.nu).
Senast redigerad av Lodjuren 2012-10-19 kl. 16:59. Anledning: det heter silvertejp, inte siljertejp
Citera
2012-10-20, 00:36
Medlem
couguars avatar
Nu finns Baracken även på Facebook. Undrar om det är någon "lånebil" med nycklar och allt i som står parkerad där på framsidan? (Eller så kanske bilen kör iväg på egen hand emellanåt).

Det verkar iaf finnas några lediga rum kvar för 3080 kr/mån enligt denna annons på Blocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in